Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej ÄLSKADE Nancy! :lol: :heart: Du behöver inte skylla på nåt serru, du får gärna vimsa till det i din egen OCH alla andras klubbar som officiellt inte startat än (mig veterligen ska jag tillägga) så länge som du bara lovar att hänga här ibland. Mer grav sockerabstinens åt folket!
Nancy skrev:Då kanske inget annat stämmer heller då. Mannen din kanske köper sina foton i lokala souvenirshopen och Jannikas gubbe sjunger play back på sina barns dop.

Och inte får jag vara med i din klubb heller Mia... Konservativ eller ej så får jag nog hålla på spelreglerna.
:lol: :lol: :lol: Knäppfia! DU är i alla fall gravid i dubbel bemärkelse!
Nancy skrev: Då är det alltså Jannika och Martina Haag då. Jaja, sämre klubb finns väl

Men en väldigt liten klubb.:-k Ingen annan som kan anmäla sig?
Ebbab skrev:Detta är en riktigt rutten historia, och visar egentligen hur kort steget är från talibanafganistan och en tidning i lilla Sverige (Jajamensan, Gudrun Schyman hade alldeles rätt).

Jag vet faktiskt inte vad man ska göra. Skriva en vass insändare, då med en förminskande vinkling av det manliga högsta hönset (och var kommer det uttrycket från då????)
Men sådana där gubbar är skitsvåra att komma åt. Och det är egentligen män som måste gå in i striden, eftersom struttarna har bestämt sig för att kvinnfolk bara är hysteriska lollor.
Ja, visst är det läskigt! Och jag gissar att det bara är toppen på ett isberg. Samma karl har, enligt säkra källor, gått fram till samma kvinna, tagit henne på brösten och konstaterat att hon "nog bara är en A-kupa". :shock: Friskt. Not. Damen ifråga är ju inte tappad i farstun och hade grabbat tag i grenen på gubben och konstaterat att det gällde för fler. Tragiskt att det ens ska behövas.

Jag förstår att hon väljer att inte kommentera. Hon är smart och vet att hon inget har att vinna på det. Men alla de andra fega gubbarna! Och Vad-Shütt eller hon heter! Vilka djävla fegisar!

Så mycket för de liberala idéerna om den fria marknaden, allas lika värde och yttrandefrihet. Patetiskt. Min svärfar har jobbat med Carling och hade ett och annat att säga om det. Kontrollmanisk. Han har byggt in sig och gjort det omöjligt att i praktiken bli avsatt. Jag får obehagliga kopplingar till Kungamordet faktiskt. Riktigt talibanskt hörru!

Jag har svårt att tro att nån av struttarna kommer få en rak rygg helt plötsligt. Tyvärr.

Och varma bad är ju en tacksam aktivitet i samband med tandborstning, Ebbab. Provade det idag. Trevligt. 8)

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

miar70 skrev:Danny åkte igår, Jannika. Rätt tycker jag!
Tack miar 70! Kanske rätt, grisbonden var väl inte heller snajdigast igår, tycker jag. Men Danny kanske behöver fokusera på sången nu så det blir väl bra om Svennis får vänta på husse en vecka till.

Nancy, det har stått om det i tidningen eftersom den ena av Gävles tidningar har en modig politisk kommentator vid namn Kenneth Lutti. Sedan har det slätats över rätt fina av andra. Jag har en hel del inside härhemma med darlingen som jobbar med båda gävletidningarna och svärfar som varit chefredaktör på den ena för lääänge sen.

Ja, Fjällan, det kanske kommer med 4-barnsskapet! :lol: Eller så blir det fyra med den här inställningen? :roll: Du undrar man ju direkt vad du har för inställning, miar70? :lol:

Kram igen.

Nu ska jag jobbe'.

Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeen guuuu' hur illa jag stavar! :shock: Ja, ni fattar ungefär...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev: Ja, Fjällan, det kanske kommer med 4-barnsskapet! :lol: Eller så blir det fyra med den här inställningen? :roll: Du undrar man ju direkt vad du har för inställning, miar70? :lol:
Alltså - det här med tandborstning :roll:

Känner jag (eller sambon) att jag måste borsta tänderna så grabbar jag tandborsten och drar ett varv 8) och det kan ju behövas både lite nu och då...
har man sex ungar och det alltid är nån vaken och med (nästan....) så gäller det att lära sig borsta tänderna snabbt och effektivt :lol: och på lite knepiga ställen :oops: 8) och på lite konstiga tider med föralldel :roll:
Huvudsaken att tänderna blir borstade med jämna mellanrum :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy, hade du bara inte fattat det obegripliga beslutet att rata namnet Nike till Lussi (jajaja, det är också jättefint!) så hade du kunnat vara med i min & Jannikas klubb ("Vi-som-döper-våra-döttrar-efter-sportskor"). Väljer man en annan approach ("Vi-som-döper-våra-döttrar-efter-gudinnor"-klubben) så är ju kopplingen till Martina Haag uppenbar - hennes yngsta heter väl Diana?

