Fylld av ny härlig energi (trots för få timmars sömn igen, men denna natt tillbringades inte vid datorn
Svar del 1.
Mick.3 skrev:Det jag då frågar mig är varför du anser och tror det? För när jag tittar på de undersökningar och studier som finns, så ser jag inte att de stöder den åsikten.
För att jag inte hittat tillförlitliga undersökningar och studier som visar att alla ämnen som ingår i de olika vaccin man förväntas ge barnen är ofarliga. Snarare tvärtom, i de studier jag hittat!
Skicka gärna länkar till de forskare som motsäger sig resultaten från Oxford Journal och andra oberoende studier i ämnet.
- Oberoende forskning som bevisar att det är ofarligt att ge små barn främmande ämnen direkt i blodet, på kort och speciellt på lång sikt.Mick.3 skrev:Finns det något som skulle kunna övertyga dig om att det inte är så farligt som du anser och tror? Vad i så fall?
- En studie som visar vaccinets biverkningar där placebot i kontrollgruppen inte är viruslöst vaccin!
Ingen fara, jag misstänker bara det eftersom vi inte kommer vidare i diskussionen utan återgår till samma frågeställningar om och om igenMick.3 skrev:Men det har jag väl aldrig sagt!! Om något jag sagt kan tolkas som att jag menar att du skulle fatta trögt, så är det inte så det är menat. Det kan jag försäkra!
Självklart säger de så eftersom de enbart tittar på effekten av virusinfektionen.Mick.3 skrev:Vad menar du när du säger att hjärnan måste jobba hårt?
De som borde kunna detta med immunförsvar, verkar inte dela din uppfattning om att det måste jobba "ohyggligt hårt" vid en vaccination. Det finns ju hela tiden från det att barnen föds, miljarder bakterier och substanser runt och i och på dem. Vaccinationen är ingen stor ytterligare utmaning jämfört med det.
Virus är en del av vår värld och det ska vara så.
Det är inte viruset som påverkar hjärnan, det är adjuvansen!
Vi skickar t ex aluminium direkt in i blodet på små barn.
Det är väl undersökt att aluminium påverkar hjärnan och kan leda till hjärnskador.
http://ndt.oxfordjournals.org/content/20/11/2581.full
http://iospress.metapress.com/content/wb0qym7m9212er2t/
http://jnnp.bmj.com/content/77/7/877.full
Som exempel har man hos dialyspatienter som exponerats för aluminium direkt i blodet sett hjärnskador, samma sak hos alzheimers-patienter.
Kvicksilver via vaccin går rakt in i kroppen i blodkärlen och påverkar därmed hjärnan.
Nu kommer du såklart att invända mot att vi inte använder kvicksilver i vaccinet sedan 90-talet i Sverige, men då har vi svininfluensavaccinet som ett rykande färskt mot-exempel till det.
Det som ersatte kvicksilver var tiomersal och det som nu ersatt tiomersal är fenoxietanol som enligt smittskyddsinstitutet har låg toxicitet, alltså giftighet, hur man nu kan säga det efter att ha läst vad fenoxietanol är, men okej, låt säga att det har ”låg giftighet” så gör det mig defenitivt inte lugnare ändå.
Jag vill inte spruta in något alls som är giftigt i mina barns kroppar!
Nja, vi är inte ense här (hellerMick.3 skrev:Ska man jämföra utmaningar för immunförsvaret, så är det nog så att det är en mycket större utmaning att bli infekterad av sjukdomen, än att bli vaccinerad.
Immunförsvaret må jobba hårt av en virusinfektion men att ha aluminium ”simmandes runt” år ut och år in är defenitivt ingen lätt match för immunförsvaret!
Det är just detta vi ser olika på! Själva kärnan i diskussionen.Mick.3 skrev:Det finns risker. Så om risken när man får sjukdomen är ungefär likadan eller mindre, så ska man förstås inte vaccinera. Men eftersom det finns så mycket som tyder på att riskerna vid infektion av sjukdomen är mycket större, så är det vad jag kan förstå ändå ett bättre val att vaccinera.
