Hej!
Jag tycker du ska införa riktig MAT i stället för välling, det är ju mkt bättre på alla sätt. Tyvärr så slutade min son amma självmant (trots mina ihärdiga försök) vid 8-9 mån så jag vet ingenting om att sluta åt andra hållet liksom...men jag skulle absolut behålla amningen morgon och kväll så länge han vill och se till att mata på med annat i övrigt.
Sedan känner jag igen mig så väl i det att man såå gärna vill att han ska sova helt perfekt och varenda minut av sin sovtid men ärligt talat – släpp överkoncentrationen på om han sover eller är vaken, så länge han inte ropar på HJÄLP så bryr du dig inte!!

Och så låter det som att vändningscirkusen har blivit lite föör rolig för lillen?!
fridolin78 skrev:Har försökt att liksom hålla handen på rumpan med täcket emellan för att förhindra att han vänder sig. Men så fort jag släpper försiktigt så rullar han över på rygg...?!

Låter som en riktigt rolig lek för honom! Strunta i honom, lägg snabbt och lämna rummet med ramsan, så går det nog över snabbare. Och träna på att vända tillbaka dagtid så han kan det!
Att sova i samma rum har aldrig varit någon hit här, måste man så brukar jag försöka vara så tyst och osynlig som möjligt så han inte inser att mamma är i samma rum.
Gallskrik i vagnen låter inte kul men är det ofta eller hände det EN gång? Min son AVSKYR när det blir för varmt och blir helt galen av det, så det skulle kunnat vara en orsak tänker jag (inte så varmt att det är farligt för det tror jag inte du låter honom ha, men obehagligt och för varmt att kunna somna menar jag. Skriker man en stund blir det lätt väldigt mycket varmare också...)
Vaken och nöjd/vaknar tidigt och babblar glatt skulle jag tolka som för mycket sömn på schemat. Skrikig på kvällen/vaken och grinig/vaknar och är sur tolkar jag som övertrötthet. Blir spännande att se hur den kortade luren påverkar detta.
Har du förresten läst Sova Hela Natten? Där förmedlas den fantastiska Attityden på ett jättehärligt sätt, det handlar inte om att vara hård utan snarare om att förmedla Lugn, Säkerhet och Trygghet. Läs den!!
Kämpa på!!
Kram!
/Ylva