Tips sökes på ensamlek 4 månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Kristin

Tips sökes på ensamlek 4 månaders

Inlägg av Kristin »

Hej!

Vad kan jag erbjuda vår 4 mån bebis som ensamlek i sängen?

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Vad jag minns tyckte de nästan allt var kul när de var så små, färgglada saker att känna, klämma och titta på.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Vår lilla skrutta är ju inte så gammal än att vi har infört ensamlek på schemat, så jag har ingen erfarenhet av det. Däremot har jag lärt mig att de häftigaste och dyraste leksakerna sällan är de populäraste! Titta efter vad du har hemma, det behöver inte vara mer komplicerat än ett färgglatt tyg eller en strumpa! Men som sagt, det ska ju anpassas till åldern också, så där får du själv tänka efter vad som kan passa den lilla.

Det som har varit allra mest poppis här hemma är ett par färgglada vykort med tecknade djur som jag har satt upp ovanför skötbordet. Elin blir helt till sig när hon får syn på dom, hon skrattar högt och jobbar med hela kroppen. Korten kostade 15 kr st!
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
indra

ensamlek..

Inlägg av indra »

Jag har precis infört ensamlek till min lilla pojk (4 mån.). Jag har ett snöre över spjälsängen som jag hänger en skallra i, mjukisdjur o en leksak med små träklossar. På sidorna har fäst pekböcker med roliga motiv, sen har jag även en mobil som alltid hänger över sängen + ngt att hålla i handen ( EX. bitleksak). Han lekte i dag 30 min. själv. :lol: / indra.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"