Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fjällfolket skrev:
Jannika skrev: Fjällan, var tog feedbacken vägen? Sprang du in i fjällväggen? :lol:
Fjällfolket skrev:
orkar inte skriva mer, har rensat hela köket idag (mot min kropps vilja) men som min kloka mor (som levt med värk i decennier) säger:

- Ibland måste själen få sitt :-({|=

/Fjällmor
:heart: :heart: :heart:
Fjällan, du är inte ensam om den sortens aktivitet. Idag har jag hjälpt till med storstädning på vinden. Och varit med och storhandlat. Och städat köket och fixat rejäl middag. Med förkylning. Och konstanta sammandragningar. Och en höft som håller på att balla ur. Men jösses, vad nöjd man ändå är när vinden är städad, köket rent, alla mätta och kylen fylld. :D

Päivi; tack för energin! Den kom väl till pass :heart:. Och attans, jag har precis begravt en dator med tillhörande olika sladdar. Men det verkar som att du får napp ändå ju :D.

Jannika:
Jag vet att Nancy har fullt upp i helgen. Igår drömde jag nämligen att hon gifte sig, med en J. Khalimeri eller något liknande. Det stod till och med i tidningen! Japp, månggifte sysslar hon med :shock:. Hon återkommer nog när hon har fått rätt på sin nyaste äkta make... Till råga på allt vet jag att hon har fullt upp även utanför mina drömmar, men vågar säga att hon återkommer i morgon! Eller kanske på tisdag. Eller så.

Mer om håret: ibland, när mitt hår ser riktigt risigt ut, och jag inte orkar göra något åt det men vill se lite snyggare ut, så använder jag en slags olja (jag tror att det typ är silikonolja :oops:). Blir så blankt och fint så. Inköpt på Kicks för att använda med plattången, som jag inte har. Kicks är en smink och parfym-affär, tror det finns i hela Sverige? Säkert inte alls bra i längden, men funkar när det är lite akut.

Nu ska jag klistra bokstäver på Antons dörr, killen har äntligen somnat. Inte en kvällsfnurra på två år, och så börjar han NU :x . När vi ska få en till typ snart.

- Mamma, vill inte sova nu. Vill cykla! (Han har cyklat en lång stund precis).
Väl i sängen säger han, med tårar i ögonen:
- Mamma, känner mig ledsen. Inte gad, LESSEN, mamma. Vill komma upp.

Och så krokodiltårar. Han är ju för söt. :heart:

Kram allihopa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lilla Anton då! Gulle-vännen. Inte gad. Jag vet hur det känns. Fast sova brukar hjälpa massor.

Nu minns jag inte vem men nån av våra fnurrade på som bara den precis innan men det la sig när bebis väl dök upp. Ja, eller ut då.

Silikon i håret, sa du. Känns som om det skulle behövas bättre på andra delar av kroppen numera. Svårt att tro att jag varit bystdrottning i mina dagar. Värsta sortens dessutom.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :heart:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

JennyH skrev:jag tror att det typ är silikonolja
Du tror nog alldeles rätt :D ! Syster frisören har berättat för mig hur schampooreklam går till. De preparerar modellernas hår med massor av silikonolja och sen kan de snurra, knyta, rufsa och blåsa hur de vill och håret ligger i alla fall så där supervackert och glansigt.
Fast jag skulle nog tro att det blir ganska dyrt att anvnda det typ jämt :? .
Jannika skrev:Svårt att tro att jag varit bystdrottning i mina dagar.
Fast du kan ju alltid drömma om svunna tider :D .
Tänk på oss stackare som aldrig har varit begåvade med någon byst. Möjligen när mjölken rann till då, när man precis hade fått barn.
Fast hur länge varade det?
Dessutom visade det sig att tillrinningen var dålig i ena bröstet så när grabbarna hade börjat få annan mat tyckte de att det skulle gå snabbt att få i sig käket från tutten annars fick det vara. Vilket innebar att de totalvägrade att käka från det ena bröstet, vilket ledde till att produktionen las ner.

