Godmorgon!
Lillebror är rejält snuvig stackarn
Men natten gick finfint trots att han stördes av snuvan. Han var inte alls ledsen eller upprörd utan verkade mer störd av sin snuva och hade svårt att hitta det bekvämt för sig. Då han vaknade låg han och stönade och snackade en stund, klagade lite. Några gånger var jag inne och vände honom eftersom han så lätt rullade över på rygg i sängen som jag höjt huvudändan på
Jag fick också sova i natt eftersom han endast vaknade vid 23, 04 och hojtade till lite vid 05 men då var jag alldeles för trött för att orka stiga upp och ramsa så jag somnade om och tydligen gjorde han det med för jag fick väcka kl 07 \:D/ \:D/ \:D/
Väntar med spänning hur schemat passar honom då han får sova ut på natten. Som det är nu är han övertrött på förmiddagarna och supertrött till lunch så det är lite kämpigt. Hoppas det ger med sig. Såhär har vi det alltså:
07 godmorgon ammas
08 gröt
9-9:45 sova
11 lunch grönsaker och frukt (ammar innan långluren)
12-14 sova
14 ammas+frukt
17 middag, samma som lunch
18 bad
18:30 ammar
19 godnatt
Anpassade schemat enligt storasyster och även med tanke på att vi hämtar henne på dagis tre dagar i veckan. Därför måste han vila 12-14, för att vi skall hinna iväg med bussen 14:30. Följaktligen är lunchen 11 även om han redan då börjar bli lite trött för att äta bra. Men som sagt hoppas jag på att det ger med sig då han sover som folk.
Dessutom lade jag storasysters natt från 19:30-07:30 så hon får en halv timme mammatid om kvällen och vaknar lite tidigare. Då somnar hon kanske bättre på dagis om hon inte stiger upp kl 08 som innan. De senaste veckorna har hon inte sovit alls på dagis - vilket resulterat i en supergnällig liten tjej halva veckan och en glad en som glatt sover 2h hemma i egen säng
Jag är så lättad att vi äntligen tog itu med detta och snart skall få sova - känner mig redan gladare och mer energisk då jag vet att friden snart sänker sig i huset - och kan åter igen bara beundra Annas insikter och metoder i barnavård och ödmjukt tacka och ta emot visdomen