Ojoj, jag är helt stum inför intrigerna i Gävles tidningsvärld. :evil: :evil: :evil: Jädrans karlar!! Och vilken fruktansvärd flathet att ingen reagerar! Fast egentligen blir man inte förvånad. Under min domstolskarriär har jag varit på sex olika domstolar och på fyra av dem förekom det sexuella trakasserier. På DOMSTOLAR alltså! På det värsta stället av dem fanns en karl som utsåg en (givetvis betydligt yngre) kvinna per år som han "uppvaktade" med små lappar, presenter och - i mitt fall - nattliga promenader utanför bostaden. Alla visste det men ingen vågade göra något. När jag till slut sade i från (efter att han hade börjat bli lite hotfull och undrade "när min kärlek till honom hade dött", till saken hör att jag under perioden som detta pågick gifte mig med min man!!) fick jag reaktionen "Men ska man inte kunna uttrycka uppskattning av en kvinna utan att hon skriker om sexuella trakasserier?!" :o :shock: :shock: :shock:

I dag är jag TRÖTT :sleep: så det här blev kanske inte så sammanhängande... Det stora glädjeämnet är en Storprins som har lärt sig att mamma älskar att bli kliad på ryggen och som går och säger till sina småsyskon "Du är min sötnos - jag gillar dig!" :heart: :heart: :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Ojoj, jag är helt stum inför intrigerna i Gävles tidningsvärld. Jädrans karlar!! Och vilken fruktansvärd flathet att ingen reagerar! Fast egentligen blir man inte förvånad. Under min domstolskarriär har jag varit på sex olika domstolar och på fyra av dem förekom det sexuella trakasserier. På DOMSTOLAR alltså! På det värsta stället av dem fanns en karl som utsåg en (givetvis betydligt yngre) kvinna per år som han "uppvaktade" med små lappar, presenter och - i mitt fall - nattliga promenader utanför bostaden. Alla visste det men ingen vågade göra något. När jag till slut sade i från (efter att han hade börjat bli lite hotfull och undrade "när min kärlek till honom hade dött", till saken hör att jag under perioden som detta pågick gifte mig med min man!!) fick jag reaktionen "Men ska man inte kunna uttrycka uppskattning av en kvinna utan att hon skriker om sexuella trakasserier?!"
Alltså allvarligt? Inget ont om din klubb Nancy men borde inte vi starta fler kvinnliga "bastuklubbar" där vi tjejer håller varandra om ryggen, svartlistar och namnger manliga idioter och peppar och supportar varandra utan knivar i ryggen? Min spontana känsla är att det behövs fler kvinnliga nätverk "på riktigt". Där man faktiskt agerar och protesterar mot förtryck och ojusta metoder. Fram med ful-trollen i dagsljus så får vi se hur kaxiga de är. Man borde överlag använda sin makt mer aktivt.

Åh, nu blev jag alldeles trött, haha!

Puss på er! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Hörru Nancy - det finns inget som heter "gästspel" eller "enstaka inhopp" i den sura ödlevärlden :roll: jag vet, jag försökte en gång, hitkallad av Jannika herself (eller vänta, det var nog Tinistråden :roll: ) och si, jag är kvar. :P

Välkommen, och försök inte med några uttassningar, då fastnar tassarna bara i den klibbiga smeten som vi ödlor lämnar efter oss (oups, avslöjad... :-$ )...

Själv har jag varit ute hos mamma hela dagen lång med mina två barn (pojke-flicka) och nu kommit hem, badat skrattat och nattat dem. 8)

Maken är i Liverpool och glor på män som jagar boll :roll: så det är bara jag, mysbrallorna, och melodifestivalen som gäller nu! :lol:

Vad gäller skvattgalna män som inte har någon som helst aaaning om hur man för sig in public så är det bara att konstatera: det finns. Lite överallt. :shock: Förra helgen skulle jag köpa mat. Jag står i kassakön och när det blir man tur grabbar jag tag i en pinne, lägger den mellan mina varor och den personens som står före mig, som jag brukar göra, och börjar sedan lassa på mina varor på bandet. Minding my own. 8) När då mina varor rullas fram till kassan får jag stoppa vid det sista mjölkpaketet, och påpeka att hopsan, där tog mina varor slut! :) Den manliga Surödlan efter mig knarrade fram att jag kunde ju gott ta och betala hans varor med eftersom jag inte lagt någon pinne efter mina varor. :shock: 8-[
Jag blev ju lika sur jag, och påpekade att jag brukar alltid lägga dit pinnen FÖRST och SEDAN börjar jag lasta på mina grejer på bandet. :roll: Detta viftade han undan och muttrade ilsket att MAN SKALL LÄGGA PINNEN EFTER SINA VAROR minsann.. :x

