Waldemars lillebror

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

"PLOPP"

- Vad var det?? En polett som trillade ner???

För tidigt att säga. Men kanske hände det något?? :wink:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Lite kort uppdatering:

Nappen har inte varit i munnen på nästan tre dagar. Och han sover bättre. :D

Första natten när Gustav sov ensam i vardagsrummet (jag sov med EN öronpropp i ett öra, för utan proppar kan jag inte sova - snacka om kompromiss, men det fungerade) var inte lyckad. Gustav vaknade varannan eller var tredje timme. Då var han så täppt i näsan att han nästan inte fick luft, så jag sprutade honom och matade. Sedan var jag själv lika förkyld eller värre, så jag sov inte heller. Kändes som att plötsligt komma hem med en nyförlöst igen!

Alltså en trött och tuff dag igår - men eftersom Gustav sov bra, så skall jag inte klaga! :D

Natten som just passerat har varit mer som det skall vara. I och för sig har vi rätt mycket kvällsstök fortfarande (workin on it), så han somnade nästan en timme för sent, men sov ungefär sex timmar. Tyvärr vaknade han en halvtimme innan morgonväckning, men jag pinade honom och nu är vi på banan igen.

Tre dagar i veckan går storebror på dagis och då blir det vagnssömn till och från dagiset, men även i vagnen tränar vi. Förut kunde han vakna även i vagnen och ropa efter nappen, men det jobbar vi på nu också. Dessutom går jag inte hela luren, utan jag lägger honom hemma i mjukliften och bär helt enkelt ut den till vagnen när det drar ihop sig. Då får han också lära sig att sova med lite action.

Jag har lite is i magen och vågar inte hoppa hej, som Kurt Olsson sade, eftersom det är svårt att säga vad som är nertrillad polett och vad som är förkylning, men det är ändå ett steg i rätt riktning. Jag skakar vidare i handtaget, men ytterst lite. Kan man skaka för lite??? :? :wink:

Nu skall jag dricka ett badkar kaffe och fortsätta att leta efter mitt Visa-kort, som Walle lyckats trolla bort! :shock:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Poletten är nere. Ovasett skäl. Efter tre dagar minns han ju inte sens att den finns, ju! :D

Krya på er, och glöm inte att näsfridan är din bästa vän. 8)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jo, du har helt rätt, rent napp-mässigt! Jag funderar mer på skak-i-handtaget-jag-kan-somna-om-på-egen-hand-poletten... Det är därför jag undrar om man kan skaka för lite, för jag skakar då inte mycket alls.

Jag funderar lite därför att, om jag behöver verktyga bort nattmål, kommer vi då att bli vräkta på kuppen??? Vill ju att vagnande/skak eller liknande skall sitta vid det laget, eller hur?

Näsfridan lyser med sin frånvaro här - var i helsefyr får man tag på en? Jag trodde ju att det var en apoteksgrej, men det är det ju inte. Måste jag bege mig till ett barnbutiksinferno (det värsta jag vet!)? Vi hankar oss fram med revaxör-boll, i tätt samarbete med renässans-spray och, nattetid om det är riktigt tjockt, Nezeril-kapslar. Fast helt inte, så klart.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

ÅsaB skrev:Jo, du har helt rätt, rent napp-mässigt! Jag funderar mer på skak-i-handtaget-jag-kan-somna-om-på-egen-hand-poletten... Det är därför jag undrar om man kan skaka för lite, för jag skakar då inte mycket alls.
Det där är en fråga för Nancy. Men det tror jag inte, och jag tror inte heller att du behöver verktyga så mycket när du ska plocka bort nattmålen, faktiskt.
Näsfridan lyser med sin frånvaro här - var i helsefyr får man tag på en? Jag trodde ju att det var en apoteksgrej, men det är det ju inte. Måste jag bege mig till ett barnbutiksinferno (det värsta jag vet!)? Vi hankar oss fram med revaxör-boll, i tätt samarbete med renässans-spray och, nattetid om det är riktigt tjockt, Nezeril-kapslar.

jag köpte min på Babyland. Det var värt kriget, även om infernot är minimalt vid öppningsdags en vardag. Jag körde smash n' grab. 8)
För bättre FINNS inte. (dessutom hatar de den så mycket att de snabbt lär sig fräsa, bara en sån sak!)
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tusen tack! Jo, jag får väl bege mig ut - eller ändå bättre: Skicka mannen! Gustav sitter inte bra i babyskyddet nu, pga sin Frejkakudde. Måste plocka av den när han skall åka bil och det får jag inte egentligen, så jag gör det så extremt lite som möjligt. Men Henrik får kanske bege sig ut på en liten lördagsutflykt. Hehehehe!

Jag vill helst inte verktyga nattetid heller, så jag tänkte helt enkelt ha tålamod och se hur det blir när schemat sätter sig allt mer. Var lite nervös över nätterna som passerade, då jag var uppe flera gånger, men känner mig rätt hoppfull nu, efter åtminstone sex timmar i ett svep. Jag har ju hört honom vakna, men somna om - hurra!!!

Nu skall jag snart plocka upp honom. Han sover i vardagsrummet och jag sitter i köket med radion på, så jag har backat med besked! :D
ElinN

Inlägg av ElinN »

Låter ju verkligen super Åsa! Stor applåd! =D> Impad av ATTITYDEN och backningen! :D

Och instämmer i kören: Näsfrida! Superbra! Men inte poppis! Babyland har ju webshop också! :wink:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

ElinN - jättetack! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Kanonbra Åsa! Sån skillnad i attityd :D Det kommer att gå lysande.

ElinN - jag kortade din länk lite, så får man söka på näsfrida. För den gjorde så att det inte gick att läsa inläggen så bra.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorpSara skrev:
ÅsaB skrev:Jo, du har helt rätt, rent napp-mässigt! Jag funderar mer på skak-i-handtaget-jag-kan-somna-om-på-egen-hand-poletten... Det är därför jag undrar om man kan skaka för lite, för jag skakar då inte mycket alls.
Det där är en fråga för Nancy. Men det tror jag inte, och jag tror inte heller att du behöver verktyga så mycket när du ska plocka bort nattmålen, faktiskt.
8) Man kan nog inte skaka för lite men man kan säkert skaka för mesigt kanske :wink: :lol:

Jag brukar skaka max en sekund eller två, typ vänster-höger-vänster-höger och ganska snabbt och bestämt.

:D Underbara attitydansamling hos mamman :thumbsup:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hahaha - nu går jag och skrattar för mig själv, för jösses, ett sådant liv det är i vagnen där det borde vara knäpptyst...! Nåväl, vi är inte i mål ännu, kan man lugnt säga. Men nu skall jag också ta och packa ihop oss och gå och hämta storebror, så kanske lugnar han sig i och med det. Jag skakar lite då och då, men skall se om jag kan skaka lite mer respektingivande, kanske.

Äsch, vi har kommit långt ändå. Resten kommer, det med. Försöker ta det här med en axelryckning.

Ha det!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

ÅsaB skrev: Äsch, vi har kommit långt ändå. Resten kommer, det med.
Ja det gör det, han är faktiskt bara två månader 8)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Wow Åsa, vad kul att läsa! Vilken förändring du har gjort :D

Fortsätt jobba på så bra :thumbsup:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Här är det magiskt... :D Vågar inte rapportera mer. Ger det en dag eller två till, innan en mer utförlig rapport kommer. Oj, nu somnar han i babysittern - några minuter för tidigt, men vem räknar???
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"