Glömde ju säga:
TACK Chokladkaninen! Är mycket tacksam för din feedback och svar på alla frågor jag har!
Och så har jag några nya frågor. Såklart.
Eventuell schemaändring:
Vi har kört ett schema enligt 12 - 45 - 2 - 45 under ca 3 veckor. Något jag upptäckt är att Oliver skulle nog kunna lägga sig en halvtimma tidigare på morgonen och kanske även sova lite längre då (jag brukar få väcka efter 45 min). Däremot på lunch- och middagsluren brukar det vara lite kämpigt i slutet. Så jag funderar på att byta till ett schema enligt 12 - 1,5 - 1,5 - 45 istället.
men bör jag vänta med det tills vi fått lite mer ordning på nätterna och vagningsträsket, eller kan jag byta nu?
Det här med smakisar och matigare mat...
I dagsläget ser matschemat ut så här:
Frukost: amning x2
Lunch: amning direkt efter luren, ris- eller havregröt m katrinplommonpuré (brukar gå ner 2-3msk), toppa med amning (blir inte mycket)
Mellanmål: amning direkt efter luren, smakis (tex palsternackspuré) m katrinplommonpuré (2-3 msk), toppa med amning
Middag: amning direkt efter luren, potatismos med banan och katrinplommonpuré (2-4 msk), toppa med amning
Kvällsslurk: amning
Jag tycker dock att det är så mycket av vakentiden som går åt till att mata (det tar sin lilla tid med smakisar för den här gossen) så jag funderar på om man skulle plocka bort något av målen så det bara blir amning där. Men tror ni att han klarar nätterna då? Jag vill helst amma efter varje lur eftersom han äter betydligt bättre när han fortfarande är lite sömntung

Hur lägger ni andra upp det här med smakisar för att få era skräp att sova ordentligt?
SHN-kurning:
OM det nu skulle bli struligt och jag känner att jag inte fixar det själv (nu ska vi inte måla Fan på väggen, men IFALL det blir så illa...) [-o< - finns det någon kurare i Linköpingsregionen som skulle kunna hjälpa mig i så fall? Hittade ingen i listan på hemsidan, men jag ställer mitt hopp till att den kanske inte är uppdaterad...
Tack på förhand!