Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Är du testad för influensan anna?
Skönt att du är igång och på benen igen i alla fall.

Denna vecka har varit bättre än på länge. I alla fall slutet.
Torsdag - Nia
Fredag - Vattengympa
Lördag - Nia

Oj vad mycket bättre man sover när man tränar.

Jag och maken ska försöka stretcha en eller ett par dagar i veckan. Någon som har bra tips på det?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra jobbat LO/! :D

När jag var inne och fick diagnosen "mykoplasmabakterier i luftvägarna" (= en slags lunginflammation) frågade jag aldrig om de testade för svininfluensan också. Tanken slog mig aldrig, eftersom jag fick en tydlig diagnos. Men du må tro att jag tänkt på det mycket efteråt :!: Man har ju läst om flera fall där folk fått diagnosen lunginflammation, och blivit hemskickade med antibiotika, som jag. Och så plötsligt faller de i koma och får ligga med syrgas och kämpa för sitt liv :shock: och så var det svininfluensan de hade i alla fall :!: :shock:
Usch, usch...
Nä jag väntar på att min kategori "äldre vuxen" :twisted: :roll: ska komma till skott så man får en spruta nån gång... Om det nu inte är svininfluensa jag haft, så orkar jag verkligen inte riskera att få det också!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

vad bra att du är bättre anna :)
Och jag tar det nog lite lugnare ibland :wink: Promenaderna som jag gör nästan varje dag räknar jag inte ens som riktig träning. Det måste vi göra för att komma till förskolan. Fast nu har det blivit oftare att åka buss också. Hårdare träning blir det 3-4 gånger i veckan. Det är bara så skönt att flåsa och bli svettig. Och så har jag inte så mycket annat att göra på kvällarna. Ungarna går ju i tid och lägga sig och sover bra ( förstås :) ) och jag tittar inte så mycket på tv. Så då har man tid att träna. Och så sover man ju så mycket bättre om man tränar som du sa LO :)

förra veckan:

må: promenad 3x30 min
ti: promenad 2x30 min, jogging 8 km
ons: promenad 30 min, styrka 45 min
to: promenad 2x30 min, jogging 5 km
sö: jogging 12 km+sit ups
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Dåså, Tilda. Då känns det bra och sunt! :D :wink: Dina rapporter känns så otroligt massiva, men du har ju rätt i att promenader i sig kanske inte är så effektiv träning.

Det blev tyvärr bara 2 pass denna vecka, pga extrem orderingång, och 16 timmars arbetsdagar... :shock: .

ons: motionscykel
fre:pilatesmix

sön, promenad i skogen, men barnen var med, så jag ser det mer som frisk luft.

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

förra veckan:

må: jogging 5 km+styrka 30 min
to: jogging 8 km
sö jogging 11 km, styrka 45 min

promenader:
må: 2x30 min
ti: 1x30 min
ons: 1x30 min
to: 2x30 min

Nu blev det klarare :wink: Nu ser man min "riktiga" träning tydligare.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Förra veckan var bra!
NIA - måndag och söndag.
Vattengympa på fredag.

Skulle NIA på torsdagen också, men jag kom en halvtimme för sent - missade tiden :roll:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Bra förra vecka, Tilda och /LO! :D
Hur har det gått denna vecka :?:

Jag fick ihop 3 pass, det är jag nöjd med! :D

mån: motionscykel 1 timme
tors:Simmade 1000 m, efter det växlade jag med bara armar/bara ben i den varma bassängen i en timme!
sön: ÄNTLIGEN vågade jag mig på ett joggingpass! Har ju inte joggat sedan i Cypern för 2 månader sedan :shock: , pga lunginflammationen.
Så det var tufft. Och skönt. Men jag var tvungen att stanna och gå vid några tillfällen :oops: Bara för att hämta andan i sådär 30 sek. Men jag klarade inte att springa hela sträckan. Det tar nog sin tid att få upp konditionen igen...

