Hallå!
Måste bara berätta att vi hade en toppen natt!
Tror hon sov så mycket på dagen för att hon helt enkelt behövde det för i natt sov hon som en stock.
Vaknade till vid 00.30 och 0430 , fastnade och fick nappen för att kunna somna om. Sedan var det dags för mat 0530. Jag tog TorsMammas råd ang babyvakt och dörrarna och jag har sovit bättre än på länge nu så den kör vi vidare på!

Kram och puss på dig för det tipset!
Det som vi har råkat ut för ett par dagar nu är att hon inte klarar av att hålla sig vaken till 1930, utan max 1915. Så vi utnyttjar marginalen och lägger henne så att hon hellre är vaken när hon läggs än somnar av utmattning hos oss.
Problemet som uppstår är att när hon får mat kl 0530 så äter hon till 0550. Sen har hon så svårt att somna om eftersom vi har morgon 0730.
Så jag funderar på om jag ska ge henne mat i samband med att hon vaknar till lite lätt vid 430 ist. Så kanske hon har lättare för att somna om eftesom hon bör vara lite mera trött då? Vad tror ni?
Sen har vi även funderat på om att göra om schemat så att det blir 1915 som är läggning.
En sista sak jag undrar är hur jag ska gå tillväga när hon inte vill somna på kvällen, som just nu...
Eller ja, vi la henne 1915, glad och pigg. Gav henne napp och snutte och la tillrätta. Sa" godnatt sov så sött" x4 på vägen ut ur rummet.
Hon bröjade nästan direkt och kasta upp med huvudet och göra små beklagande skrik från sig som "ska jag vekligen sova nu?".
Då gick jag in igen, gav nappen och la henne tillrätta på nytt, solfjädrade lätt en stund och gick igen. Är det rätt? Sa godnatt sov så sött x4 på vägen ut igen.
Efter 3 sånna vändor har hon somnat nu tror jag iaf.
Måst även få skryta lite om min älskade plutta: hon har redan börjat krypa och är knappt 3mån!!!!
Hon har alltid gillat att stå upp och gå i våra famnar och ligga på magen så ska vi hålla emot så hon kan kråla.
Idag flyttade hon med armarna och drog sig fram. Sen la jag henne ibabygymet en stund. När jag kom tillbaka några minuter senare hade hon förflyttat sig 1.5dm! Så om det var krypa eller åla eller kråla det vet jag inte, men fram tog hon sig iaf!