8-[

Ja, om alla hade DEN goda vanan så skulle jag ju inte behöva ha min vana, nämligen att börja med pinnen och sedan varorna... allt vad folk orkar bråka om. :roll:

Nu klassar ju inte detta nånstans i närheten av tidningsmannen med de två hjärcellerna (som febrilt söker varandras cellskap tippar jag :roll: ) , men de kanske var släkt ändå, gubbarna! Tänker jag mig... O:)

SÅ! Det var surinlägget! :lol: Nu skall jag förbereda mig inför festivalandet... 8)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gullisar!
Päivi skrev:Jag blev ju lika sur jag, och påpekade att jag brukar alltid lägga dit pinnen FÖRST och SEDAN börjar jag lasta på mina grejer på bandet. Detta viftade han undan och muttrade ilsket att MAN SKALL LÄGGA PINNEN EFTER SINA VAROR minsann..

Ja, om alla hade DEN goda vanan så skulle jag ju inte behöva ha min vana, nämligen att börja med pinnen och sedan varorna... allt vad folk orkar bråka om.

Nu klassar ju inte detta nånstans i närheten av tidningsmannen med de två hjärcellerna (som febrilt söker varandras cellskap tippar jag ) , men de kanske var släkt ändå, gubbarna! Tänker jag mig...

SÅ! Det var surinlägget! Nu skall jag förbereda mig inför festivalandet...
:lol: :lol: :lol: Alltså Päivi, jag tror du får skicka maken till Liverpool lite oftare. Jag skrattar så jag får kramp! Är du OCKSÅ gravid? :roll:

Jag är en sån som brukar dra till mig sura gubbar (och tanter för den delen) men nu var det länge sen sist. Jag vet inte om det är den heliga fyrbarnsmamma-glorian som lyser och håller dem borta. Och jag är MYCKET stridbar i närkamp och combat med surgubbar förstår ni. Det brukar inte lugna ner dem så värst. Darlingen tycker att jag är liiite jobbig ibland som ska lägga mig i allt som jag råkar tycka är opassande och orättvist. Som typ mörka helgkvällar i tunnelbanan i Stockholm och så. Han tror att jag ska bli knivmördad.

Men visst vaaaaar Sanna alldeles lysande igår? Ajajaj i mitt hjärta. :heart: Jag förstår inte när Skunk Anansie-Jannika blev en sån sucker för melofestivad-ballad? Sarah förra året och Sanna i år. Jag börjar iofs närma mig 40. Kanske därför...
miar70 skrev:Känner jag (eller sambon) att jag måste borsta tänderna så grabbar jag tandborsten och drar ett varv och det kan ju behövas både lite nu och då...
har man sex ungar och det alltid är nån vaken och med (nästan....) så gäller det att lära sig borsta tänderna snabbt och effektivt och på lite knepiga ställen och på lite konstiga tider med föralldel
Huvudsaken att tänderna blir borstade med jämna mellanrum
:lol: :lol: :lol: Hrm. Ja. Romantiskt finlir verkar inte ligga för flerbarnsmammorna här, näe. :oops: Men tid och plats tycker jag inte är så svårt att ordna än. Fast alla våra sover ju innan sju förstås och alla är på sina rum på vilan även om inte de stora sover. Tonåringar komplicerar förstås saken en del.

