Fjällmor: Håller med dig! Jösses vad vi kacklar! Men du hoppar bara in och berättar om hur ni har det när du kan. Vi är nyfikna!
Kattklo: Jag missade ditt program!!! &%&%€"P/&/Y&*^*^%[[]≈±|§∞$£@6¶\¥¢‰¡”¥! Bannat också!!! Jag fick bara med mig något avsnitt om zombies. Som jag inte riktigt begrep, för Herman underhöll oss kungligt med kvällstrassel för ovanlighetens skull och jag kunde inte alls koncentrera mig. Förlåt. Härligt för dig att vara snyggt och vindrickande premiärlejon, dock! Avis är jag...
Boris: Härligt med utflykt upp på berget! Annars blir det ju - som du märkt - mycket sitta hemma i soffan och amma. Det låter dock som om ni har begåvats med en underbar liten tös! Ung, men klok nog att sova gott om nätterna!
Du undrar om drömmar och varför hon sprätter till med armarna. Sover hon på rygg, sida eller mage? Spädisar har ju en "omfamningsreflex" som gör att de lätt väcker sig själva om de sover på rygg. Skulle det kunna förklara hennes "sprätt"?
Lingontuva: Jag är väldigt glad i att ha ett schema att hålla mig till och tycker att jag snabbt hittade ett som passade oss i vår vardag. Det finns beskrivet i mitt första inlägg i tråden, om du vill ha inspiration. Jag har kört med det som rättesnöre från start i princip, med mindre justeringar.
F'lippas mamma: Var rädd om din sömn! Annars är jag väldigt förtjust i ert upplägg att dela nätterna. Mycket bättre än att överlåta en hel natt till sambon, för då exploderar mina bröst och jag sover sämre än sämst. Eller inte alls...

Så tack för inspiration!
Kvacke: Hoppas att ni får till amningen! Jag tycker att det kan vara bra att lägga över en sjal, eller "gömma" lilla spädishuvudet under koftan (om jag har en sådan på mig). Då blir det lite mer ro och mindre att titta på som kräver att man spänner sig som en båge. Har funkat bäde för Hugo och Herman när de varit för okoncentrerade och spända för att äta.
Kattklo, Tessan och alla andra vagningsproffs:
Själv börjar jag undra om vi är på väg ner i vagningsträsket. Daglurarna har krånglat lite på sistone och jag kommer på mig själv med att slentrianmässigt vagna lite slött ute i parken. Korkat.
Ska skärpa till mig.
Så argar jag mig över att jag inte kan förmå Herman att trivas på mage när han sover. Varje gång han vaknar på nätterna har han vält över på rygg eller mage och är arg. Han somnar om när man lägger honom tillrätta på sidan. Det är ju inte hållbart nu när han är så rörlig. Ska jobba lite på attityden och övertyga honom. Vilken dag som helst...
Igår höll han sig för övrigt vaken i vagnen hela vägen till farmor med kanelbullarna. Mycket bra. På vägen hem skulle han sova, men han höll sig vaken då också... Låg och softade och vilade lite och betraktade sin tjusiga gröna vagn från insidan, liksom. Verkade väldig behagligt.

Där fick jag så jag teg...
Nu ska jg njuta av söndagssolen. Genom att fixa med min bokföring

SÅ går det när man skjuter upp allt tråkigt till sista sekund. Då får man sitta inne fast vårsolen skiner ute.
Kram så länge!