Hej alla fortfarande gravilda!
Jag tänkte dela med mig av en uppdatering av min graviditet, haha! Är nu i v 32! Inte så långt kvar. Solen skiner och jag är gigantisk. Vi hade kalas för vår 5-åring igår och en bekant undrade om jag skulle få tvillingar. Den kommentaren sorterar under kategorin "Vill du ha en käftsmäll?" just nu.
Den här veckan har varit smärtsam. Jag har haft värk i bäckenet vid varje rörelse och knappt kunnat stödja på bara ett ben åt gången. Igår lättade det en aning (så därför utdelades turligt nog ingen käftsmäll) lagom till kalaset och jag var ett under av trevlighet och vänligt leende.
Idag var jag hos barnmorskan och hon konstaterade att bebben så duktigt hade lagt sig med huvudet ner redan. Och det är troligen förklaringen till bäckenvärken från Nifelheim. Därav hade också magkurvan hoppat från översta linjen ner på normal! Kors i taket. Har väl aldrig hänt tidigare...
Alla värden är finfina utom järnet som bara ligger på 118 trots att jag knaprar TVÅ niferex om dagen. Någon som har några bra järnhöjar-tips att dela med sig av? Jag har legat högt inför alla tidigare förlossningar och varit oförskämt pigg efteråt och återhämtat mig i raketfart trots att förlossningarna varit långa och sega. Jag är helt övertygad om att det beror på järnvärdet.
Vi andas på här varje kväll, är nu uppe i 1,5 min med min egen mixvariant av näsa in-mun ut/flämtandning. Det funkar. Jag har fått knåpa ihop en egen variant för jag är så känslig i näsan den här graviditeten att det gör ont att bara köra näsa in-mun ut. Jag blöder lätt näsblod och det känns som hela insidan är en sårskorpa. Que? Så har jag inte haft förut. Krämpor och gnöl. Jag börjar bli gammal...
Hela familjen har börjat ladda för nya bebisen (det bäddas i vagnar och leks bebis, magen ska undersökas och det är mycket prat om när bebin ska komma) och vi har svåra namnvåndor. Idétorkan är lika påtaglig som klimatförändringarna i övrigt. Jag bara hoppas att inspirationen ska rinna till snart, haha!
Hur har ni andra det?
Kram Jannika