Hej, jag hoppar in lite här!
Jag känner att du är lite "Hattig" och det är nog det mest osjyssta vi kan vara mot våra barn. Lite som att plocka upp ibland, skrika ibland, lite så ibland osv...
Har du nu bestämt dig för att det är hunger som är problemet och att du inte kan kura för det, då måste du också bestämma det! Då ställer man sin klocka på 04 och så tar man upp och matar i sömnen några veckor. Problemet du då får är att du inte kommer att få upp maten på dagarna av sig självt utan kommer att antingen:
1. få göra om och sluta med maten på natten säg om en månad
2. fasa ut nattmaten med lite mindre varje natt i hopp om att det ökar på dagen
3. mata på, på natten tills du "tror" hon slutar av sig självt, vilket många inte gärna gör de första åren.
Oavsett val, MÅSTE du välja, att vela och göra lite olika, testa osv... gör ingen människa glad.
Sen måste du kolla upp magmunnen! Hon kan ha lite reflux, även det brukar bli bättre med riktig mat och lite mindre vätska.
Mot reflux finns medicin, eller så lägger man på mage med HÖJD huvudända, minst 7 cm hög bör den vara.
Skrik vid läggning... Detta tror jag du kan svaret på. Att ligga och gnöla och hålla på är upp till en själv. Hon har också rätt till att tycka somna är lite knöligt. Men skrikfest skall det aboslut inte vara. Då är det ditt jobb att lugna med de medel som verktygslådan har att erbjuda, MED attityden av självklarhet.
Du kan inte visa frustration, medömkan eller en massa frågor till barnet. Undra varför hon skriker ställer fler frågor än du klarar att besvara.
Så leta nu upp attityden i detta, oavsett VAD och HUR du gör så är attityden avgörande!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252