vimsig/organiserad stjärntecken

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Himla roligt att läsa :!: Och för mig som nu då har Jannikas horoskop här hemma så blir det ännu mer spännande när man har alla tillsammans. Tyckte det var spännande när du kunde se "att vi hade mycket gemensamt och inte hade valt varandra av en slump".

Nu är jag mycket nyfiken på den lille person som kommer i februari (om allt går bra säger den skrockfulle).

Kanske kan jag då som kontrollerande skorpion fråga vilken dag jag ska välja om det visar sig bli snitt? Datum för färdig bebis är 18 februari och de brukar ju ta det lite tidigare... :D

Spännande när jag argumenterar med läkaren för att få ett visst datum och ett visst klockslag. Plats blir nog Ystad, eller Varberg.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
kokos

Inlägg av kokos »

Jannika: ja jag tycker vi kompletterar varandra ganska bra. Båda två är väldigt ordningsamma. En stor skillnad mellan oss är att jag är mer pådrivande och han mer utförande, eller vad man ska säga. Och sedan är jag en extrem organisatör. Det blir alltid mycket gjort här hemma!
Kram!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja du Susanne*, jag tänker inte ge nåt förslag, det får man väl äta upp sen, haha! :wink:

Men en liten vattuman blir det hursom och de äääär ju treeeevligt folk. :wink: Lite eljest, smarta och uppfinningsrika humanister med socialt patos.

9-10-halva 11 månen i skorpionen (Passar med mammas sol)

rest 11-12-halva 13 månskytt (Passar med mammas och pappas måne)

rest 13-14-15-lite 16 månen i stenbocken (Passar med mammas MC och storasyrrans måne)

rest 16-17 månen i vattumannen (Men det är väl alldeles för nära? Har inte så mkt erfarenhet av snitt)

Nu kollar jag bara supersnabbt vill jag gardera... Så som du ser går det bra med de flesta dagar. Jag tror det blir den dag det är "tänkt" så go with the flow. Gå på magkänslan (du får försöka tänka bort de där eländiga lungorna...)

kokos, att organisera är kanske inte den mest framträdande våg-egenskapen. Får jag gissa på lite lejon, stenbock eller jungfru måntro? Eller ett stänk av alla.

Kram Jannika
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Åhh, jag älskar sånt här. Det är så spännande...Efter jul får det nog bli ett horoskop av Jannika.

Jag är fisk av den vimsiga sorten. Aldrig koll på mina saker, men det är ju just bara saker. Kämpar för att komma i tid. Stora beslut - lätt, små beslut - svårt. Gift med en kompletterande våg (som tydligen inte ska passa, om man bara går på soltecknet) som när jag frågar "var är mina glasögon?, var är plånboken? var är nycklarna?" mm, på nåt underligt sätt vet det. Däremot har han mkt svårt att fatta beslut.

Sonen, också våg, har jag barnbokskoll på (pappa är dock hemma nu). Spännande att se om han blir som sin pappa.
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Lollo0058!

Ja, visst är det spännande, jag håller med. :D Jag var på min bästis disputation i Stockholm i helgen och då sov jag över hos min älskade mormor (fisk). Under den korta tiden jag var där hann hon tappa bort nycklarna fem gånger, förlägga glasögonen, oroa sig över huruvida JAG hade tappat mina nycklar två gånger, oroa sig över väglaget (plusgrader!) när jag skulle till festen, oroa sig över om allt skulle bli stulet i bilen, oro sig över talet JAG skulle hålla osv. Phu. Och hon är inte virrig och orolig av ålder, pigg som en mört med alla sinnesfunktioner i behåll. Hon har bara alltid varit en orolig själ. Och vänlig och hjälpsam. Lilla mormor. :heart:

Kram Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tusen tack Jannika :heart: Det känns tryggt och jag ska definitivt go with the flow... :wink: En liten vattuman - tänk. Kom precis på att det är faktiskt inte så himla långt kvar. Jag ska snart bli mamma igen :shock: (om nu allt går bra - så måste man ju bara säga). Så nu har jag städat förrådet och tvättstugan...fast jag bara borde sitta...

En sak jag har funderat på gällande datum/tid etc. Är det olika hur du läser beroende på om det är kille eller tjej :?:

Kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Susanne*!

Undrade precis hur det var med dig, blir orolig när du inte varit här "på ett tag". :lol:

Energierna blir inte egentligen olika beroende på kön MEN eftersom samhället ser ut som det gör och vissa egenskaper anses vara mer kvinnliga resp manliga så KAN personen ifråga välja att uttrycka dem lite olika om det är en flicka eller pojke. Speciellt känsliga och mjuka sidor hos pojkar kan få det svårare att accepteras av omgivningen och de mer gåpåiga hos flickor. Det ger ju ett visst utslag. Samma energi kan ta sig olika uttryck och oftast finns den någon väg oavsett könsrollsförväntningar och omgivningens tolkningar. Vi lever ju inte någon av oss i könsvaccum utan är alla färgade av vårt genus. Sorgligt men sant.

Så tex en flicka med stark vädurs-AC kommer antagligen krocka mer med omgivningen än vad en pojke med samma position antas göra. Energierna är desamma. Men inte förväntningarna.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"