Slippa kura - använda verktygen före 4 mån

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
emla

Re: Slippa kura - använda verktygen före 4 mån

Inlägg av emla »

Jag ska göra det. Stämmer ju att jag fått flera svar. Kanske ser dem med nya ögon nu när det gått lite tid. :D

Har BB och har läst i den om ensamlek. Men stod det verkligen hur länge...? Jaja, får läsa igen. Och ja, jag måste verkligen ge honom bättre förutsättningar där. Ska ta hjälp av min påhittiga mamma nästa vecka och försöka få ihop något bra.

Förresten, jag har lånat den gamla BB av mina svärisar men önskar mig den nya i födelsedagspresent. 8) Är det stor skillnad mellan de båda upplagorna?
M april -13
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Hej emla :D

Du kan ocksâ söka pâ ensamlek, det finns säkerligen en hel drös trâdar, särskilt inne pâ Barnafostran.
emla skrev:Är det stor skillnad mellan de båda upplagorna?
Har inte haft äran att läsa de tidigare upplagorna ingâende, men jag har bläddrat lite och jag mâste säga att den senaste är helt klart skönast att läsa, rent pappersmässigt :lol: Och sâ tâl den lite bebisdreggel (blanka sidor), vilket kan vara praktiskt. 8)
Den nya innehâller en introduktion till SHN-kuren, vilket de gamla inte gör vad jag vet. Och sâ tror jag att AW har sagt den är ännu lite personligare och att den nu äntligen blivit precis sâ som hon vill ha den. :wink:
Hoppas att dina när och kära läser din önskelista innantill. [-o<

:heart:
emla

Inlägg av emla »

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Tänkte bara uppdatera lite snabbt för dem som inte följer mig i kurtråden.

Kuren startade i söndags så vi har nu natt 4 framför oss. Vi lyckades faktiskt mata bort nattmålet innan vi körde igång. Midsommarnatten och natten därpå åt han ingenting så vi hade bra förutsättningar inför kuren.

Det blev 20 min buff vid första läggningen, därefter god sömn fram till kl 5.30. Massa frågande i ca 1 h innan han somnade om. Jag tyckte på morgonen att han inte verkade ha glömt nappen och var lite orolig. Men redan första vilan visade det sig att den var ju visst glömd! Tänk vad rätt ni hade! :roll:

Nätterna har gått bättre och bättre men dagarna sämre och sämre. Tycker jag känner igen det där från andra trådar... :roll: Men snart nog fixar det sig också!

Ca en vecka innan kuren lossnade det med maten också och han äter nu en massa, både puréer och bröstmjölk. (Och han verkar ha en särskild mage för efterrätterna... 8) )

Tack alla för ert stöd och goda råd! :heart: :heart: :heart:
M april -13
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härligt!

Ja efterrättsmage, mm, men har inte alla det? :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"