Fjällan, du är inte ensam om den sortens aktivitet. Idag har jag hjälpt till med storstädning på vinden. Och varit med och storhandlat. Och städat köket och fixat rejäl middag. Med förkylning. Och konstanta sammandragningar. Och en höft som håller på att balla ur. Men jösses, vad nöjd man ändå är när vinden är städad, köket rent, alla mätta och kylen fylld.Fjällfolket skrev:Jannika skrev: Fjällan, var tog feedbacken vägen? Sprang du in i fjällväggen?
Fjällfolket skrev:
orkar inte skriva mer, har rensat hela köket idag (mot min kropps vilja) men som min kloka mor (som levt med värk i decennier) säger:
- Ibland måste själen få sitt{|=
/Fjällmor![]()
![]()
Päivi; tack för energin! Den kom väl till pass
Jannika:
Jag vet att Nancy har fullt upp i helgen. Igår drömde jag nämligen att hon gifte sig, med en J. Khalimeri eller något liknande. Det stod till och med i tidningen! Japp, månggifte sysslar hon med
Mer om håret: ibland, när mitt hår ser riktigt risigt ut, och jag inte orkar göra något åt det men vill se lite snyggare ut, så använder jag en slags olja (jag tror att det typ är silikonolja
Nu ska jag klistra bokstäver på Antons dörr, killen har äntligen somnat. Inte en kvällsfnurra på två år, och så börjar han NU
- Mamma, vill inte sova nu. Vill cykla! (Han har cyklat en lång stund precis).
Väl i sängen säger han, med tårar i ögonen:
- Mamma, känner mig ledsen. Inte gad, LESSEN, mamma. Vill komma upp.
Och så krokodiltårar. Han är ju för söt.
Kram allihopa