Älsklingar födda i början av 08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej alla.

Vad stora de blivit - de små. :D

Ian är 14 månader och tänker minsann inte gå än. :D Han har rest sig och gått utmed möbler sedan 9 månaders ålder men är så nöjd med det. Han är stadig som bara den såklart men vägrar att släppa taget. Han vill inte gå och hålla oss i händerna, gåstolen ratar han numer. Det enda som är kul är gåvagnen men bara korta stunder. Kryper gör han dock i en väldans fart.

Han pratar som bara den, men inget vi korkade vuxna förstår oss på. Första ordet var såklart "Ella" och det säger han gärna och mycket. "Ijja" säger han om sig själv men vare sig mamma eller pappa har kommit. Lampa försöker han säga med alla möjliga kombinationer av ordet som går - bara inte det rätta. :wink: Han gör sig dock förstådd på andra sätt så vi kommunicerar rätt bra nu.

Äter bra och sover 12h natt och 2h daglur.

Favoritlekarna är tittut som får honom att kikna av skratt ända nerifrån tårna samt en igelkott som ursprungligen är en hundleksak. :shock: Den är lurvig och prasslar när man tar i den samt bräker när man trycker den på magen. Ian sätter sig på den och hoppar så att det bräker loss i hela huset och Ian skrattar förstås gott. Annars kan man ha den mellan knän och händer när man kryper. På så sätt följer den med och bräker samtidigt. "Kotten" är det första han rusar fram till vareviga morgon. Att stå i "snickerboa" och öppna och stänga dörren är en annan favorit - allra helst om någon skräms på andra sidan. Å så byttor med lock som man kan ta av och sätta på. Eller att dra av folks strumpor.
Kort sagt så är det väldigt härligt att ha en ettåring i huset.

/Åsa
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej på er!

Ja tiden rusar iväg.

Emmy började gå i påskas och det går bättre och bättre, nu går hon hellre än kryper.

Redan vid 1 år så tog vi bort fm luren och hon klarar sig bra på 12 h natt och 1,5 tim mitt på dagen, en riktigt liten piggis har vi här. Och hon är en sådan otroligt säker sovare, vi kan lägga henne borta, hemma ja nästan överallt och hon sover.
Hmm dock inte i vagnen på rygg, vilket vi gjorde på valborg då vi ville gå och se på elden, nix att sova då var inte ett alternativ. För det första var det ju dagsljust ute samt att sova i vagen har hon väl inte gjort på flera månader, så det blev party till kl. 21 istället :roll: oj vad kul hon tyckte det var men oj vad trött hon var nästa dag.

Dagarna spenderar vi ute nästan hela tiden, vilket gör att huset förfaller så smått men vad gör det. Emmy är fantastisk på att roa sig själv, hon går runt pillar på grejer, äter grus, älskar sandlådan och våra hundar som vi är dagmatte till och alltid på ett strålande humör.
Grattis Krisse! Härligt!
Tack Miniz :heart: Det känns fantastiskt.

jag hänger en hel del på detta forum men det känns som jag aldrig hinner skriva något, jag läser bara så att ögonen blöder. Nu har jag också precis börjat lära Emmy att läsa efter Heges fantastiskt inlägg.

Ha det så bra i vårsolen
stor kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
Grodan

Inlägg av Grodan »

Hej alla!

har hemma knallar det ocksa pa... Vi har precis flyttat och barnen haller pa och vanja sig vid allt det nya. Inatt har de bada somnat bums i alla fall...

Liam sager inte sa mycket: pappa och lampa later likadant. men han kan manga djurdjud! Katt, hund, anka, hona, tupp, hast, kossa, lamm. Och sa nickar han. Valdigt mycket nickande nar det vankas mat!

Det ar stor skillnad pa de bada broderna. Elliott ar forsiktig och Liam ar en vaghals (kanske typiskt?).

Vi hade lite kalabalik forra veckan. Elliott hittade en skalbagge pa golvet, som han blev sa fortjust i (lite skrackblandad fortjusning var det nog...den lille fegisen...), det blev iaf hans lilla van. Tills lillebror springer fram, kikar, och sen stoppar skalbaggen i munnen och svaljer! Mycket tragiskt! Tararna sprutade lange pa Elliott....

Liam ar en trottis och sover forutom 12h natt 45min pa morgonen och 1,5h pa em. Har tankt ta bort morgonluren lange, men det gar bara inte.

Kram pa alla!
Mamma till
Lille Elliott :heart: född 3/7 2006. Kurad vid 6 månader.
Lille Liam :heart: född 15/2 2008. Standardmodellad.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"