Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

BRA jobbat Nya mamman!! =D> :D

Håller med dig om löpningen, lite dystert nu.
Jag har mitt löppass på tisdagsmornar, så det är ju ljust, men jag drar mig lite för det om det är halt (vill ju inte slinta ikull och sabba ett knä eller nåt :shock: ) och för kallt. Då blir det något annat i stället.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag har köpt dubbar tilöl mina löprundor. Det känns väldigt mormorsaktigt :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Räknas snöskottning?

:roll:

Vi fick ett par decimeter på några timmar igår, alla fick hugga i...

:wink:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

dubbar till löpskorna? Det visste jag inte ens att det fanns :lol: Mormorsaktigt eller ej, bättre det än att ramla :!:

Fjällmor: Klart snöskottning räknas! Det är ju jättejobbigt :!:

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jorå, dubbar kan man köpa på affärer typ Löplabbet. Riktigt bra. Man kan i princip springa på is med dem, men det har vi inte så mycket av här i Stockholm. Packad, nedtrampad snö, har vi däremot mycket av under snöperionderna och den kan bli eländigt hal. FANTASTISK känsla att springa på allt det vita! Verkligen. Rekommenderas VARMT!
Fjällmor, snöskottning låter tufft. Vi hade smöstorm här förra veckan, jag jobbar i Uppsala och här fick vi över en halvmeter. Skönt känsla att pulsa fram genom stan! Allt känns så vänligt och undantagsaktigt då, tycker jag.

Kram på er hurtbullar!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Tack vare Nya mammans goda råd via PM TROR jag det börjar vända!! :D Kanske... :? 2 månader har jag varit förkyld, och var i veckan på Vårdcentralen. Det var en virusinfektion, så det var "bara att vänta ut" :roll: Fick någon konstig bedövningsmedicin för halsen man skulle skölja munnen med, men läpparna blev bedövade som när man fått bedövningsspruta hos tandläkaren :roll: Och inte hjälpte det för det halsonda heller :roll:

Så nu har jag ätit c-vitaminer som små-godis, trippel-doser zink, och det halsonda är BORTA :thumbsup: Nästäppan är BORTA :thumbsup: Lite svag torrhosta kvar bara. Och en EXTREM trötthet :? :!:

Jag har vilat från träningen i veckan, fram tills idag, då det var säsongens sista step-intervall, så då gick jag. Det var woman-from-hell som ledare igen :shock: Den ordinarie var fortfarande sjuk...
Ett riktigt tufft pass :!:

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

I'm back! :D
Tre pass NIA förra veckan. Onsdag, lördag och söndag. Såååå skönt. Och i löprdags är det en del i passet som heter floorplay. DÅ är man på golvet och gör övningar. I embryonala stadiet, ålnings-, krypnings-, balans- och gåstadiet. Det är otroligt stärkande för kroppen och inte minst ryggen.

Jag kunde faktiskt inte låta bli att kommentera hur vi gör med våra barn idag. Lägger dem på rygg och sätter dem i babysitter. Och så tränar vi såhär som vuxna...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, vad härligt att höra! Fortsätt äta både zink och c-vitamin, ca 1000 gr/dag resten av vintern, så har du ett bra skydd mot nya virus, och OM de ändå skulle bita sig fast, så är det över på ett litet nafs!

SÅDÄR, tänker jag dock om att du tränade, aja baja! Men du är ju vuxen... :lol:

/LO, låter som en bra idé, det där med NIA. Jag måste erkänna att jag inte vet särskilt mycket om den träningsformen, men jag blir ju väldigt sugen efter dina beskrivningar! Ska nosa upp ett ställe som har NIA och prova!

Själv bjöd veckan på ganska magra prestationer "livet kom emellan".
Men det blev:
Tis: Löpning, intervaller 45 minuter + rå styrka utomhus
Fre: Löpning 6 km på 30 blankt.
Sön: en väldans massa promenerande HELA dagen. Men borde ha sprungit...
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej alla vad duktiga ni är :D Härligt att se att tråden lever även om några (jag) svikt i några veckor :oops: :wink:

Har minst sagt befunnit mig under isen den senaste månaden. Vega genomgår just nu andra omgången lunginflammation :cry: och själv har jag varit mer eller mindre förkyld sedan mitten av november :x Sambon har också varit dålig. Bara Malte som mirakulöst har hållt sig pigg och kry.

