Tack Ida att du läser
Emils shema ser ut såhär
19.00-6.45 natt
6.45 glad god morgon + ammar
7.45 frukost
>>lek hemma
9.15-10.00 sover (9.05 ammar) jag väcker honom efter 45 minuter
>>utepromenad eller öppna förskolan men inte varje dag
11.00 lunch ute eller inne
13.00-14.30 bör han sova (12.50 ammar) men vaknar oftast själv efter 1 timme och 10 minuter
14.30 mellanmål
>>utepromenad (inte alltid om vi varit ute förmiddag)
>>lek hemma
17.45 middag
18.15-19.00 kvällsrutiner + amma
19.00 skratt och god natt
De sista två-tre dagarna låter han så ledset när han skriker så att jag har börjat gå in och buffa honom, även vid skarven igår och idag buffade jag eftersom han skrek och inte ville sluta.
Vi går ut antingen förmiddag eller eftermiddag, tyvärr hinner jag inte både och. Nu under hostlovet har vi varit lite lata med utepromenader och var oftast inomhus på besök eller handla eller något...
Han äter bra, men vill inte alltid sitta stilla vid bordet så att det blir oftast någon träslev, plastflaska eller något för underhållning. När alla är hemma äter vi tillsammans.
Vi skrattar ju till godnattet, åtminstone kicklar jag honom.
Annars vaknar han under natten 1-2 gånger och en gång på morgoren innan det är dags att gå upp, då ramsar jag och spelar musik och väcker honom 6.45.
Märker att han har blivit väldigt mammig på sistone och ammar länge, vill inte sluta liksom.
Jag har också funderat över dagslurarna, vi är väldigt hembundna eftersom han sover båda lurarna i sängen. Hur kan jag lära Emil sova i vagnen?
Tack för hjälpen