Lilla Tuva 10 månader har sagt sitt första riktiga ord. Visst har hon sagt ma-ma och ba-ba, men nu har hon helt kommit in på titta! Det började hon väl med för ett par veckor sedan. Hon har många olika varianter på det, "tsta", (viskande:) "tia", "TITTA", "trrrrta", men det är tydligt vad hon menar. Ofta säger hon det när hon bli exalterad över något hon ser. Säger någon annan titta, däremot, så letar hon genast upp närmaste lampa coh tittar helt fashinerad.
I natt precis innan jag somnat hör jag hur hon gnor runt lite i sängen och ynkar lite. Helt plötsligt hör jag ett riktigt argt, högt och hårt TISTTA!!!!!!
I dag har hon dessutom lärt sig att härma en nysning. Hon tycker det är jätteroligt när nån nyser så det brukar vi göra när vi ska busa lite. Idag kom hon på att man kunde härma. "tssssshhhhhh" sa hon.
Nu när jag tänker på det så härmar hon ju våran hund också, hans gnällande("aiiiaiii"skrik på högsta läget...) och hans "lekmorrningar"("mmmmmm" med ett skorrande i halsen) dessutom lät hon likadant när hon och jag lekte med en bil. Jag sa väl "bruuuuum" eller nåt, och det hakade hon direkt på. Så himla kul att se sån där utveckling.