Och hur ser man ut då?
Rätt snedfördelad kan jag berätta :oops: 8) :shock: :?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:
Jag vet inte om jag är brunett? Fjällan, LO, Elle?
Nja, inte brunett men på väg dit kanske :wink:

Jag ska till naprapaten och få mig en omgång på rygg och nacke. Hade massor av låsningar i bröstryggen förra veckan som ledde till en :evil: huvudvärk. Så nu ska hon gå på ryggen en andra gång för att verkligen få bort allt. Man känner sig som en ny människa när man går därifrån.

Här går vi och väntar på en liten kusin :D Det var BF den 19:e men han verkar trivas i magen.... SPÄNNANDE är det, får lite flashbacks till min graviditet :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:
*frieda* skrev:Jag som skrev ett sånt långt tjusigt hårvårds-inlägg till Jannika, vars tog sid. 60 vägen
Bara försvann det? Jag hann läsa innan det korsfästes, begravdes och återuppstod så för min del var det lugnt. :lol:
Japp, och nu ska jag tala om varför :roll: Vår dator var inställd på tiden kl 18.00, den 1:a januari 2002 :o :shock: :lol: Mannen fifflade med lite ny hårdvara igår, det måste ha varit då det strulade till sig :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej raringar!

Jotack Ebbab, det där känner jag också till. Nike hade en favvis men resten har inte varit sådär kräsna. :lol: Och att vara bystdrottning är verkligen inget att sträva efter. Hu och fy. Mycket oönskad, slajmig uppmärksamhet, svårt att springa, omöjligt att hitta BH:ar och hittar man nån som de får plats i är den apdyr. Men man vänjer sig ju och det blir konstigt när de inte finns där längre. Och ni kan ju tänka er bystdrottning med mjölkstinna. :shock: Det är snudd på lyteskomik. Näe, det ÄR lyteskomik faktiskt.

Elle, här är det full produktion också. Ny kusin för två månader sen, Nellas gudfar fick en liten förra veckan och vi väntar på en väninnas femte(!) typ idag. Baby-boom är bara förnamnet.

Hur går det med vår ödlebebis då, Jenny? Ingen känsla för feelingen?

Fjällan, är du helt under isen? Kramar. Högvis!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilket UNDERBART väder det är idag! Ni som är glada och uppåt, läs inte det finstilta...

Ingen känsla för feelingen, mer än ren och skär frusration och ilska over sambons konstiga prioriteringar. :evil: . Eftersom det är flera helgdagar den här veckan, så måste han jobba heltid idag och imorgon, tycker han. För att hinna med. Varför han gick ner till 80% fattar jag inte. Än så länge har det mest betytt mindre lön för 100% jobb. Och nej, det finns inga elaka chefer att skylla på. Det är han själv som väljer. Jag är ju för f-n gravid i v39, fortfarande rejält förkyld och har ont i höften nu. Jag är ARG. Jag vill ha support härhemma. Jag vill också ligga på soffan och äta praliner som andra höggravida får göra.

Jag undrar vad han menar med att vara hemma heltid juli ut. Kanske kommer han bara jobba 75% då??

(Han är jättebra i själva verket, jag hoppas Nancy som träffat honom flera gånger kan skriva nåt snällt om honom så ni får lite mer nyanserad bild av honom. Det är jag som är upp och ner, men jag är fortfarande ARG på hans pissiga prioritering.)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Klart du får! Skitpissig prio, jag håller med. Och inte första gången! [-X Men du Jenny, FATTAR han ens hur du känner det? Du kanske tycker att du tagit i från tårna men det är ju inte säkert att han förstått vidden av din ilska? På'n igen tycker jag. Med lite större bokstäver än snälla-Jenny-storleken. Sätt ner foten lite bättre. Typ där den känns, haha! :lol: Näe, men skämt åsido, vill du ha honom hemma nu är det viktigt för DIG och då borde det vara viktigt för HONOM eftersom ni är ihop. Och ska ha en bebi närsom. Och det är hans bebi också. Om bebipaketet är dåligt inslaget blir det inget roligt kalas för nån av gästerna. Du behöver vila. Punkt. Ska jag ta honom i örat eller tror du att du klarar det själv? :wink:

