dela rum 22 mån & 5 mån

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Jessinell

dela rum 22 mån & 5 mån

Inlägg av Jessinell »

Hej!

Snart är minstingen fem månader och vi vill ha tillbaka det barnfria vuxensovrummet..... :heart:

Vad tror ni om att låta barnen dela rum? Den äldsta är ju inte så stor (22 mån då minstingen blir 5) och vaknar ibland till på nätterna (oftast avvaktar vi och han somnar om). Kommer de att trigga varandra?

Kram, Jessica
// J
Riddar Blå född maj 2005 (sovkurad vid 4,5 mån)
Vilda Pärlan född oktober 2006
miniz

Inlägg av miniz »

Hej.

Ville bara säga att det är skönt med barn i samma rum, då kan de ramsa varandra :wink:

Till inspiration...

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... &highlight

Lycka till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Våra bryr sig inte ett dugg om varandra. Den ene kan gallskrika och den andre sover gott vidare.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
J och Å

Inlägg av J och Å »

Nej alltså våra tjejer(tvillingar) bryr sig inte heller om varandra. I söndags 15 min efter läggningen vaknade Lisen och grät å spydde, magsjuka igång. Mina sov så gott en halvmeter brevid. De är ju vana från dag 1 att ligga och höra varandra.

Däremot tror jag Karl kommer att reagera när de flyttar ihop. Pga av en massa strul sen i nov med Lisen och hennes hud, skabb som gav massa klåda osv osv osv, mkt bök och stök, så har vi väntat att flytta ihop dem. Hade tänkt göra det då, i november då det hände, de var 5 mån då.

Men vi komemr att göra det snart, hon är nästan helt bra.

Så ge det en vecka, så sitter det sen. Jag är inge orolig alls, vi har verktygen och gör man det positivt så går det. Karl hjälper att ramsa när vi lägger idag, så det blir nog inga problem :wink:

/åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Jessinell

Inlägg av Jessinell »

Ja, nu är jag säker på att vi ska lägga dem i samma rum. Man måsta ju iallafall prova.

Ska bli kul att höra om Stora Jo kommer att ramsa Lilla Mo. Idag vagnar han henne med snärt när hon inte vill ligga i vagn och sova....hon tystnar.... första gången det hände höll jag på att sätta i vrångstrupen av häpnad. Med bestämda steg och med sin världsförbättrarmin kom han rusande från sitt rum för att se till att hon vagnades på rätt sätt.

//Jessica
// J
Riddar Blå född maj 2005 (sovkurad vid 4,5 mån)
Vilda Pärlan född oktober 2006
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"