Mjukhjälm

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
J och Å

Mjukhjälm

Inlägg av J och Å »

Ja precis så. Vi letar en mjukhjälm. Men hittar bara ett ställe som säljer.

Lisen började krypa riktigt när hon var 5 mån, stod och hölls sig med en hand i sängen vid 5,5 mån och nu är hon 6,5 och ställer sig överallt. Helst skulle hon vilja gå med gåstolen framför sig, men fötterna hänger inte med, istället rasar hon bak. Har inte lärt sig att sätta sig ännu. Och med en till hackihäl på henne att passa så hinner vi inte med.

När det var ett barn kunde man passa på ett annat sätt, och så var det inte lika mkt grejer framme. Otäckt när de slåtr i saker som ligger på golvet.

Ingen som har ngn till salu, eller är vi de enda som haft dessa bekymmer?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!

Anton har också varit tidig med krypa och ställa sig. Vi funderade ett tag på hjälm, men orkade aldrig göra slag i saken. Tyckte till och med att det kändes lite löjligt. Nu, vid 9 månader, är bulorna mer sällsynta, så det kändes som att Anton lärde sig av några få smärtsamma misstag. VI har ju dock haft mer tid att passa honom än vad ni kan ha med twins och dessutom en rackare till :D . Så, jag förstår er.

Mina kusiner, trillingar :!: , hade mjukhjälm, vill jag minnas. Där var det också full action och inte så mkt tid att hålla stenkoll hela tiden.

Om ingen vill sälja en till er, så säg till om ajg ska köpa och skicka från storstan :wink: 8) .
J och Å

Inlägg av J och Å »

JennyH skrev: VI har ju dock haft mer tid att passa honom än vad ni kan ha med twins och dessutom en rackare till :D . Så, jag förstår er.

Mina kusiner, trillingar :!: , hade mjukhjälm, vill jag minnas. Där var det också full action och inte så mkt tid att hålla stenkoll hela tiden.

Om ingen vill sälja en till er, så säg till om ajg ska köpa och skicka från storstan :wink: 8) .
Ja det är lite att göra. De kryper åt olika håll, man hinner inte med och rätt var det är så klättrar Lisen på Mina och ställer sig, Mina gillar inte detta och tar sig loss och Lisen faller, ofta på skalleknoppen.

Oj, trillingar, häftigt.

Om ingen hör av sig så nappar jag självklart på ditt generösa erbjudande, som alltid :wink: . Hittade en på nätet, den fanns i gbg. Vet du om de har på "vanliga" barnaffärer?

kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag vet att de har på babyhörnan, här i Göteborg. Tyvärr ingen aning om priset.

Trillingar, ja visst är det häftigt! Dom är nu 16 år, och tre HELT olika personligheter. Dom hade tygblöjor och i princip fri amning som små :shock: . Snacka om heltidjobb, bara med tvätt och service till heltidsammande mamma.
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Vi har mjukhjälm och köpte den på Babyland. Tror att man kan köpa från deras nätbutik. I butiken kostade den 149:- tror jag. Nu har jag även sett dem på vårt stora Vi (Vinn) för någon tia lägre. Enda problemet med hjälmen är att få barn accepterar den, sonen hade den några dagar men nu åker den av på fem röda. Han var också tidig på fötterna och vi har klinkergolv.... Har hittills bara blivit en resa till barnakuten... :shock: :roll:

lycka till!
En goding till son född 0603 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"