Bebis-07! Redan tillverkad...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Och här händer det...ingenting... Men, farmor har inte påsklov förrän imorgon och jag har ju egentligen lovat att hålla mig tills dess så att hon inte måste överge sina elever så där hipp som happ :wink:

Och sedan har jag varit inställd på att han kommer till påsk så vad tror vi, sätter igång inatt, kommer in långfredag och åker hem påskafton?

Det låter väl som en bra plan? 8)
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Låter som en UTMÄRKT plan!!!! :D
3 fina...2005, 2007, 2010
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Vi hoppas på det! :D
Tokaungen
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Här är en till som gått över tiden... Jag är helt inne på din plan Tokaungen! Det kan helst av allt få börja nu... Skulle haft i måndags. Sist gick jag 6 dagar över tiden, och i så fall blir det först på söndag. Är också inställd på påsken. Så snopet om den skulle behaga komma ännu senare...
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Liiiite fel hade jag, men inte såååå mycket! Gustav föddes inte på Långfredagen utan kom istället på påskaftonskvällen. 4445 g tung och 54,5 cm lång så han var ingen liten plutt direkt men världens finaste såklart!
Tokaungen
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: STORT GRATTIS till hoppsan-Gustav! :heart:

Grattiskramar också till storasystrarna som väl är malligast i stan med nya lillebror!

Gick allting bra?

Kramar i massor Jannika
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Allt gick bra och storasystrarna är så gulliga med brorsan att man kan dö... :heart:
Tokaungen
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Grattis Gustav och välkommen till AW-världen :wink:

Här har de första försiktiga sparkarna/volterna noterats. Inte så långt kvar nu då va? :roll:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Stort Grattis till Gustav :heart: önskas Tokaungen med familj från hjärtebarnskontrollanten 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Jättegrattis till stora, lilla Gustav :heart:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:-({|= Happy Birthday to you..... Happy Birthday to you..... Happy.. :-({|=
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Stort tack för era grattis! Lill-Gurra hälsar :wink:
Tokaungen
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla fortfarande gravilda!

Jag tänkte dela med mig av en uppdatering av min graviditet, haha! Är nu i v 32! Inte så långt kvar. Solen skiner och jag är gigantisk. Vi hade kalas för vår 5-åring igår och en bekant undrade om jag skulle få tvillingar. Den kommentaren sorterar under kategorin "Vill du ha en käftsmäll?" just nu. :lol:

Den här veckan har varit smärtsam. Jag har haft värk i bäckenet vid varje rörelse och knappt kunnat stödja på bara ett ben åt gången. Igår lättade det en aning (så därför utdelades turligt nog ingen käftsmäll) lagom till kalaset och jag var ett under av trevlighet och vänligt leende.

Idag var jag hos barnmorskan och hon konstaterade att bebben så duktigt hade lagt sig med huvudet ner redan. Och det är troligen förklaringen till bäckenvärken från Nifelheim. Därav hade också magkurvan hoppat från översta linjen ner på normal! Kors i taket. Har väl aldrig hänt tidigare...

Alla värden är finfina utom järnet som bara ligger på 118 trots att jag knaprar TVÅ niferex om dagen. Någon som har några bra järnhöjar-tips att dela med sig av? Jag har legat högt inför alla tidigare förlossningar och varit oförskämt pigg efteråt och återhämtat mig i raketfart trots att förlossningarna varit långa och sega. Jag är helt övertygad om att det beror på järnvärdet.

Vi andas på här varje kväll, är nu uppe i 1,5 min med min egen mixvariant av näsa in-mun ut/flämtandning. Det funkar. Jag har fått knåpa ihop en egen variant för jag är så känslig i näsan den här graviditeten att det gör ont att bara köra näsa in-mun ut. Jag blöder lätt näsblod och det känns som hela insidan är en sårskorpa. Que? Så har jag inte haft förut. Krämpor och gnöl. Jag börjar bli gammal... :lol:

Hela familjen har börjat ladda för nya bebisen (det bäddas i vagnar och leks bebis, magen ska undersökas och det är mycket prat om när bebin ska komma) och vi har svåra namnvåndor. Idétorkan är lika påtaglig som klimatförändringarna i övrigt. Jag bara hoppas att inspirationen ska rinna till snart, haha! :lol:

Hur har ni andra det?

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nähä, ingen som vill vara med och leka på den här tråden? Är det bara jag som ska ha bebis snart? :?:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"