Usch, Anna! Håll ut! Du blir ju frisk!
C-vitamin kan du peppra på med, men det är sant, man ska inte ta jättedoser zink under lång tid. Det går dock bra som en kur utan problem. Men nu har du kämpat med dina infektioner länge nu, och du ska inte ta så höga doser för länge.
I förebyggande syfte räcker det gott och väl med en 30 mg tablett/dag!
KYA PÅ DIG; hur som helst. Och c-viamin kan ställa till med lite bubbel i magen, that's it. Annars har det bara bra effekter! Så peppra på!
Sjäv avslutar jag det här året med att blicka tillbaka och känna mig väldigt nöjd. Jag har blivit en riktig löpare. Jag springer 6 km på 30 blankt. Jag har tränat regelbundet utan "jag orkar inte-avbrott". Jag har snygga armar! Jag känner mig i toppform, helt enkelt. Men även jag har mina motgångar och nu kom de allihop på ett bräde: Magsjuka, förkylning och ont i nacken... (Lika bra att ta allt i ett svep!)
Så jag vilar mig i form, men JAG KOMMER IGEN! 2009!!!
KRAM
Träning -08
Jadå...jag blir frisk. Om inte annat ÄR jag lite piggare nu.
Jag har minskat till 20 c-vitaminer om dagen, (det har hittills gått bra med magen) fortsätter med lägre zink-doser, och tar AloeVera och Biostrath.
Idag var svärmor här (över natt från igår). Per föreslog att vi skulle ut på promenad med familjen, men svärmor och barnen ville inte.
Så jag och Per gick ut en rask promenad SJÄLVA
Jag kan också blicka tillbaka och känna mig väldigt nöjd med årets träning!
6 km på 30 min är OTROLIGT bra Nya mamman!! :thumbsup:
Så snabb är INTE jag när jag har löp-pass!
Men jag är stolt att kunna ta mig runt 5-kilometar´n utan paus, som jag gör de flesta gångerna!
SNYGGA ARMAR, var ett av målen detta år, men det ville sig inte riktigt, men nu tar jag det till beach 2009
Nu har jag pausat med tränandet ett tag pga hälsan, "flötat i mig" julmat och godis,
Putmagen, den vedervärdiga,
Jag ska köra något pass till i veckan!
Vila nu, nya mamman, så tar vi ordentlig fart igen 2009
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Nu är jag på gång igen!
3 pass denna vecka, men ja, jag tog det lite lugnt, så det inte blir tillbakagång igen...
2 raska promenader + 1 pass på motionscykeln.
Och så har jag räknat igenom detta års träning och fått ihop till 143 träningspass
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Yes, nu är jag på G igen \:D/ Förkylningar mm borta (efter två månader med rundgång
tack Nya Mamman för vitamintips
) Den här hösten har varit ett bottennapp vad gäller ork och energi. Men nu känner jag att kraften börjar återvända.
Har sprungit 3 ggr senaste veckan. TRÖGT men skönt att få röra på sig, vilket visar att kondition är en färskvara
Har planer på att ge mig ut i skidspåret också, men det har varit plusgrader några dagar + att det har frusit på= hårt i spåren. Avvaktar lite, annars är längd en superskön motionsform. Skonsammare än löpning men samma flåseffekt eftersom hela kroppen får jobba. Vi har elljuspår runt knuten, så faller andan på så kanske det blir en runda i veckan.
Imorgon blir det löpning igen. Tänkte ge mig ut på 7.5 km-rundan (efter att ha mjukstartat på 5 km)
Förutom den här trista hösten ( nov-dec) är jag nöjd med träningsåret 2008
Tycker att jag hållt igång regelbundet, och det är få veckor som det inte blivit ngn träning alls. Hänger med in i 2009 också såklart.
Kram
alla träningskompisar
Har planer på att ge mig ut i skidspåret också, men det har varit plusgrader några dagar + att det har frusit på= hårt i spåren. Avvaktar lite, annars är längd en superskön motionsform. Skonsammare än löpning men samma flåseffekt eftersom hela kroppen får jobba. Vi har elljuspår runt knuten, så faller andan på så kanske det blir en runda i veckan.
Imorgon blir det löpning igen. Tänkte ge mig ut på 7.5 km-rundan (efter att ha mjukstartat på 5 km)
Förutom den här trista hösten ( nov-dec) är jag nöjd med träningsåret 2008
Kram
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923