Dagen har varit strulig med sömnen. morgonens lur blev 20+20+20, middagen 45+20+45 och kvällsluren 20+45 med vagning.
känner mig som en riktig trasselmamma...
alltså totalt mer sömn än igår...men.han kommer ju inte förbi 45 någon gång och ibland inte ens 20 min. vad göra?
direkt på morgonen ville han inte äta så mycket utan åt mest på "påfyllningen" var vaken knappt 1.5h somnade i princip vid maten.
han har ändå kännts lite lugnare idag än senaste dagarna när jag väl lägger och buffar. när han lugnat sig förut har han sovit max 5 min och sedan varit svårare att lugna. skriker upp sig. började även protestera mot att bli lagd.. och det vill jag ju inte
samtidigt som jag egentligen vill dra ut på tiden mellan målen så vi kommer i fas, och nu blir det ju väldigt tätt bitvis...men jag vill ju inte ha en förtvivlad skrutt heller...
snälla älskade gubben, SOV!
försöker fylla vakentiden med kul saker, lek med storasyster, titta på saker, gå ut...brukar ge påfyllning när han börjar knorra och sedan lägga. han brukar vara vaken ca 1.5. sen kan det tilläggas att han äte länge och det tar ialla fall 30 min. sen är han med i typ 30 min och sen blir det "tankning. tankar? tänker att om jag skulle lägga ännu tidigare så skulle han ju inte hinna vara med knappt.
vagnen strular också. förut har han verkat kunna sova var som helst men han har väldigt svårt att komma till ro i vagnen och på kvällspasset vaknade han efter redan 20 min.
förresten ang vagning/buffning har vi örsökt att sluta när han är lugn och gå. Fel tänkt? om vi lägger honom kan han somna själv efter lite av den varan, ev en omgång till. men i skarvarna skriker han upp sig. har då buffat tills han nästan slutit ögonen. då går det att gå, men han vaknar oftast snabbt. vagnen är värst. då skriker han upp sig när man slutar. borde jag vagna tills han verkligen somnar? vill ju gärna att han skall få sova ute, både för att han mår bra av det och för att det är praktiskt.
har funderat på om han skall ha bara en 45 min på morgonen och låta målen komma tätt för att han har svårt (uppenbarligen) att få i sig tillräckligt. vad tror ni?
just nu bara snurrar det i huvudet.
i natt sov han 7h =D> sen var det trassligt. ville inte äta och då kunde han ju inte sova heller. till slut fick jag i honom maten och han somnade men det tog en timme.
sen rör det ju till det när han får i sig dumheter och kräks och får ont...
snälla hjälp mig att tänka. kan nog behöva en styrkekram också...
kram på er