Det är så fantastiskt att ni finns, får flashback till bb då man bara kunde trycka på en knapp så kom nån och gav svar. Underbart!!
9-luren gick super. Lite protester men inget gråt, somnade på fem minuter ich väcktes 9.45
8-månadersåldern är ju en rätt så speciell ålder, vet inte hur inläst du är på den sk 8-månandersångesten? Den kan ta sig allehanda yttringar, men mkt av det du berättar om - ökad känslighet/grinighet/ledsenhet etc är ganska vanlig. Även att det kan ske snabba växlingar i humöret/beteendet från stund till stund. Att läsa på för att förstå mer brukar vara den bästa "medicinen", barnet måste igenom fasen och det vi föräldrar kan göra är att stötta och finnas till hands. Om du kikar under ".Miadebe skrev: Men borde jag gått in och kollat blöjan fast hon var vaken? Och säg att hon skulle somnat om och det hade luktat, vad skulle jag gjort då? Bytt i sömnen, väckt eller väntat till hon vaknade igen? Om vänta, ska jag ramsa fört och sen byta eller gå in ich byta direkt?
Har du några kommentarer på det sista? Hon känns så mycket grinigare, brukar vara en glad tjej. Nu känns hon ( tex 7-9 idag) så grinig och inte lika glad och kärvänlig mot oss... Är det vanligt? När vänder det?
Tack!!!