Jag litar inte på att alla de följder vi har av vaccination är lagda på bordet, att de ämnen som finns i vaccinet är ofarliga. Jag tror att med dagens sjukvård och den allmänna hälsan gör att sjukdomar som mässligen inte är livshotande. Jag tror även att om vi går in i naturen och stör dess finmotoriska system kommer vi snart att få allvarliga följder, t ex resistenta bakterier. Fiskar vi för mycket matfisk tar maneterna över, hugger vi ned regnskogen så får vi klimatförändringar, använder vi artificiella virus så får vi snart muterade virus osv men det är en helt annan diskussion.
Det var ett skämt!Mick.3 skrev:Det var ett märkligt uttalande du citerar; jag får känslan att det är en mindre lyckad översättning.
Min man skrev detta för att ”härma” vaccintillverkare och andra läkares uttalanden som låter ganska likt. Jag tyckte det var oerhört roligt men alla kanske inte har samma humor som jag.. 8)
Fint det, men det finns andra.Mick.3 skrev:Jag kallade dig inte egoist, och menade inte heller att göra det!
Vill man kan man roa sig en aning med att läsa kommentarer som flödade fritt för knappt ett år sedan på nätet när föräldrar var osäkra på vaccinering av sina barn mot svininfluensan. OSOLIDARISK! Skrek i princip alla. De rösterna är väldigt tysta idag...
Oh ja, jag vet!Mick.3 skrev:Sen så vill jag protestera lite mot det du säger om att vrida och vända på siffrorna: du har rätt i att det är möjligt att göra sånt, men de som har utbildning och erfarenhet av statistik ser ganska lätt igenom det. Det är bland annat såna problem som referentgranskning (peer-review) är till för att fånga upp. Därför bör man vara extra vaksam/misstänksam när man läser sånt som inte blivit referentgranskat
Det var kanske ett dåligt sätt att försöka säga att vi, du och jag, kommer att kunna hitta siffror som stöder vår tes i oändlighet. Eller du kan nog hålla på längre än jag eftersom på ”min” sida finns knapphändigt med information.
Jag skulle önska att vi kunde gå vidare från mässlingen då jag pratar vacciner i stort.Mick.3 skrev:Data från nuvarande och tidigare mässlingsutbrott visar ju tyvärr att folk dör och får men för livet.
Det är mycket olyckligt att folk dör och får men för livet, ja! Men tyvärr måste säga att jag tror samma sak när det kommer till vaccin och än så länge har jag inte sett något fall i modern tid där fullt friska individer dör av mässligen förutsatt att god sjukvård finns tillhands (de två flickor du hänvisade till i Tyskland hade fått mässligen innan de fyllt ett år och det är tragiskt men då är det också omöjligt att veta om deras immunförsvar var utan defekt. Vilken virusinfektion som helst KAN ha utlöst deras sjukdom) Tyvärr är det enkelt att kontra dessa två tyska flickor eftersom bl.a fyra små barn dog inför läkaren när de fick MPR-vaccinet i Indien så sent som förra året och fler fall finns rapporterade bara de senaste åren.
http://articles.timesofindia.indiatimes ... cine-units
http://abcnews.go.com/Health/wireStory?id=13073863
http://www.indianexpress.com/news/4-chi ... ion/663455
http://www.weeklyblitz.net/962/india-ha ... the-deaths
http://abcnews.go.com/Health/wireStory?id=13073863
http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ccine.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... r-jab.html
Denna utvärdering går för sakta!Mick.3 skrev:Du har rätt, det är inte heller meningen. Det är därför sånt utvärderas hela tiden så att eventuella problem upptäcks så snart som möjligt.
Ingen verkar vilja lägga miljonerna på att se hur adjuvansen i vacciner påverkar barn och vuxna.
Läkemedelsindustrin och vaccintillverkarna omsätter ofantligt mycket pengar men så fort det kommer till utvärdering av biverkningar så ska t ex spontanrapporter och att ”räkna antalet insjuknade” för att se vaccinets skyddseffekt vara alternativet.
Jag accepterar inte den fördelningen.
Om nu världen ska ”räddas” och framförallt våra barn som tydligen löper en risk att dö om de inte vaccinerar sig varför inte se till att prioritera oberoende forskning?
