The friday mys

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Fredagsmys är ju väldigt underskattat! Jag har verkligen fått kläm på det här nu. Tack Blomman för att du uppmärksammade mig på det!!
Idag såg det ut så här:
Hugo och jag är ensamma hemma. Jag kom hem från jobbet vid sex, då delade vi en låda sushi (he loves... :lol: ) och lite melon.
Sen lekte vi spa: jag kladdade in mig i ansiktsmask och Hugo fick "kurbad" med lavendelolja. Han ville också ha ansiktsmask, så det fick han. Jag duschade och skrubbade, han skrubbade sig som mamma med sin egen svamp.
Sen gömde han sig under handduken och låg och lekte tittut med mig medan jag borstade håret. Sen ville han borsta SITT hår. Sen klappade han mig på kinderna på samma sätt som jag klappat in ansiktsmasken - först på mig och sen på honom.
Helt fantastiskt!!! Vilken ålder det här är, man kan ju göra saker tillsammans, som är roliga för både stor och liten! I LOOOOVE!!! :heart: !
Jag är helt såld!

Skön helg på er fredagsmysare!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Vilket fantastiskt bra fredagsmys - sushi! Note to self - sushi next Friday!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
blomman

Inlägg av blomman »

Mmmm... sushi! Fast vi är galna i sashimi, jag och sambon, och det funkar ju dessutom så bra med LCHF, eftersom man slipper riset. Vi har nästan alltid tonfisk och lax i frysen om vi blir sugna! Och wasabi i kylen!

Idag har jag lovat barnen att vi ska göra milkshakes till myset! Oj, nu blev jag påmind om att vi måste ta fram bär ur frysen!

Imorgon ska vi åka på spa, med barnen, deras första spa-resa! DET är mys om något!

Trevligt fredagsmys på er då!

Kram!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Blomman, berätta vad är sashimi? Hur LC är det?

Vi har köpt hem en hel krabba till mig och maken ikväll. DET är gott! =P~ Lite aioli och brie-ost till. Kanske en eller två paprikastavar till också ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Sashimi är bara rå fisk! Soja, wasabi och inlagd ingefära till!
Vi kör som sagt mest på lax och tonfisk, och jag är galen i inlagd ingefära, .. fast det och sojan är väl inte ok egentligen.. men det är så lite och jag är inte så strikt! :wink: Och man kan ju utesluta den om man vill!

Ruskigt gott iallafall! Vi var hårt beroende ett tag, ett par kvällar i veckan! :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Ni fredagsmyser väl?
Vi har förlagt barnens bakdag på fredagar, så nu är vi inte lite nyttiga med grönsaker längre :oops: , men barnen älskar det. Idag bakas det kladdkaka!

Sen tror jag vi ska satsa på att grilla på fredagar under semestern!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja!
Med ceasarsallad och kall öl på balkong i kvällssol.
Karla myser med mormor i ett båthus PÅ havet. 8)
Och Allan myser i sin vagn i lägenhetens enda svala rum, badrummet. :D
blomman

Inlägg av blomman »

Undrar vem som har det mysigast.. :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Oj, nu lät det som jag jämförde dig och mig.. jag tänkte på dig, Karla eller Allan.. jag gissar på Allan i badrummet! :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"