Jag gjorde bort mig i min iver

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej, Malin :D
Det har nog pågått två veckor eller så skulle jag tro. Vet inte exakt. Vissa dagar sover hon hela passen och vissa ligger hon bara och snackar så ibland har hon bara sovit några minuter under 20 min luren. Jag har tagit upp henne när luren är slut oavsett när hon har somnat. Jag har tänkt att det är upp till henne att sova bara hon har förutsättningarna.

Tack för ditt svar
// Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Johanna!

Vi hade det också som er en period men vi såg alltid 20-minutaren som att han hade förutsättningarna att få sig en 20-min lur. Ibland blev det "bara" vila, ibland 5 min sömn och ibland 20 min MEN det var en välbehövlig paus för att orka ända till kvällen.

:heart: /Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Hej, Elle! Tack för ditt svar.
Då undrar jag hur jag ska göra om hon somnar när det tex är 10 min kvar. Ska jag då väcka henne när luren ska vara slut el ge henne en 20 min efter det att hon somnar?
Likadant under långluren. Om hon somnar efter tex 20 min bör jag/ kan jag använda m- kvarten?

Kram Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Johanna, jag hoppar in i stället för Elle :wink:

Korta lurarna (5 och 20 minuters) räknar man från det att de somnar, medans man klockar långa lurarna enligt scema MEN du kan såklart använda marginalkvarten, precis som du tänkt :!:

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"