Men det håller inte!Mick.3 skrev:Här i Sverige har vi ju vaccinerat länge, och biverkningar har rapporterats av svenska läkare och sammanställts av svenska läkare och forskare. Vi gör våra egna utvärderingar. Även om du inte litar på vaccintillverkare och läkemedelsindustri, så finns det därför goda skäl att tro att de barnvacciner vi använder i Sverige är mycket mindre problematiska än de sjukdomar de ger immunitet emot.
Precis som du själv sagt, biverkningsrapporteringen är inte optimal, för att uttrycka sig milt. Som jag förklarat i tidigare inlägg finner jag så många oklarheter och ”besparingar” kring just biverkningar av vaccin att det är löjligt. Återigen har vi olika tro på vetenskapens företrädare och så länge det inte finns oberoende forskning och studier med placebo kan jag inte sälla mig till de troende. De ”goda själ” som finns är för dåligt underbyggda för att jag ska chansa.
Dessa kunniga och pålitliga personer har flertalet gånger garanterat vacciners säkerhet.
Läkemedelsverket förnekade förra året att vaccinet mot svininfluensan innehöll farligt höga kvicksilverhalter. Man jämförde halterna med vad man får i sig via maten. Mantrat ”influensan utgör en större risk för autoimmuna reaktioner än vaccinet” upprepades om och om igen med pondus.
ALLA skulle vaccineras, även späda barn!
Läkemedelsverket är så säker på sin sak innan biverkningarna börjar göra sig påminda.
Den 16 mars 2011 bedömde Läkemedelsverket att man inte bör vaccinera barn under 18 år.
Det är inte förtroendeingivande!
Absolut inte!Mick.3 skrev:Om de okända risker som du menar finns är så stora att de gör vaccinerna farligare än sjukdomarna, så måste det vara så att stora delar av den svenska läkarkåren (och övrig sjukvårdspersonal) samarbetar för att dölja dem. För mig verkar det mycket osannolikt att det skulle vara så.
De behöver inte dölja något eftersom de inte får något annat presenterat för sig, se nästa kommentar. De läkare som försöker ifrågasätta vaccinets vara eller icke vara är snart ute i kylan.
Såklart de gör och de gör det bra.Mick.3 skrev:De allra flesta läkare vi har är måna om sina patienters hälsa.
Men tyvärr så är deras informationsflöde väldigt ensidigt. Fråga vilken BVC-tant som helst hur mycket information de får om vacciner – massor! Det är vaccintillverkare där var och varannan månad och berättar om de nya ”rönen” och hur bra deras produkter är. Tyvärr så är det naivt att tro att inte läkare och sjukvårdspersonal blir påverkade av vad läkemedelsbolagen vill sälja. Behöver väl inte nämna allt rabalder som varit kring mutresor och annat inom läkarkåren. Med det har jag INTE sagt att de inte månar om sina patienter men påverkade det blir de...
Massor av information och min övertygelse att främmande GIFTIGA ämnen är farliga. Speciellt för små barn, speciellt när det injiceras. Vi låter inte barn under ett år äta salt och socker, vi försöker ge dem frisk luft, smörjer in dem med oljor utan tillsatser, ja listan kan göras hur lång som helst på saker vi gör för våra späda små inte ska utsättas för skadliga ämnen.Mick.3 skrev:Det jag frågar mig är vad du bygger din synvinkel om främmande ämnens farlighet på?
Till detta lägger jag bristen på studier och utvärderingar som är opartiska.
Att jag även följer mitt innersta hjärtas röst hjälper mig föga i denna diskussion så det låter jag bli att nämna...
Det tycker jag inte. Jag vill absolut inte att mina barn ska vara sjuka, det är jobbigt både för dem och för mig och jag har just berättat att jag försöker få mina barn att bli sjuka vid den tidpunkt då det är minst skadligt för dem. Och ja, jag vill också att en vaccination ska ha lägre risk än sjukdomen. Alltså har vi samma inställning till sjukdomar!Mick.3 skrev:Min inställning till sjukdomar är tydligen lite annorlunda än din. Helst ser jag att mina barn inte blir sjuka. Om det inte går att undvika, ser jag helst att de blir sjuka vid den tidpunkt då det är minst skadligt för dem. Om det går att undvika, genom t ex vaccination, så vill jag att risken vid vaccination ska vara ordentligt mycket lägre än risken om man inte vaccinerar.
