Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miniz

Inlägg av miniz »

Jag kan inta vara sa nöjda som Fjällmor och Nya mamman :thumbsup: denna vecka, men men.

Man - springa
tis - gi gong
ons - mage
tors - nada
fre - gi gong
lör - nada
sa langt i dag - nada...

I'll be back!

Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
twins

Inlägg av twins »

Här har ni en som fortfarande inte kommit igång :oops: . Börjar bli frisk nu men elaka hostan finns kvar, hostar som en tok när jag blir anfådd :roll: . Ska försöka köra aerolates imorgon kväll så håll tummarna.

Vad duktiga ni alla är =D> :heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

LindaVega skrev: INGET hade stoppat mig (trots att många säkert hade haft alla ovanstående faktorer som ursäkt för att inte träna.)
:shock: ha ha det där fick jag visst äta upp :shock: :D Inte ett endaste träningspass denna veckan. Hela familjen har varit magsjuk i omgångar sedan tisdags kväll :evil:

Är bättre idag så kanske ett första försiktigt löppass på tisdag. Shit vad nedbruten man blir. Har tappat 3 kg på bara några dagar.....känner mig svag och darrig.

:idea: skickar ett hejarop till alla andra duktiga träningsvänner i tråden istället :heart:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

LindaVega, krya på er!! Jag är ju inte magsjuk, men jag hyser stark medkänsla för folk som kräks och blir matta, om man så säger... :roll:
Du kommer igen, du är en enveten typ!
Kram
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Den här veckan blev det lite lugnt.

Tisdag, 8 km med försök att hålla högt tempo
fredag 50 minuter lågt tempo, pga svår halka :-)
Tyvärr ingen träning i helgen men hela lördagen ägnades åt kroppsarbete då vi har ett hus som kräver renovering.

På tisdag har jag planerat att börja köra spinning för att få lite omväxling.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Jag är RIKTIGT tillbaka nu, känns det som :!: :D En slags urkraft i mig i veckans träningspass, som jag inte känt på länge och väl :!: \:D/
ÄNTLIGEN frisk :shock: :?: Vågar jag hoppas :shock: :?:

4 stolta pass:

tis: step-up + aerobics + styrka, hemma 1 tim.
Körde långsamt och tungt.
tors: motionscykel + styrka 50 min.
lör: stavgång i raskt tempo 1 tim. + 20 min.
sön: jogging 7 km
Jag är väldigt nöjd med veckan :!: :D

Nya mamman! Mycket bra :!: :D Och bra lösning med träningskort, tills det ljusnar!! :D Go girl :!:

Fjällmor HÄRLIGT :!: :D

Miniz Varför ska du vara missnöjd med den veckan, det ser väl jättebra ut :?:

twins Krya på dig, jag skickar en tanke under morgondagen till dig :wink:

LindaVega :shock: Ojdå :shock: Ja, man blir verkligen mör... Jag brukar FÖRSÖKA se det som att det kan nog vara bra att rensa ut lite skit (ja, det var ju dubbelbottnat :roll: )man har lagrat i kroppen nån gång då och då. Kanske. :shock:
Jag vet också att du är enveten, så du är snart tillbaks på banan igen :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag är nöjd med min vecka! :D
Tisdag: Nia
Onsdag: Backig promenad med vagn
Söndag: Nia

Pracis vad jag satt upp som mål. Två nia-pass och en promenad eller annat.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Oj, vad vi var på hugget många samtidigt! :D

LO/, bra att nå sina mål! :D

FatherA: Ja, jag märkte också av halkan i dagens joggingtur...Men jag höll mig ute i kanten i snömodden, där funkade det bättre! Man är ju lite rädd att ramla och vrida ett knä ur led eller nåt :shock: Nya mamman springer med broddar, kanske något för oss med :?:

kram anna
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

anna skrev:
FatherA: Ja, jag märkte också av halkan i dagens joggingtur...Men jag höll mig ute i kanten i snömodden, där funkade det bättre! Man är ju lite rädd att ramla och vrida ett knä ur led eller nåt :shock: Nya mamman springer med broddar, kanske något för oss med :?:

kram anna
Jag springer också med broddar, men i torsdags hjälpte inte ens det. Jag halkade omkull i första kurvan och sen blev det till att ta det lugnt. (Hade ju naturligtvis inte med mobilen heller om det skulle hända något, som Susan tjatar om :-) )
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
kvacke

