Bilköp och middag

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Jannika

Bilköp och middag

Inlägg av Jannika »

Igår skulle jag och darlingen titta på en eventuell ny bil som ägaren skulle köra hem till oss för inspektion vid fyra-tiden. Vi äter middag vid fem så det fanns gott om tid att hinna laga mat också. Hela familjen väntade ute på gården. Nu dröjde det innan bilsäljaren kom och klockan tickade iväg. Jag och darlingen diskuterade vad vi skulle laga för snabbmat nu när den planerade laxen och potatisen skulle bli tajt att hinna med. Till slut tyckte Jaja 4,5 och Nike 3,5 att det började bli kallt och gick in.

Efter en stund ropade Nike i dörren: "Skulle vi äta lax och potatis?" Ja, ropade vi tillbaka, men det hinner vi nog inte.

En stund senare återkom hon med frågan: "Ska alla äta hemma?" Ja, svarade vi som var kvar ute.

Närmare halv fem dök bilsäljaren upp, vi kollade på bilen och sedan gick jag in för att hitta på nåt att äta medan darlingen provkörde först. När jag kom in hade våra stora små barn tagit fram laxen, fyllt kastrullen med vatten, dukat och Jander var i full färd med att skala potatis!

Det var två malliga föräldrar som satte sig till bords igår kväll.:heart::D

(För alla oroliga så såg vi barnen genom köksfönstret hela tiden. De var inte "obevakade" inomhus.)

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Såklart ni var stolta :heart: , och det med rätta :D Sickna duktiga barn :D

*nyfiken* hur gick det med bilköpet, då :?:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag är extra imponerad av att de samarbetade så bra. Det kan stundtals vara en hel del meningsskiljaktigheter här annars. :lol:

Och bilen. Det är den första vi tittar på. Väldigt fin och välvårdad. Lagom stor och praktisk. Darligen vill ha. Jag är tveksam, för dyrt tror jag. Och vi har inte sålt våran andra än och vet inte vad vi får för den. Försiktighetsprincipen! Det finns massor av liknande på nätet för samma pengar så det känns dumt att ta första bästa. Tycker jag. :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:o :D
DJUPT imponerad!!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :lol:

/Fjällmor
anna71

Inlägg av anna71 »

Jag är så lättrörd så jag skulle nog börjat stortjuta. suck vad rart! och duktigt!
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"