Älskade kloka lilla barn

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Älskade kloka lilla barn

Inlägg av SusanD »

För dagen en ganska trött mamma som bestämmer sig för att skippa matlagningen på kvällen och bara servera lite rester från veckan. När klockan blir kvart i fem (vi äter halv sex) och jag inte satt fart i köket börjar Emil blir orolig och vandrar runt i vårt lilla hus och grälar på alla saker och hundarna får också varsin avhyvling. Vilket var på sin plats då den ena rymde under promenaden och den andra när vi väl kommit hem och jag öppnade dörren för att ropa på rymlingen :evil: . Bägge två kom dock hem lite senare, lagom till kvällsmaten.

Jag står i köket och diskar när jag hör pustar, suckar, sura mutter, släpande och dragande. Kikar in i vardagsrummet, där vårt matbord står, och ser Emil släpa och putta på sin stol. Han ska ha in den i vårt lilla kök och sen ska han laga mat :!:

Han sitter nämligen alltid i sin stol, man välter den så blir det både säte och ett litet bord, och hjälper till att skära grönsaker, mäta upp ingredienser och smaka av. Inte hade han den minsta tanken på att skippa kvällens matlagning. Mitt hjärta blev så varmt och ömt så jag ändrade genast på mina planer och plockade fram en falukorv från kylen och sen lagade vi korvstroganoff och ris.

Vilken pärla han är vår lilla stora son. Tar befälet när mamma är trött och ser till att middagen kommer på bordet :!:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Å! :D
Han vet så väl hur rutinerna ska gå! :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kokos

Inlägg av kokos »

Vilken tur att ni har honom!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Så gör man!

:heart: :heart: :heart:

Pussa på kocken från mig!
/Fjällmor
kvacke

Inlägg av kvacke »

Som sagt...klok som en bok är han lilla Emil!

:heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Ewa

Inlägg av Ewa »

:thumbsup: Emil fixar biffen \:D/ ! (Eller, ja, stroganoff då). En sån liten hjälte! :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ja han är en liten hjälte och tappar man sugen ibland så kan man vara säker på att han plockar upp den :!: :) :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"