Puss på magen från tant Jannika!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy

Inlägg av Nancy »

Inleder med STOOOOOR kram från en blivande trebarnsmor med siktet inställt på -körkort :!:

Har idag skrivit teoriprov för tredje gången (de gäller ju bara ett år de däringa proven), på onsdag är det andra gången gillt för halkbana (begränsad tid där med) och inom en obestämd framtid är det dags för uppkörning gång tre i ordningen. Här kan kan inte skylla på att giltigheten gått ut dock...

Hur gick det idag då :?:

Jodå, godkänt resultat men skrev mitt sämsta hittills. 61/65 när jag tidigare prickat in hela 64/65 två ggr på raken. Och ALLA fyra fel handlade om trafikregler... :roll: Jag menar, frågor om kultryck och last -bring it on.., De där väjningsreglerna däremot :evil: FAN vad svårt det är :!: Då kan ni räkna ut hur det är när jag sitter i en bil... All energi går åt till att kolla vilka jag skall väja för :evil:

Jannika: Jasså ingen bystdrottning längre :?: Nä det är väl lika bra det om man ser till dina argument MOT att vara en sådan. Själv saknar jag mina pyttebröst från tiden jag var smaaaaal... Trevligt att bli efterlyst förresten :wink:

Elle: Oj oj, hoppas att värken ger med sig :!: :heart:

JennyH: Ingen bra dag i Jennyland alltså. Men då kan jag roa församlingen med att berätta att Jennys sambo har flera trevliga egenskaper varav en av dem är MYCKET praktisk. Han är nämligen mycket barnkär och hans talanger inom detta område räcker till vida mer än hans egen avkomma ser ni. Man tar med sig sina barn, lämnar dem till Jennys sambo och sen kan man lugnt se på (eller inte, går bra det med) medans sambon roar en hel barnaskara på en gång. Vi får nästan muta honom med en skorpa eller ett äpple för att få tillbaks Lussi när vi skall åka hem :wink: 8)

Fjällmor: Oj, vet precis hur det är. Man veeet att det kommer surt efter en ansträngning av typen storstädning men attans vad skönt det känns ändå. I själen. Kram på sig :heart:

Hälsningar också till er i tråden jag inte nämnt såklart :!: Får bli en annan gång. Jo en sak till... Päivi: Hugo har en själsfrände i Lussi gällande sladdar tror jag. Ett område Leia aldrig upptäckt men som Lussi utforskar med stor förtjusning :P
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Nancy skrev:Inleder med STOOOOOR kram från en blivande trebarnsmor med siktet inställt på -körkort
Åh, vad trevligt med fler körkorts jägare! Här är en till!!!! :thumbsup:

Fast teoriprovet har jag inte testat än, har liksom nyss plockat fram böckerna eftersom körskolläraren började ställa en massa frågor om regler som jag inte kunde nåt om :shock: :oops: .
Jag har liksom tänkt mej att eftersom jag har ett gigantiskt gäng med högskolepoäng så ska teorin gå av bara farten [-o< . Jag misstänker att jag kommer att få äta upp det senare :D .

Halkbana inbokad om tre veckor - skitspännande!

Lycka till Nancy!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Åh Nancy und Ebbab ni inger en stackars s-te hopp :roll: :lol: :heart:

Hrm, hrm. Jag har också planer på att ta körkort, fastän det var tio+ år sedan jag fyllde arton 8) Min mans, som är en riktig klippa och förstå-sig-påare (not), kommentar till det hela var: "Jaha, men du kan nog behöva lite längre tid på dig (än andra min anm.) med övningskörningen" Thank You my dear :roll: :twisted: ](*,)

Vid ett annat tillfälle i bilen vid en rondell replikerar mannen bakom ratten med en suck "Kvinnor kan verkligen inte köra!" :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeen vad många senfärdiga körkortare! Intressant! :-k Vad säger det om den här tråden, Nancy? Jag tyckte att jag var sen vid 20. :lol: För mig var körkortet en svår passage rit till vuxen-Jannika. Ujuju, jag trodde det skulle gå plättlätt men det var mycket vånda och många turer innan jag hade det i handen.

