Tuva blev till på 9onde dagen efter mensens första dag och det lill* grynet jag har nu blev till på 7e... Men det konstiga är att jag snarare har längre menscykel än de flesta. Den har dessutom varit mycket märklig sedan jag tog ut kopparspiralen. 1½ månad emmellan ibland och så...
Förra gången var mina gravsymtom ont i brösten, mest, och nu efteråt inser jag att kvälsshalsbrännan också gav sig till känna (tänkte inte på det då, eftersom jag brukar få det om jag är uppe för länge, konstigt nog). Den här gången har jag bara märkt lite på att jag fått lite tjockare flytningar. (Ja, inte känner man sig fräsch precis) Dessutom mår jag illa av kaffelukt och min aptit har minskat. Förra gången minskde aptiten också i början och jag drack mest blåbärssoppa och sånt. Sedan bestämde jag mig för att eftersom det var så sällan jag var sugen på nå't så skulle jag tillåta mig att äta det jag kände för. Aptiten återkom tydligen så småningom för jag gick upp 20 kilo...
Tröttheten är ju också ett tydligt tecken för mig. Den sammanfaller konstugt nog alltid med Tuvas små pigga raider i hemmet. Hon har blivit så livlig på sista tiden och det finns visst ingen stoppknapp.

Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.