Härlig pepptråd då

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Maria (bentemaria): du får inte ge upp nu! det kommer att gå bra! som Johanna skrev - det kommer även bakslag för oss..
Bobo juni 2010 - kurad vid 5 månader
Bruno 28 mars 2014 - SM från 2 veckor, kurad vid 4,5 månader
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Johanna (Yran): Vad skoj att det gick så bra för er också inatt! Jag slumrade till mellan hans gnyningar, sen kom Catarina upp vid 3 för hon kunde inte sova, men efter det blev det kortare mellan gnyningarna... nu vilar Catarina så hon ska orka med kvällen då jag jobbar.

Vi kanske hörs inatt igen!
/Ted Bobos pappa :P
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Härlig pepptråd för oss som genomför kuren

Är väl ett bra förslag.

/Ted
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Maria: Förlåt, jag missade ju att det hade gått fint inatt - va skönt! Hoppas det håller i sig för oss alla tre inatt!! 8)

mvh Ted
Yran

Inlägg av Yran »

Hej Ted!
Vad skönt att det händer någon för er också. D :D :D Vi håller tummarna för i natt också. Är bara så orolig att någon kan känna att det blir en tävling. Alltså, man får nästan dåligt samvete när det går bra, he, he. För man vet ju hur jobbigt det är när det inte gör det. Ingen är sämre för att det inte funkar. Men det är vi säkert alla överens om.

BIANCA!!!

"Vi byter till "Härlig pepptråd då"

Säg till när det är gjort.

Kärlek
:heart: :heart: :heart:
Johanna :
/Yran mamma till Ivar född 100104
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Yran skrev: BIANCA!!!

Kärlek
:heart: :heart: :heart:
Johanna :
Nu har jag bytt. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
bentemaria

Inlägg av bentemaria »

hihi, vilket roligt namn vi fick! ;) vi behåller det! viktigast är ju att vi hittar!

äsch, johanna, det är nog ingen fara. visst finns väl risken att det kan bli lite av en tävling, men främst tycker jag att det är så fint att vi kan peppa varann. själv blev jag bara glad att det gick så bra för er den natten det gick sämre för oss. om inte annat betyder det ju att det finns hopp!! :) :)

hur gick nattningen för er ikväll? jag buffade mindre än nånsin (egentligen ska man ju inte göra det alls, såhär natt 5, men jag har ju börjat om lite, om ni såg min andra tråd). kanske fyra buffningar (x4) och sen ut. svante blev inte alls nöjd, men jag stod på mig och sen hade vi en intressant diskussion.
han somnade på lika lång/kort tid som igår, dvs 10 min, men skillnaden var att idag skedde nio minuter utanför rummet, igår var det kanske bara sex.
det går framåt!

hoppas att ni haft en fin dag! svante har varit så himla härligt glad. det har varit så roligt att umgås med honom. det brukar det såklart vara, men den senaste tiden (innan kuren) har det varit väldigt mycket kläng och gnäll.
idag hade vi sååå skoj!
hade dock första trasslet på dagen. middagsluren ville han inte riktigt sova hela tiden. nånstans i mitten vaknade han och grymtade (det är ok att ramsa då va?) ganska länge från och till. såg inte hur vaken han var, för han låg väl skyddad bakom en tjock filt, i pinkylan. sen sov han som en stock när jag skulle väcka honom. undrar precis som du gjorde i en annan tråd, catarina, om man ska göra "glad väckning" då också, precis som på morgonen?

hoppas att ni får en fin kväll/natt, tjejer och killar! :heart:
Maria - mamma till Åke född aug -08 (kurstart 2 januari 2011) och Svante född jan -10 (kurstart 22 november 2010)
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Hej Pepp-kompisar!

Natt 5 påbörjad: Från läggning till tyst tog det 15 minuter för oss. Ingen buff vid läggningen, men jag var in och buffade kort när jag tyckte att gråten tilltog. Sen tjatade jag på med ramsan. Blev lite osäker på om jag ramsade för mycket, jag kanske skulle ha låtit honom vara i stället - för ibland när jag ramsade tilltog protesterna. Å andra sidan vill jag inte att han ska somna gråtandes - måste erkänna att jag har lite svårt att avgöra hur mycket gråt det var i kväll och hur mycket protester/jämmer det var. Störtböla gjorde han absolut inte. Vad säger ni - vart går gränsen?

Nej nej jag känner absolut inte att det är någon tävling, som Yran befarade. Tvärtom är jag sååå glad att vi har varandra här! :heart: Jag tänker - vilken himla tur att vi startade vår kurning just i måndags!

(Ni får ursäkta min man som är lite snurrig ibland och inte läser innan han själv skriver. (Han är dock en fantastisk man och pappa :heart: ) Nu har jag sagt till honom att han får skaffa ett eget användarkonto.)