Darlingen fick sitt i 30-årspresent. Eller alltså själva lektionerna, teoripaketet och lite annat smått och gott bla en rattmuff. :lol: Han led av den typiska musikersjukan; antingen inget körkort eller inte gjort lumpen (eller de riktigt sorgliga fallen varken eller). Och si det funkade ju inte med två små bebisar, ny bil, boendes i Stockholm med släkten i Gävle. Det blev lite körigt när man åkte till Gävle och skulle både köra och amma medan darlingen var helt sysslolös. :roll:

Så hans körkort är lite extra creddigt eftersom det är taget i Stockholm. Då kan man ju köra varsom sen. Själv minns jag knappt reglerna längre så jag har samma problem som du Ebbab! Högerregeln, alltså, jag får tänka VARJE gång. Finns inte i nån ryggmärg på mig inte.

Jag kan för övrigt inte höger-vänster, kyl-frys eller ketchup-senap när jag blir stressad! HEEELT normal. Not. :roll:

*frieda*, det är väl för tur att din karl har NÅT område som han slår dig i. Det kan du bjuda på med milt överseende. 8) Tids nog får han äta upp det. Låt inte hans von oben-röst krypa innanför skinnet på dig när du ska köra bara. Dåligt självförtroende är en usel kamrat att ha med på körlektioner.

Lycka till alla rondell-modeller!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: Tack söta sötödlor för pepp, uppmuntran och support. Det värmde. Och hjälpte. Från nästa vecka är han hemma halvtid. Och den här veckan är det bara arbetsdag imorgon - resten ledigt. Skööööönt, tycker trötto-mama.

För att uppväga mitt gnäll vill jag passa på att säga om sambon:
Nancy har rätt, han är suverän på barn. Idag har han spelat fotboll med hela gårdens ungar. Han har liksom lika kul som barnen, på riktigt. Alla barn och bebisar älskar honom. Dessutom är han gudasnäll och extremt händig. Och går och köper godis när jag ber honom. :heart:
Jannika :heart:
Päivi :heart:
Nancy :heart:

:D Alla ni körkkortsaspiranter:
Jag tog körkort för 10 år sedan (tack gode gud att jag snart får nytt körkort, jag är INTE snygg därpå). Jag vågar fortfarande knappt köra på landsväg. I stan är jag däremot bra, och speciellt på fickparkeringar :cool: . Men regler?? Öhhhmm, känner mig lite osäker om jag skulle fixa ett teoriprov. Så ALL heder åt er! Och halkbanan minns jag som kul! Har för mig att man inte kunde bli underkänd, utan man skulle bara ha gjort det? Eller? Uppkörning har jag också gjort mer än en gång. Fattar inte riktigt folk som klarar det på första. Dom har tagit för många lektioner helt enkelt :lol: .

Kvällens sömntrassel-Anton:
- Vill gå och sova.
Föräldrarna: :shock: Åh, vad mysigt. Kom vännen så går vi till sängen!
- Vill inte sova.
Pappa är lite okänslig och ramsar ut sig. Anton gråter på ett sätt som jag inte alls tycker låter normalt. Mer som illamående eller så. Pappa går in igen och frågar hur det är. Om det gör ont nånstans.
- Inte ont. Ba-a ba. Pappa, känner mej ÄDD!!

Jag är så glad att han snackar och kan sätta ord på känslor. Vi löste det hela genom att han får ha dörren helt öppen så att det blir lite ljus och att han hör oss. Sedan snackade han länge (kanske ska dra ner på hans 14 timmar sömn nu :oops: ) och nu är det tyst... :sleep: :?:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"