Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

SusanD skrev:Igår morse när hela familjen låg i storsängen ville Emil se bebishålet! :oops: :shock:
Kram Susan
:lol: :lol:

Vilka sköningar ni verkar ha till ungar Susan :heart:
Och kanske Emil har rätt,kanske det är en bebis med pyttesnopp därinne :lol: :wink:

Stor kram från ulrika.

ps.Tycker du är rar du med :wink:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Idag har jag och skräpet i magen, ja vi är ju ganska oskiljaktiga för tillfället :wink: , varit hos vår gulliga barnmorska för en besiktning enligt schemat.

Allt var bara bra, hjärtljuden på lilla skräpet var 170, mitt blodtryck var rekordhögt på 110/60 och så var magen lagom stor. Fast jag begriper inte hur den skulle kunna vara något annat?

Så summan av kardemumman är att jag och skräpet mår bra!

Foglossningarna är fortfarande hanterbara, jag tar mig fram så sakta. Ewa har lånat mig sitt rejäla bälte som hjälper mig att hålla ihop fogarna och hela mig själv.

Nu ska jag fortsätta ha det riktigt trist. För det är just vad det är när resten av familjen sjappat till huvudstaden. Jag har fått prata med Emil idag, ljuvliga lilla pojk :heart: . Längtar efter att få krama om honom ordentligt och busige Sigge, gullungen. Nej nu ska jag skärpa mig, ta mig samman och göra någon nytta.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Så härligt att följa dig än en gång :D
Och ni verkar ju må bra både du och skräpet!

och visst är det trist att vara från familjen, eller som i ditt fall att familjen är ifrån dig... men snart så ses ni!

Kram
Sophie
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Ja, bara den lille OLLE har kommit ut när vi kommer på besök så att jag får snusa på honom :D
Eller kanske det lurar en liten BETTY där inne?

Sköt om dig och familjen,
KRAMAR
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Olle :shock: eller Betty :shock: . Nej kära Wifsta nu har du allt fått fnatt. Elles Olle heter ju Olle, upptaget alltså och så har ju en valp, som inte bor här visserligen men ändå, äran att bära namnet Betty. Nej, nu får du nog gnugga geniknölarna lite till.... :heart:

Här går dag efter dag i ett tämligen långsamt tempo. Jag jobbar fortfarande men det börjar bli trögt och det är foglossningarna som spökar. Begriper inte hur man kan ha så gräsligt ont. Tack vare ett suveränt bälte som jag fått låna av Ewa så håller jag ihop men mycket mer är det inte. Får se hur länge jag kan fortsätta jobba. Det är ju trots allt kul att träffa sina arbetskamrater, djur med djurägare och hålla kurser. Ja mina hundkurser håller jag på med fram till och med 10 maj så lite kommer jag jobba även framöver.

En av mina kursare undrade om jag möjligtvis glömt bort att jag är gravid? :shock: Hon hade nämligen räknat ut att bebisen borde anlända i början av maj om den kommer ha lika brått som sina storebröder. Tja, sa jag chansen är ju relativt liten att jag föder just på en söndag när vi har kurs så det blir nog inget problem. :wink: Vi lär ju få se hur det blir med det.

Förutom foglossningarna mår jag prima, som vanligt. :) Sigge är en dröm att ha att göra med. Vi går på simmis och han är den enda i sin grupp som själv klär av sig, med pyttelite hjälp från mig, och sätter in sina kläder i skåpet. Sen hjälper han mig av med kläderna och baxar in dem i skåpet också. Han är en pärla. Emil pratar ofta med magen, han ropar: Bebisen kom ut nu!! Så visst längtar han nog lite, han har ju varit med förr så att säga. Lite bekymrad verkar han vara över att det är så mörkt inne i min magen men det löser han galant genom att lysa med en ficklampa i min navel. :wink: Vips så får bebisen lite ljus. Smart va?

Jag borde vara i v. 28-29 nu så det är ju inte såååå långt kvar. Vi har ju redan klarat av många av de kritiska stegen som v 12, sen ska man passera v. 25 och så v. 29, klarar man sig fram till v 30 är det ju toppen och allt däröver är ju en bonus. Misstänker att jag jobbat för många år på neonatalavdelning, det är nog därför jag delar upp hela graviditeten i delmål. Fast det är ju inte så att jag går runt och oroar mig, det är mer ett konstaterande att japp vi har nått ännu ett mål.

