Första orden och genetisk sömnapratare

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

Första orden och genetisk sömnapratare

Inlägg av Puffis »

:D
Lilla Tuva 10 månader har sagt sitt första riktiga ord. Visst har hon sagt ma-ma och ba-ba, men nu har hon helt kommit in på titta! Det började hon väl med för ett par veckor sedan. Hon har många olika varianter på det, "tsta", (viskande:) "tia", "TITTA", "trrrrta", men det är tydligt vad hon menar. Ofta säger hon det när hon bli exalterad över något hon ser. Säger någon annan titta, däremot, så letar hon genast upp närmaste lampa coh tittar helt fashinerad. :lol:

I natt precis innan jag somnat hör jag hur hon gnor runt lite i sängen och ynkar lite. Helt plötsligt hör jag ett riktigt argt, högt och hårt TISTTA!!!!!! :shock: Sedan hör jag bara de här gos-sovljuden... hihi, hon pratade i sömnen, precis som sin pappa! (läs gärna i min blogg om hans nattliga historier.*pekar ner i signaturen*)

I dag har hon dessutom lärt sig att härma en nysning. Hon tycker det är jätteroligt när nån nyser så det brukar vi göra när vi ska busa lite. Idag kom hon på att man kunde härma. "tssssshhhhhh" sa hon.

Nu när jag tänker på det så härmar hon ju våran hund också, hans gnällande("aiiiaiii"skrik på högsta läget...) och hans "lekmorrningar"("mmmmmm" med ett skorrande i halsen) dessutom lät hon likadant när hon och jag lekte med en bil. Jag sa väl "bruuuuum" eller nåt, och det hakade hon direkt på. Så himla kul att se sån där utveckling.
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Det är verkligen häftigt med den stormande utveckingen. Så rart i sömnen och låter som hon hade en bra dröm.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Lilla hjärtat! :heart: Det var en tidig pratare men det är klart om hon tjuvtränar på nätterna så... :wink:

Kram Jannika
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Tidig? Jag som ä så stressad( :wink: ) att få ihop de där 15 orden till ettårsdagen som det står om i barnaboken... :shock: :wink: :lol:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Vega är 21 månader och säger fortfarande inte 15 ord :wink: Det nya är dock ejjjd för eld ( i öppna spisen)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"