Inlägg av kvacke »

Oj va duktiga ni är allihop! :D

Min vecka va inte så värst bra. Blev bara ett pass på Friskis och några promenader. Skyller på att jag börjat skolan och jobbat några nätter. Behöver skärpa till mig denna veckan. 8)
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Känner mig glad över att läsa om er hurtbullar! :thumbsup:

Jag är hemma från jobbet idag, då jag åkte på influensan i fredags kväll, riktigt ordentligt. Jag har inte varit sjuk sen 2001 (lite snorig o hostig nån gång, men inte riktigt sjuk nej) så jag kände mig rätt utmattad.

Så träningen har fått vila under veckan eftersom barnen också varit sjuka o mannen var på kurs. Det var ingen vidare vecka...hoppas på NY kraft o mer energi! :idea:
Kanske man orkar gå på nåt pass i slutet av veckan? :?: :D
Jag får ont i kroppen om jag inte tränar. :?

Härligt anna att du är på G igen, heja! Vad glad jag blir för din skull.
Till alla andra sjuklingar, vi kommer igen!

Kram! :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh, vad skönt anna att det verkar vända för dig. Håller tummar för att det håller i sig och att du förblir frisk! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Härligt ANNA!!
Verkligen grymt att klämma så mycket träning så snart efter dina envisa infektioner! Vila är också viktigt, det vet du..? :?
/Oroliga Ulrika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hjälp!

Jag är på G :shock:

Så på G att jag vill mer... men själva huvudpasset på aerolatse'dvd'n är i häftigaste laget vid min viktklass :roll: :-$

Men om jag ska stampa på uppvärmning + magpass länge så blir jag ju uttråkad :oops:

Förslag på andra dvd'er någon...?

[-o<

Med förhoppningsfull fjällhälsning O:)
/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

FatherA, jag halkade själv omkull för 1,5 vecka sedan, men det var på asfalt, vanligt gående. Som vanligt är tanken 8-[ "var det nå´n spm såg?" 8-[ Men det var det inte :lol: Ont i axeln sedan dess, när jag lyfter/sträcker armen.
Blev du skadad, och...var det nå´n som såg dig :wink:
Och nä, inte har man med mobilen heller... :roll: Tänk om det verkligen SKULLE hända något!! :shock:

Kvacke: Ibland har man för mycket omkring sig, så är det bara. Det du utört är ju absolut inget att skämmas för, eller hur??

Gotlandsmamma: Usch, usch, krya på er :cry:

/LO :D Tack! :D Det känns mer bra från grunden bra nu, så jag hoppas... [-o<

Nya mamman: Tack för din omtanke :!: :D Jo, jag vet att vila är viktigt. Det var därför min träningsstart på året var lite försiktig, med lite lugnare pass! Jag vågade inte ta i för hårt, helt enkelt :shock: Med tanke på de bakslag jag fått innan, när jag trott jag var o.k
Men nu...ja det verkar ha vänt ordentligt, så nu kör jag igång "på riktigt" :!: :D Var inte orolig! :heart:

Fjällmor: Nu vet jag inte om det verkligen är så farligt med viktklassen som du själv tror, hade du inte tappat en massa med LCHF?
Nåväl, jag förstår att du blir uttråkad av uppvärmning/magpass, men kanske kan du "fuska" lite på det övriga programmet? Det jag själv tycker är jobbigast är det där flygandet upp och ner från golvet när det är som intensivast (och hur 17 kommer de UPP så fort från golv till stående :?: :shock: ) kanske man kan vara kvar på golvet och köra någon situps eller så under tiden de flänger upp?
Inga övriga förslag på DVD, men kolla www.ginza.se , de brukar ha en hel del program att välja på. Annars kan du ju skaffa en step-upbräda! Jag har just varit hos en "bildoktor" och fått min svetsad i fast läge. Det är bra motion, sätt på bra musik, så går det undan! Eller köp dig ett gummiband, suveränt bra träning för shape och styrka.
kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"