Ingen träning på evigheter alltså :cry:

Zink och c-vitamin ska genast införskaffas :!:
Hälsokosten? Märke?

Igår gick jag en promenad på 40 minuter ( i 13 minusgrader brr) SKÖNT och behövligt. Tror att jag kan komma igång så smått igen efter denna vecka.

Dubbar på skorna är ett måste i norrland, inte alls mormorsaktigt :shock: :lol: Har mina på löparskorna under hela vintersäsongen.

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Linda, vilken pärs med lunginflammation för stackars Vega!
Här är några riktiga immunboosts (som värsta överkursen, ber om ursäkt för det):
Jag kör Zink av märket Portamins och C-vitamin av märket Great Earth, båda rån välsorterad hälsokost.
Ett hett tips är att undvika C-brustabletter med aspartam, som många av dem man kan köpa i vanliga affärer innehåller. Jag skulle gå till hälsokost eller leta på nätet.
Vad gäller zink är det bra om tabletterna är aminosyrabundna/har glukonat eller arginin som bindemedel, för att upptaget ska bli som bäst. Zinkoxid ger till exempel sämre upptag (men är oftast billigare).
Man kan även köpa flytande zink, Zink Tally, 1 tsk i 1 dl vatten eller juice 2-3 ggr per dag kan man ge även till små, förkylda barn! Det smakar inget, men är jättebra för immunförsvaret. C-vitamin är ju också bra för de små snorisarna, förstås!
C-vitamin kan man ösa på 3-4 gram per dag till sig själv, utspritt över dagen, om man väl har fått ett virus.

Håll dig frisk, vi är inne på upploppet nu!!! Snart är det dags för en Träning 2009-tråd!

Kram
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

8)

skottar snö...

8)

tar helvetesbacken, med vagn, i snö :shock:

:!: :D

skottar mera snö...

8)

/Fjällmor (som inte kommit upp för backen med vagn sen länge...)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här är information om NIA i Sverige:
http://www.nianow.se/
Jag ligger lågt denna veckan efter förra veckans rivstart. Snoriga och trista är vi. Ivar har feberpremiär. 39,5 grader i morse, men det går väl över. Han låter så ynklig bara...
Jag ska försöka träna lördag och söndag om jag är frisk.

Hejja fjällmor! Bra jobbat i backen med vagnen OCH snöskottning!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

I tisdags kom den ENORMA vändningen :!: Jag var PIGG :!:
Ett löppass, (5:an + lite till) och jag kände mig oövervinnerlig och STARK som ett lejon :!:
Likaså onsdags! Pigg som en lärka, och gick stavgång i nästan 1,5 timme mest i lätta uppförsbackar! SÅ BRA :!:
Men på onsdagskvällen small det till igen...
Jag ger upp snart!
2,5 månads förkylning! Innan har jag ju tränat fast jag inte varit frisk (jag vet - dumt) Men denna gång var jag verkligen BRA :!: :roll:

Nä, nu lovar jag, jag ska vila tills detta läkt ut :!: :cry:

LindaVega: Usch vad trist för er! Jag har saknat dig i tråden!

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna. JAA! Och NEEEJ! Typiskt, nä du äntligen fått förkylningen ur kroppen. Bomba på med zink, c-vit och undvik mjölkprodukter, bara, så är du snart av med eländet igen!!

Själv har jag inte varit vidare flitig. En löprunda och en styrketräningsomgång blev det, men sen kom besök från dk och det mest fysiska krävande det besöket bjöd på var en promenad genom Moderna Museet :lol:
Trevligt, dock.
Nya tag den här veckan...
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det är så ledsamt :( att jag, som startade tråden, ska avsluta året med massa sjukdom :twisted: Jag har ju faktiskt varit ihärdig hela vägen annars!

Denna vecka har jag vilat från all träning, och proppat i mig zink & c-vitamin. Något piggare är jag, men inte frisk på långa vägar.
Träffade dock en homeopat-bekant som sa att jag skulle ta det lite lugnt med zink, för det kan ge förgiftningssymptom om man tar för mycket. :shock: Jag tar 4 x 30 mg/dag, hon sa att jag skulle dra ner det till 3 tabl. åtminstone. Så jag gör det.

1 stillsamt yogapass, och en promenad med familjen (men det blev ju i barnens tempo) är vad veckan bjöd på.
Jag fortsätter vila lite till, innan jag vågar mig på träning igen :?

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"