Träning 2026

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Kontakt:

Re: Träning 2026

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, jag hoppas på det lägre... Igår var det riktigt bra faktiskt! För att idag vara mycket sämre igen... :(

Hade ni det kul i London? :) 22.000 steg är absolut ett pass! :humbup:
SÅ skönt att höra att armen blir bättre och bättre! :heartsthree:

Jag tar förra veckan, och denna veckans rapport samtidigt då.

Mån:Spinning
Tis: Styrka/rörlighet
Tors: Pilates
Lör: Promenad
Sön: promenad

Mån: Styrketräning i grupp - som gick BRA!!! :clapping: Är så lycklig över det! :)
Ons: Spinning
Sön: Promenad

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

London var jättebra! Och tur med vädret också :)

Bra tränat! Att det går lite upp och ner får man nog tyvärr räkna med :(

Men jag måste skärpa mig nu, det blev två pass i veckan bara:

Ons: Styrka hk
Fre: Stepmaskin 20 min

Styrkepasset gjorde mig så nedstämd :cry: Armen känns så bra så jag tänkte att nu går jag tillbaka till gamla vikter i de övningar jag klarar av utan känningar.
Men så när jag gjorde bröstpress, som varit en av mina bästa övningar, så tänkte jag att jag tar väl 14 kg/hantel som jag var på sist och ser var jag hamnar. Innan jag blev "skadad" gjorde jag 12 repetitioner. Nu orkade jag typ FYRA! Sänkte till 12 kg och då kunde jag ta sex repetitioner, riktigt deprimerande :crying-yellow: :handgestures-thumbdown: Att jag tappat så mycket i styrka trodde jag inte :x

Och inte är jag ens i närheten av de mål för löpningen som jag satte upp *stora rullande tårar*

Slut på självömkan ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Hur går det i värmen? Tror ni har det betydligt värre än oss här i södra norrland, även om vi har haft 30 grader ett par dagar. INTE lätt att motivera sig till träning då :roll:

Men tre pass blev det ändå. Försöker glädjas åt det istället för att gräma mig över att det inte blev fyra ;)

Mån: Styrka hk
Ons: Styrka ök
Fre: Styrka hk

Kändes bättre, orkade ändå tio repetitioner med den något lägre vikten på senaste passet. Så det går åt rätt håll. Men tre styrkepass på en vecka är nog för tidigt för min stackars arm än. Har känt av den på morgnarna igen.

Hur är det med ryggen nu då? Känner du av någon förbättring? :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

Men fy vad tråkigt med armstyrkan... :( Fattar verkligen vad du menar... Man tappar fort! :( :shock:
Du får ta det långsamt så det inte blir bakslag igen! Men det förstår jag att du gör! Om du känt av det på morgnarna, ÄR det nog för mycket ändå...
Skönt att du kunde öka lite ändå.
Jag har ju inte riktigt kunnat träna armarna nu med all spinning och ryggen, och känner också att jag tappat MASSOR! :(
Allt man byggt upp liksom bara swishar iväg, och man får på många sätt "börja om från början..."

Det går både framåt och bakåt med ryggen tycker jag. Hade ledigt tors-fre för att åka upp på hantverksmässa i Värmland över helgen.
Att sitta 4 timmar i bil i torsdags och allt bärande av saker till montern var INTE bra, och jag hade ONT på fredagens mässdag. Lör-sön, och idag var det bättre.

Mån: spinning
Ons: Styrkepass i grupp
Fre + lördag rask promenad till mässan.
Hade med mig träningskläder, men visste ju väldigt väl att det inte skulle bli av :oops: . Efter mässan vill jag & väninnan äta gott och dricka vin...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"