TorpSara skrev:Idag har vi MATAT, och då funderar jag på hur man får in alla mål vid 12 (11) timmarsnatten. När äter era små? Blir det bara fyra mål nu, och ska man då få i 250 per mål?
Ja, vi har ett något flytande matschema men en bra dag ser ut så här:
7.10 Amma 5min eller flaska pumpad mjölk (40ml) typ.
(9.30 lite amning 4 min)
10.00 Lunch potatispure m. torsk och citrontimjan, utspedd med bröstmjölk och rapsolja. Dryck, bröstmjölk i glas eller mugg. Fruktpure allt som allt mellan 200-250 ml.
(13.30 lite amning 4 min)
14.45 Mellis ute i skogen (VARM välling m. lite rapsolja) 100 ml
17.00 Gröt 250 ml.
18.30 Kvällslurk mjölk med NAN och fruktpure allt från 20-100 ml.
Han äter inte massor, men så är han inte så knubbig heller. Återkommer om storlek efter BVC besök som skall komma snart.
Anna&Viktor skrev:Viktor begär utträde ur VVB-klubben. Lör, sön och imorse han han ammat utan protest! Han verkar snarare villja tutta hela tiden.

Däremot vill han inte ha puré eller gröt. Jag fattar ingenting.
Det gick alldeles utmärkt att somna borta! Bara la honom i resesängen, ramsade och gick ut, precis som vanligt. Däremot vaknade han vid överflyttning till bilstol och var vaken och glad hela vägen i bilen. Väl hemma tog det en stund att somna. Han var superarg och jag fick ramsa och buffa. Det kändes som en evighet innan han somnade, men när jag kollade klockan hade det bara gått 12 minuter.
Åhhh... Passa på och amma så mycket du får om du gillar det =D> Maten kommer nog strax tillbaka skall du se
Visst funkar det bra att lägga borta, bara attityd hela vägen.

Mitt tips för förflyttning och som jag håller stenhårt på är att jag har en "sovfilt" som hängs över vagnen, bilstolen och sängarna vi sover borta i. Denna filten är ALLT han ser när han sover någon annan stans än i sin säng i sovrummet. Han har den även över sin resesäng han sover i på dagarna. Hjälper till att stänga ute intrycken också.
Gillar detta skarpt. Fick tipset av AW! När jag då flyttar Tor tippas han från säng i bilstolen (helst under visst mörker) hänger filten på igen och går då. Samma syn om man säger
Linbodel skrev:Vi har nu haft 4 hela nätter

utan att ha gjort något. Hon får rejält med mat vid 14 och 18-målen och det verkar räcka. 7 och 10 är det amning och hon måste vara väldigt effektiv och mjölken väldigt fet för det tycks räcka med 6 minuter ...
Till påsk åker vi till landet så då får vi se hur det funkar för Pyttan att sova borta och för oss alla att sova i samma rum ... Men vi tar ju med oss en stor portion självklarhet så det går ju finemang förstås

Det finns massor av sötingar som klarar sig på Amning så det är ingen brådska om inte ni känner att det är det med maten
Ang. sovning borta. Har ni resesäng? Träna att sova dagtid i den lite innan och häng en filt över 3/4 huvudändan så spelar det sen ingen roll VART sängen står, den är ju samma!

Vi har resesäng med en extra madrass inköpt från Jysk så att andningslarmet kan ligga under. ATTITYD!
indra skrev:Smiter in här oxå. I bland är ju maten mindre god, har fryst in i muffinsformar som jag tar fram till han, så brukar jag koka potatis eller pasta,ris till, efterätten slinker alltid ner. Då brukar jag ge han lite välling om han äter dåligt efteråt. Hur gör ni?

/indra
Välkommen Indra
Jag börjar med maten som är äckligast om man säger

Tycker jag inte han är mätt får han oftast något mer men annars är det ju nästa måltid som gäller att äta ikapp på. Men jag försöker att inte vara för tuff mot honom. Han skall ju fortfarande bli proppmätt i min värld.
Sidda75 skrev:Idag har vargarna kommit hit

. Nu gäller det att få tillbaks den självklara attityden och gå vidare utan att blicka bakåt antar jag!
Åhhhh.... Sidda75. Det är ju så jobbigt när ALLA vargar kommer fram samtidigt och man sen skall ta bort dem

En gång är ingen gång, två gånger en gånggång....
På banan massor av attityd och ha målet framåt. Se till att Pappan är med också 100% ni måste peppa varandra, det är jätteviktigt
Pepping, pepping
A lie skrev:Kikar in som hastigast bara.. Storebror har en snurra på tråden och sover sämre och sämre hela tiden så jag är TRÖTT.. Men lillsessan är som vanligt snäll och glad

Vilken tur att ni inte har problem med båda samtidigt, det kan ju alltid bli värre säger man ju.
Försök att sova och vila mycket, vi finns här när du orkar igen och är på bana. Du får säkert MASSOR med stöd till Storebror här på forum, så ni snart kan glömma denna trista tid.
Idag har vi varit i stan hela dan och sovit hos Moster. Hängde över sovfilten över hennes spjälsäng som hon har till sina barn och ungen sover. Han trasslade två gånger under långsovningen men fick reda ut det själv. Inte ramsa om det inte behövs. Tor gillar att lösa sina uppgifter själv faktiskt. Jag hjälper bara till när han BER om det.
Nu är jag så trött så trött för även om sonen sover så gör inte jag det 100% än, suck. Så om mina svar är knepiga eller korta så ber jag om ursäkt. Lite väl grötig i huvudet idag.
Kram till er alla och massor av pussar i pannan på era sötisar. Vi hörs i morgon!