Bebis 2008?
-
Fd Medlem
-
kattklo
I morgon är det inskrivning!
Jag har en helt annorlunda graviditet än med K. Kanske ska man inte jämföra. Men det gör jag ändå, för det är roligt.
Inget illamående att tala om, inte ALLS samma trötthet (vilket i andra sammanhang än AW säkert är provocerande, med tanke på att jag har en ettåring hemma
), väldiga humörsvängningar och mycket lättrörd dock.
Sugen på syra, något så infernaliskt. Häromdagen hällde jag vitvinsvinäger rakt över maten.
- Det behövs lite syra här, sa jag bara frankt till maken som höjde några ögonbryn.
Jag har en helt annorlunda graviditet än med K. Kanske ska man inte jämföra. Men det gör jag ändå, för det är roligt.
Inget illamående att tala om, inte ALLS samma trötthet (vilket i andra sammanhang än AW säkert är provocerande, med tanke på att jag har en ettåring hemma
Sugen på syra, något så infernaliskt. Häromdagen hällde jag vitvinsvinäger rakt över maten.
- Det behövs lite syra här, sa jag bara frankt till maken som höjde några ögonbryn.
-
Fd Medlem
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
kattklo
För några nätter sen vaknade jag av ONDA sammandragningar. Livmodern blev hård och toppig och det kändes ungefär som när förlossningen startade med K.
Jaha, tänkte jag och låg och väntade på blodet.
Sen samlade jag ihop mitt redan samlade jag och väckte min man, ringde sjukvårdsupplysningen och åkte taxi till gynakuten.
Väl där fick jag se kotten göra gumma-gubbe i en trång påse. Allt såg bra ut. Livmodertappen var stängd. Inget blod. Hjärtat slog ju. Kotten var en bra storlek.
Jag fick ingen förklaring till dom onda sammandragningarna.
Har lämnat urinprov för test av streptockocker och UVI, men jag är rädd för att det var för utspätt (måste ju kissa hela nätterna) för att dom ska hitta nått.
Någon som har erfarenheter av smärta utan att det "är" nått?
Jaha, tänkte jag och låg och väntade på blodet.
Sen samlade jag ihop mitt redan samlade jag och väckte min man, ringde sjukvårdsupplysningen och åkte taxi till gynakuten.
Väl där fick jag se kotten göra gumma-gubbe i en trång påse. Allt såg bra ut. Livmodertappen var stängd. Inget blod. Hjärtat slog ju. Kotten var en bra storlek.
Jag fick ingen förklaring till dom onda sammandragningarna.
Har lämnat urinprov för test av streptockocker och UVI, men jag är rädd för att det var för utspätt (måste ju kissa hela nätterna) för att dom ska hitta nått.
Någon som har erfarenheter av smärta utan att det "är" nått?
-
Fjällfolket
-
kattklo
Ja kanske växtvärk parat med helt normala sammandragningar?
Underligt bara att det kan komma en graviditet- och då inte den första!- men inte dom andra.
Precis som för dig alltså.
Jag känner mig lite lugnad. Är inte typen som målar fan på väggen, utan ganska samlad.
Hmmm...
Nåväl, du får väl se i Gastsjön.
Kram
Underligt bara att det kan komma en graviditet- och då inte den första!- men inte dom andra.
Precis som för dig alltså.
Jag känner mig lite lugnad. Är inte typen som målar fan på väggen, utan ganska samlad.
Nåväl, du får väl se i Gastsjön.
Kram
Jag och dubbelpappan (trippel?) har en liten 08:a på G...
Väntas 26 februari.
Illamående, trött etc... men glad och med ett litet put (får dra in magen och hålla andan när jag går runt på jobbet för min chef är på sem. än och jag har inte kunna berätta..)
Kram alla som väntar 08:a eller vill
Helena
Väntas 26 februari.
Illamående, trött etc... men glad och med ett litet put (får dra in magen och hålla andan när jag går runt på jobbet för min chef är på sem. än och jag har inte kunna berätta..)
Kram alla som väntar 08:a eller vill
Helena
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
och till en lillebror född 2008
-
Fjällfolket