Det gick lite snett...

Skriv svar
Viso

Det gick lite snett...

Inlägg av Viso »

Vår 2-åriga son har sovit prima sen vi kurade för mer än ett år den. Så för ett par månader sen slog han i tänderna och verkade ha svårt att äta och ont. På något sätt hamnade vi i en situation där han fick välling på natten och fick komma till oss i vår säng eftersom han var ledsen. Ja, jag vet inte riktigt hur det gick till men vi tyckte synd om honom förstås som verkade ha ont och vara hungrig. Det där har inte gått över, förstås... Istället vaknar han 1-2 gånger per natt för att få välling och sover efter första flaskan i vår säng. Visst är det mysigt men kanske inte optimalt.
Nu känns det som att det är dags att bryta, för allas skull. Jag behöver lite stöd och tips bara. Kan man ta upp honom och låta honom sova hos oss, fast utan välling? Antagligen inte inser jag nu.
Hur gör vi? Ramsar och låter honom vara ledsen, låtsas som att nattvälling aldrig existerat? Hjälp, stötta oss!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Viso!
Hur gör vi? Ramsar och låter honom vara ledsen, låtsas som att nattvälling aldrig existerat?
Du svarar dig själv, mer eller mindre. Och så ledsen ska han inte behöva vara, tycker jag. Han vet ju hur det HAR varit. Bara ni har rätt attityd så går det bra, det är jag övertygad om. Och för allas er skull kan det nog vara skönt att få hela, ostörda nätter i egen säng. Jag har nära vänner som inte gjort kurning av sin son men som nu (han är dryga 2) tagit bort nattvälling, infört ramsa och tidigarelagt läggning för att få hela nätter och det gick hur bra som helst :wink: , trots att de trodde att det skulle bli supermycket protester. Så är ni bara säkra på att ni vill ordna till detta för er alla, så kommer det att gå jättebra, det är jag säker på! :D
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Viso

Inlägg av Viso »

Naturligtvis hade du rätt. Två nätter nu och det har gått bra. Lite gnäll och gråt men inte mycket. Vaknar pigg och glad. Jag behövde nog bara en liten spark...
Nu fortsätter vi så här.
Ewa

Inlägg av Ewa »

:thumbsup: \:D/ =D>
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Viso

Inlägg av Viso »

Nu sover han så bra, så bra.
Tack för stödet! Tänk att vi fegade så...
Ewa

Inlägg av Ewa »

:heart: :sleep: Och ni med kan jag tro! =D>
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"