kanske kan ni ha vardagsrummet så länge tills det hela satt sig... jag har inte så bra koll här, men bor man trångt så gör man. Min egen erfarenhet säger dock att barnet ifrågasätter vad jag gör i deras rum, men har ni alltid haft det så så bör det ju inte vara nåt problem.
Sjukdom kan vara lite speciellt, men behöver inte vara det. Ha svalt i rummet, utan drag, och höj huvudändan av sängen med några böcker under benen. Preppa innan sänggående med ångiga bad eller dusch så är det lättare att andas, kanske nässpray om det är riktigt täppt. Eller luftfuktare i rummet... men då snackar vi rejälare förkylning kanske...
Aldrig gå in skulle jag inte säga! Ni har ju liksom gjort kuren nu, men han är ändå nykurad så passa er för att störa i onödan. Lyssna av ordentligt innan ni går in i alla fall, är det feber med i bilden är det ju oxå en annan sak. Men oavsett vilka åtgärder som kan behövas, ge lite vatten kanske, klappa lite på pannan, ta tempen osv så kan det skötas i barnets säng med lite ledbelysning. Det är inte säkert att barnet bryr sig alls. Ofast är det hos föräldrarna vargarna finns, åh nej nu är lillen sjuk hur ska det gå????
Om ni är med....
Jenny