Annars har dagen varit ok. Jag har lyckats ganska bra med daglurarna i dag, men får väl erkänna att det blev lite mycket vagnande. Men så får det vara just nu.

Hoppas vi får en bra natt allihop och hoppas att höra ifrån er snart! :D
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Yran skrev:
BIANCA!!!

Jag måste bara fråga. Menade ni verklingen "Härlig pepptråd då" Eller hamnade "-tecknet lite fel och ni menade "Härlig pepptråd" :-k

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Bobos mamma

Inlägg av Bobos mamma »

Jag måste bara fråga. Menade ni verklingen "Härlig pepptråd då" Eller hamnade "-tecknet lite fel och ni menade "Härlig pepptråd"

Bianca
Citationstecknet hamnade nog lite fel, men det gör inget. Det är en rolig rubrik. \:D/

Jag gjorde det man inte får göra - gick in och störde [-X Hmmm.... 5-10 minuter senare hördes det gnäll därinifrån. Jag avvaktade och det blev tyst, men så några minuter senare började det om och eskalerade. Jag fick ramsa några gånger. Nu har jag lärt mig minsann. Inget tjuvkikande! :oops:
Bobos Pappa

Inlägg av Bobos Pappa »

Hallå!

Nu har jag slutat jobba och ska ta över, Catarina måste sova så hon är pigg på julfesten imorgon!

Hoppas natten blir bra för oss alla! :roll:
Ted pappa till Bobo 5 månader
Yran

Inlägg av Yran »

Usch, här går det inte så bra för tillfället. Ivar sov visserligen från 19.45 till 23.00, men nu har vi ramsat och ramsat och jag vill bara springa in och ta honom i famn. :( Han låter så ynklig.
/Yran mamma till Ivar född 100104
Bobos Pappa

Inlägg av Bobos Pappa »

ja, man känner sig väldigt hjälplös med ramsandet, men det är nog bara att nöta.
Så här långt har Bobo sovit, men det blir nog värre efter 3...
bentemaria

Inlägg av bentemaria »

åååhh, johanna, det är verkligen jobbigt när de låter ynkliga och man helst vill gå in och ta upp. det är inte lika lätt att lära mamman/pappan nya rutiner märker jag - det gamla beteendet sitter verkligen kvar.
hur gick det sen? somnade han snart?
sådär har jag haft det några nätter också, att han vaknat och varit vaken en timma, då jag stått därutanför och ramsat och ramsat och han har låtit så ynklig. men till slut somnar de ju :)

catarina, jag vet inte alls var gränsen går! men jag tycker att man börjar bli bättre på att särskilja "riktig" gråt och arggråt/jämmer/gnäll för varje kväll, ändå. så länge det inte är riktig förtvivlad gråt står jag kvar utanför nu. iallafall tänker jag det nu. blir det en sån störtskur igen kanske jag inte alls handlar så vettigt som jag tänker nu.

när ni skriver att bobo sover i vagnen, förresten, betyder det att han sover i en stillastående vagn, hemma? inne? ute?
vi är ute och går. bor i en lägenhet högt upp. eftersom man bör vara konsekvent den här första veckan/veckorna har vi fortsatt med det, men nu är det ju så fruktansvärt kallt, så jag vet inte hur vi ska fortsätta. funderar på om man skulle försöka dra upp vagnen hit up?

vår natt gick för övrigt helt ok. svante vaknade vid halv tre och jag ramsade kort till sömns. sen blev det några liknande tillfällen vid kvart i sex ungefär.
tyvärr är det ju den där brorsan som helt plötsligt bestämt sig för att vakna framåt 4-snåret och låta. svante var så orolig efter det och vaknade upp (kort) fem gånger någon timma framöver. visserligen somnade han om själv, men äh ... känns som att han inte får en riktig chans ;-)

idag sov han nästan till sju. han vaknade tio i och började låta, men blev tyst och då störtade vi in, för att "nästan" få väcka honom för en gångs skull. han såg alldeles nyvaken ut och blev så förvånad av att se oss! :)

fint att du skaffat eget användnamn, ted! hur gick det sen, blev det värre efter tre?

ha en fin dag allihop! :) :)
Maria - mamma till Åke född aug -08 (kurstart 2 januari 2011) och Svante född jan -10 (kurstart 22 november 2010)
Bobos Pappa

Inlägg av Bobos Pappa »

Hallå vänner!

Jo natten gick ok, han vaknade ganska många gånger men somnade om efter en ramsa eller två.

Bobo sover inomhus i vagnen, sen brukar vi ta en promenad när han är vaken, det är väldigt uppskattat!

Nu är det dax igen! Bobo är just nu lite upprörd, men jag vill inte ramsa för mycket.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"