Behövs syskonvagn? Tips? Någon som vill sälja?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Lillamolntuss

Behövs syskonvagn? Tips? Någon som vill sälja?

Inlägg av Lillamolntuss »

Hej alla kloka!
Någon som har bra tips på syskonvagn? Eller tror ni man klarar sig utan?

Om bara 5 veckor kommer en ny liten och det slog mig just att vi kanske måste införskaffa en syskonvagn ändå??? Stora tjejen fyller 3 i slutet av maj.

Vi har en liggvagn och en sittvagn, så är det bara två som kan köra vagn så är det inga problem... MEN... Vi använder ju sittvagnen hela tiden nu. Ska stora tjejen plötsligt stå på ståbräda hela tiden? Inga problem till & från dagis, men om man vill göra någon större utflykt då???

Vi hade nog tänkt varva och använda liggvagnen (en combi - eller vad dom nu heter) till ett av barnen och komplettera med bärsjal/ståbräda till det barn som inte får plats i vagnen.

Tänker vi fel? Hjälp oss nu! 8)
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Vi har haft en tvillingmodell modell äldre och större till våra barn, En brio, säkert tio år gammal. Den har fungerat jättebra, har ett bra gung och är rymlig nogför att vagna två samtidigt. storebror svar 2,5 när lillasyster kom till världen, och vi har nu vid 4,5 års ålder lagt den på hyllan i förrådet.
Det var jätteskönt att ha tvillingvagn när man ville gå till stranden, eller gå en tur på stan osv då den större lätt blev trött på att gå. Och den lilla var lite för tung att kånka runt på varma sommardagar, då hon vägde 5kg i födelsevikt. Det som är ett minus är vikten och otympligheten att få in den i bilen om man ska någonstans.

Du skulle gärna få överta vår gamla vagn, men jag antar att du inte bor speciellt nära Åland, det är det få här på forumet som gör, jag verkar vara ensam härifrån :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Sarika

Inlägg av Sarika »

Hej
innan lillebror kom så stod syrran alltid på ståbrädan eller gick (sedan 1,5 års ålder) så det kändes lite konstigt med vagn över huvudtaget. Men det går ju fortare med ståbräda om man ibland har en tid att passa.

Vi resonerade som så att en tvillingvagn behövs eftersom att storasyster då och nu sover på dagen. Annars blir man så låst. Och när lillebror kom så ville hon vara liten dvs sitta i vagn vilket hon inte velat på ett halvår. Numera så har vi bara syskonvagnen när vi ska vara borta heldagar dvs över dagsluren annars så kör vi singelvagnen till lillebror. Ibland så ber storasyster om den "stora" vagnen om hon vet att vi ska göra ärenden.

Men jag vet flera föräldrar som har sitt större barn på dagis som valt bort syskonvagn då de tillbringar den mesta tiden på dagis. Men har man råd så tycker jag en syskonvagn är oslagbar. Men hade stora tjejen inte sovit på dagen då hade vi valt bort det.

:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Catrine

Inlägg av Catrine »

Hej! Jag har två pojkar på snart 3 (i april) och drygt 1,5 år. Vi skaffade naturligtvis en syskonvagn eftersom det är tätt mellan barnen men som det ser ut nu så kan den äldre ibland sätta sig på tvären ute och då är det väldigt skönt att ha en syskonvagn att sätta honom i. Jag har den med mig varje gång jag går lite längre än utanför området för annars kan det ta en evinnerlig tid att komma hem. Dessutom är det bra att ha den tillhands om jag åker till stan. Båda två tycker om vagnen och vill nästan hellre åka stora vagnen än de andra. Vi har en Emmaljuna Cerox -05 med vändbart styre. Den är lätt att dra och går igenom de flesta dörrar. Jag skulle skaffa en syskonvagn om jag vore dig men en begagnad om ni inte är säkra på användningstiden. Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"