Jag tror att han inte förstått, Här kommer mitt tips som jag hoppas att ni tar till er och förstår.Bergarna skrev:Men jag är bara fundersam varför det tar lång tid för honom att bli lugn och somna är vi lägger honom i sängen?
Vi ger beskedet, tillrättalägger och använder oss av verktygen för att lugna honom, han blir lugn och nästa somnar, men så fort vi släpper och går ut så blir han väldigt ledsen och vrålar...vi ramsar men han verkar inte lyssna, eller så lyssnar han men blir inte lugn av det för han blir ännu mer ledsen, vi går in och lugna igen men så börjar allt om så fort vi går ut...
Igår så skrek han i säkert 1 timme (självklart så lugnade vi imellanåt, ganska ofta till och med) innan han blev lugn och somnade.
Självklart vill vi fortsätta med kuren men vi är samtidigt så oroliga för vår lille pojk om han verkligen mår bra av detta?
/en orolig mamma
Detta kommer ni bara behöva göra EN gång sen kommer poletten ha trillat ner.
När ni lägger honom för natten och gör nattningsproceduren och går ut med ramsan, bra så, MEN när/om ni går in igen MÅSTE ni stanna så länge det behövs, inget spring in och ut. EN gång efter läggning går ni in och då stannar ni så länge det behövs, om han somnar är det helt ok för han behöver VETA vad som gäller. Alltå OM OM OM ni går in efter läggning stanna då så länge det behövs, jag räknar till 600 x 4 efter det att barnet är lugnt då har jag varit där i ca 20 minuter och solfjädrat.
Är ni med? han behöver besked med det lilla extra, så ladda nu för kvällen och återigen OM OM OM ni går in igen solfjädra solfjädra solfjädra solfjädra, (ja en solfjälder alltså men lååååång).
Ni ska förmedla säkerhet till honom och det har ni inte lyckats med så då får ni backa, idet här fallet till natt 2, ok.
Kristina