Nu ska jag jöbbe lite innan det är dags för shettis-pillande igen.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeej! :D
Jannika skrev:Välkommen Krümel! Lyssna inte på Tinis, hon tror att man måste välja antingen-eller, men det går bra att vara i fler trådar, haha!
Jojo, så brukar det låta. Och det tror du man hinner i den här kackeltakten? :shock: Nu är jag ju en ÄKTA kackelhöna och försöker klara båda trådarna, men det får svåra konsekvenser för annat här i livet kan jag lova. Tandborstning t ex... Måste snart sluta underhålla två mastodonttrådar av det här slaget. Det gååååårint´ :shock:
Gablex skrev:Nancy, hade du bara inte fattat det obegripliga beslutet att rata namnet Nike till Lussi (jajaja, det är också jättefint!) så hade du kunnat vara med i min & Jannikas klubb ("Vi-som-döper-våra-döttrar-efter-sportskor").
Och då blir man ju genast nyfiken på vad Gablex har döpt sin dotter till.... hmmm får se nu... sportskor :-k Adidas, Asics....?? VAD???
Jannika skrev:Alltså allvarligt? Inget ont om din klubb Nancy men borde inte vi starta fler kvinnliga "bastuklubbar" där vi tjejer håller varandra om ryggen, svartlistar och namnger manliga idioter och peppar och supportar varandra utan knivar i ryggen?
Mmmm. Jag jobbar ju i den så kallade IT-branschen med 90% killar. Jag har allltid känt mig väl behandlad men visst sjutton finns det mycket att göra om man säger så. SPECIELLT kvinnor emellan! Det skulle till en ny avdelningschef hos oss för några år sedan och då tyckte flera av tjejerna att dom absolut inte ville ha en kvinnlig chef. Bara sådär! :shock: Vad är det hon säger, Liza Marklund: "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"

Kram på er!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Äsch... Det där snodde marklund från Madeleine Albright...
Besserwisser K-ina i farten.... :wink:

Jag känner i nte att jag vill vara med i the big Singstar-contest en trappa ner. Reglerna förhandlas nu. Det blir någon slags mix av Singing Bee (eller vad det nu heter) och Melodifestivalen... Den gode fadern lovade i ett svagt ögonblick att delta. Själv ska jag visst vara jury!???!!!! :shock:

:oops: :o :arrow: gustav :twisted: :evil: :shock: 44551548440000

Lillsonen ville prov-skriva... Han hittar bokstäverna själv. Gulle-han! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gablex

Inlägg av Gablex »

Tinis skrev:Och då blir man ju genast nyfiken på vad Gablex har döpt sin dotter till.... hmmm får se nu... sportskor :-k Adidas, Asics....?? VAD???
Kanske Reebok?! Eller Puma - DET hade väl varit läckert?! Skämt åsido - min dotter heter också Nike. Som Jannikas. Fast i andranamn. Hade jag fått bestämma helt själv hade det varit tilltalsnamn. Nu blev det något annat, ett namn som har varit bestämt sedan förhållandets begynnelse...

Så här beskriver Sessan själv sitt namn i Boken om mig (en skrivbok som de har i skolan och där de får berätta lite om sig själva):

"Min farmor och farfar bor i Grekland. I Grekland fanns en gång en berömd kung som kallades Den Store. Mitt namn kommer från kungens."

Gissningstävling!! Första pris är att komma hit och skriva i primtalsboken med Storprinsen :lol: (han längtar för övrigt svårt efter sin lilla sötnos = Sofia Billing :heart: ) :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex

Inlägg av Gablex »

Päivi skrev: Förra helgen skulle jag köpa mat. Jag står i kassakön och när det blir man tur grabbar jag tag i en pinne, lägger den mellan mina varor och den personens som står före mig, som jag brukar göra, och börjar sedan lassa på mina varor på bandet. Minding my own. 8) När då mina varor rullas fram till kassan får jag stoppa vid det sista mjölkpaketet, och påpeka att hopsan, där tog mina varor slut! :) Den manliga Surödlan efter mig knarrade fram att jag kunde ju gott ta och betala hans varor med eftersom jag inte lagt någon pinne efter mina varor. :shock: 8-[
Vad ÄR det med dessa pinnar? Varför lockar de fram det absolut sämsta hos VISSA personer? Någon borde skriva en doktorsavhandling i ämnet.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Alexandra! :-({|=

Jo, Jannika, du anar inte hur mycket svårare det är att få till tandborstningen när man har stora barn :roll: :wink: :lol:

Kan någon tala om för min lilla Meja att hon bara är 8 veckor? Och att som mammas sista bebis kan hon välan ta det liiite lugnt med utvecklingen...?
Härom kvällen kom hon upp på alla 4 :!:

:shock:

Jodå, in med knäna under magen, upp med lilla rumpan lite knorr och svaj och så VIPS lyfte hon överkroppen med armbågarna som stöd :o

Gissa om hon såg förvånad ut?

:lol:

Jag som trodde jag skulle få snusa länge på den sista lixom :roll:

/Fjällmor
Gablex

Inlägg av Gablex »

Fjällmor! Grattis! Primtalsboken väntar...!

Åh, det är det roligaste som finns de där förvånade minerna när ungarna helt plötsligt gör något nytt - gullegos! :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev: Jag som trodde jag skulle få snusa länge på den sista lixom :roll:
Jag vet ju vad du sagt - MEN har man brått så väntar man syskon snart :wink: :!: Ett vedertaget fenomen! Så de så :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"