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra vecka anna :) Ta det lugnt med joggingen i början.

min vecka ser ut så här:

ons: stavgång 1 timme+ situps o armhävn.
to: jogging 6 km ( intervallträning) +styrka 1 timme
lö: jogging 6 km
sö: jogging 14 km

promenader:
må: 2x30 min
ti: 30 min
ons: 2x30 min
to: 3x30 min
fre: 30 min

nu ska jag forsätta att se på självständighetsbalen på tv. det är Finlands självständighetsdag idag och presidenten har fest på sitt slott :)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lite förkyld till och från de senaste två veckorna. Den här veckan

ons: löpning 5 km
sön: löpning 8 km

Bra jobbat anna, nu kan det ju bara bli bättre med flåset. Vet allt för väl hur färsk kondition är.

Tilda: du är sannerligen en inspirationskälla. Själv fastnar jag allt för ofta i soffan på kvällen, inte för att titta på TV, utan för att jobba. För att få ihop vardagen (så korta dagar som möjligt på dagis för barnen) krävs det kvällsjobb efter barnen är lagda, både för min sambo och mig. Det är det ju värt såklart, men något får ju stryka på foten. Till våren ska jag börja cykla igen, och jag SKA träna en dag i veckan på jobbet. Vi har två friskvårdstimmar. En ska jag väl kunna klämma in. Jag mår ju såå mkt bättre när jag tränar

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

:oops: :oops:
Vardagen grep tag i mig.
Hedda har trasslat på nätterna, så sömnen har blivit lite bristvara.
Jag vaknade upp ur babykoman och blev SOCIAL. Prioriterade vänner och sånt kvällstid.
Jag har härligt mycket jobb just nu och det suger tag i mig så att det kittlar i magen!

Men NU har jag i alla fall fått fart på påkarna igen och springer så fint! Med Jay Blahnik i öronen. Hittade honom inte på Nike.com, där jag kunde ladda ner två gratisprogram, ett 20-min och ett 40 min. Så blir man guidad: Öka, lugnare osv. Det är ju SUPER att springa intervall om någon håller en i handen och hojtar "30 seconds to go" osv. SKITBRA! Med skön musik, förstås.
Det pirrar i magen. Jag vill bara att träningsvärken ska släppa så att jag kan sticka ut igen!

Kram
Ulrika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tilda: Håller med LindaVega, du är verkligen inspirerande!! :D :D Jogging 14 km... :shock: Men då går du väl någon gång mellan varven, eller orkar du HELA :o :?: Asfalt, eller skog?

LindaVega: Bra vecka! :D
Jag är så stolt att jag orkade 5 km-spåret utan att stanna idag! Det gjorde jag ju innan kunginflammationen, men efteråt har jag inte vågat... Nu känner jag mig stark igen! (trots att jag hade världens magsjuka mån.natt-tis...) Ingen hosta kvar alls!
Fastnar också i soffan/eller vid datorn/eller i källaren med jobb på kvällarna. För min del jobbar jag ju så mycket hemifrån, så jag lägger den mesta träningen på morgonen, då barnen är i skola/förskola. För din del verkar ju friskvårdstimme perfekt!! :D

Nya mamman: Så bra att du kommit igång! Verkar ju superbra att ha en personlig tränare i örat när man springer! :wink:

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
3 pass:

mån: motionscykel 1 timme
fre jogg 5 km (utan paus som sagt :wink: )
sön: motionscykel 1 tim

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Skrev inte ens förra veckan, för det var lite skralt. Denna har jag kört ett NIA-pass, igår. Och nu är det slut för säsongen...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

ti: jogging 8 km+situps,armhävn.
to: jogging 6 km+styrka 1 tim.
sö: jogging 8,5 km+styrka 45 min

Inga promenader förra veckan. Storebror har haft vattkoppor så han var hemma från förskolan. Så nu väntar vi på att flickorna ska bli sjuka, så här passligt till julen... :wink:

anna, jag springer hela 14 km :wink: Hade tidigare på hösten som mål att springa 10 km. Sen då jag gjort det har jag ökat småningom. Nu känns en lång runda faktiskt inte jobbig. Man måste bara springa tillräckligt långsamt för att orka. De kortare rundorna i veckan springer jag mest på asfalt. De långa springer jag på lö eller sö. Då blir det både sandväg och asfalt.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tilda: ...wow...vad jag blir IMPONERAD nu!! 14 km utan paus! :o :shock: :o I somras sprang jag 1 mil, bara för att se om det gick utan paus. Det gick.
Men då var jag rejält förbannad då jag sprang...Tror det var därför :oops:

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"