Nu tänker jag tillbringa kvällen i soffan och inte röra mig mer än absolut nödvändigt.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

En varm hälsning från Norrahammar :D
Kram!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Och en ifrån Bergeforsen!
Är övertygad om att Kalle/Nora kan se ljuset Emil bjuder på!
Har ni läst "Busiga bebben"? Rekommenderas varmt - jag gillar särskilt när bebben äter korvmackor :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och mamman hörde man på radion i morse :D
Jag var ju SÅÅÅ nära att hinna ringa till din mobil, Sus, men jag vet inte om det hade hjälpt, om du hade den på.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Ewa

Inlägg av Ewa »

Va, vadå :shock: Nyfiken i en strut
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ring så spelar vi. :D
Och döm om min förvåning när det var min mamma som ringde och sa att Susan är på radion. Jo de har träffats en gång på Borås Djurpark, men ändå. Men tyvärr hörde jag inte allt.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Susan samlar vuxenpoäng, det måste väl vara rätt många om man får vara med i "Ring så spelar vi" Tyvärr sa jag inte det första jag tänkte på, vilket var rätt svar. Men jag tyckte det verkade så osannolikt. Nåja hon vann en kartbok eftersom det var en chans fråga.

Det går att lyssna på sr.se ca 30 minuter in på Del 2. :shock:

Hon har haft det jobbigt i veckan och varit tvungen att vila en hel del. Men i fredags var hon i väg och kollade upp att allt är som det ska. Barnmorskan sa åt henne på skarpen att ta det lugnt, vi vill ju inte ha födsel före påsk. :)

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Oj vilken uppståndelse det blev när man försökte skaffa sig lite fler vuxenpoäng. :wink: Jag var med på Ring så spelar vi och kunde inte besvara frågan men kommer få en fin-fin kartbok ändå. Det var jättemånga som hörde att det var jag men mest imponerad är jag ändå av LO:s mamma :shock: . Det var ju flera år sen vi träffades och då en enda gång på Borås djurpark. Snacka om att jag måste ha gjort intryck. :D
/LO skrev:Och döm om min förvåning när det var min mamma som ringde och sa att Susan är på radion. Jo de har träffats en gång på Borås Djurpark, men ändå.
Sammandragningar har varit vardagsmat förra veckan och rejäla, regelbundna har de varit. Vila har ordinerats men det är ju svårt att bara gå och lägga sig när smågrabbarna vill vara med sin mamma och så vill jag ju inte lämna Father A helt i sticken även om han är bättre på att sköta både hem och barn än vad jag är. Var hos barnmorskan i fredags och gjorde glukosprov, blä, men värdena var bra så jag är nöjd. Magen växer och växer, snart kommer jag ramla framlänges är jag rädd. Foglossningarna är gräsliga, men jag kommer att överleva även denna gången, det är jag helt säker på.

För övrigt kan sägas att både jag och skräpet i magen mår bra enligt barnmorskan. Hjärtljuden är på samma nivå som när jag väntade Emil och Sigge viket talar för ännu en kille men vi får se när skräpet väl behagar komma ut.

Emil frågade häromdagen när bebiesen kommer ut. Jag svarade att det kan ta två månader tills den föds. :roll: Emil himlade med ögonen och sa:- Men mamma, det är ju en eeeeevighet. :heart:

En morgon hade Emil en liten föreläsning för Sigge som var så där lagom intresserad. Så här lät det: - Tittis (Sigge), först var Titte (Emil) i mammas mage och då var det mjölk i mammas tuttar, den drack jag upp så den tog slut. Sen Tittis låg du i mammas mage och då åt du upp all mjölk så den tog slut. Nu är bebisen i mammas mage och då blir det mjölk i tuttarna. Bebisen ska äta upp mjölken och sen tar den slut igen. :idea:

Imponerande vad Emil har koll på hur saker och ting. :)

Så nu går vi här hemma och väntar och väntar och väntar på skräpet, men som sagt det verkar ta en eeeeeevighet innan vi får träffas och krama om bebisen.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

Susan, se nu till att vila även om jag vet att du har svårt för det :wink: :heart: Kloka Emil! :heart:

Kram till hela familjen!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Jaha - och mitt SMS var allt för långsamt i leveransen...
Glöm nu inte bort att göra H till viljes och säkerställ att Bergforsen finns med i din nya kartbok så att ni hittar hit :D

Vila, viilaa, viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Läste i morgontidningen att det är överfullt på alla neonatalavd i hela Skåne och att föräldrar slussas fram och tillbaka mellan sjukhusen. Hualigen, här gäller det verkligen att vila så skräpet inte bestämmer sig för att komma för tidigt, då vet man ju aldrig vart man hamnar.

Mår för övrigt bra även om jag har sammandragningar så fort jag gör något yttepytte ansträngnade. Vilar jag lugnar det sig efter ett tag så än så länge är det ingen fara på taket.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"