Mick.3 skrev:Det är inte heller så att barnsjukdomarna alltid har funnits, mässlingen t ex uppstod för kanske 1000 år sedan, så tydligen gick det bra att växa upp och bli människa utan att få mässlingen i hundratusentals år före det.
Känns som en ickefråga. Vad som hände för 1000 år, ens för 500 år sedan har vi mycket vag information om. Om du vet mer om livet för 1000 år sedan så får du gärna presentera denna information.
Förresten så var meddellivslängden år 1750 ca 33 år, kan tänka mig vad den var för 1000 år sedan...
Du förstår mig helt rätt. Jag vet att infektionsläkare och andra menar att det är bättre för små barn att ta vaccin än att få sjukdomen! Detta har vi konstaterat många gånger i denna tråd och det är ju just detta som är skillnaden mellan våra åsikter. Kliniska studier görs inte på späda barn så ingen vet omfattningen av biverkningarna på kort eller lång sikt. Jag anser fortfarande att späda barn skall skyddas från gifter så långt det går. Detta har vi nog sagt ett antal gånger nu så vi kanske kan gå vidare?Mick.3 skrev:Du menar alltså att små barn är ömtåligare och därför inte bör vaccineras, om jag förstår dig rätt. Infektionsläkare håller inte med om det. De menar att flera av barnsjukdomarna är så problematiska att även för tidigt födda barn, som då skulle vara ömtåligare än andra, bör vaccineras på samma sätt som andra barn. Det grundar sig på att sjukdomarna är farligare än vaccinet även för riktigt små barn.
Hur VET du det?Mick.3 skrev:Det är bara det att komplikationerna för de sjukdomar vi vaccinerar mot i det allmänna vaccinationsprogrammet är fler och värre.
Jodå, vettiga människor har ingen aning om vaccinets biverkningar, jag hade inte en aning innan jag själv började läsa på. Min äldsta dotter fick massor av vaccinsprutor och inte en enda gång fick jag information om biverkningar. När jag diskuterar vacciner med mina vänner så ser alla väldigt förvånade ut när jag säger att man visst kan få biverkningar av vaccin (borträknat att barnen kan få en liten febertopp på en dag. "Ge barnet en Alvedon!")Mick.3 skrev:Ingen vettig människa ifrågasätter att det finns biverkningar. Det är bara det att komplikationerna för de sjukdomar vi vaccinerar mot i det allmänna vaccinationsprogrammet är fler och värre.
Komplikationerna efter vaccin är inte helt kartlagda!
Jag har läst hela texten vi har bara olika glasögon när vi läser...Mick.3 skrev:Det är ju just denna typ av undersökningar som görs hela tiden! Läs hela texten, den är bra! Man har alltså tittat på alla fall av encephalit under över trettio år för att se om det kan finnas något samband med vaccination.
"Flera biverkningsrapporter efter mässlingsvaccination har rört neurologiska komplikationer som encefalit, encefalopati, Guillain–Barré-syndrom, Reyes syndrom, okulomotorpares, optikusneurit, retinopati, hörselnedsättning och cerebellär ataxi" (apropå att hjärnan inte berörs av vaccin..)
Encefalit kan vara en jobbig sjukdom och har man otur leder det till men för livet, så är det. Man kan drabbas av vilken virusinfektion som helst och i de allra flesta fall går det bra!Mick.3 skrev:Fullvaccination är alltså två doser, vilket gör att en miljon doser motsvarar 500 000 fullvaccinerade barn. Om de barnen istället fått mässlingen, skulle det ha resulterat i 500 - 1000 fall av encefalit. Det ska alltså jämföras med de sex till sju fall som studien hittade.
Vilket är att föredra?
Det finns ingen statistik på hur många som fått bestående men eller dött av mässlingen som tidigare var helt frisk!
Se mitt tidigare inlägg, vilket du redan svarat på, vad jag anser om hur man rapporterar kring eventuella symptom som KAN vara från vaccineringen. Denna rapportering fungerar inte!
Nu är det så att encefalit är EN biverkning av vaccin och tyvärr finns det flera.
Jag skulle vilja gå vidare från mässlingen.
Vaccinationsprogrammet i Sverige innefattar ytterligare åtta sjukdomar.