Ok, hmm ja å ena sidan sover han dåligt nu och schemat känns inte 100 %, å andra sidan kan det vara i tidigaste laget att minska ner på sömnen. Ni får nog fundera lite själva här hur ni vill göra. Jag tänker att det kan vara så att lillen behöver något mindre sömn samt att schemat ser lite tokigt ut och att det kan ställa till med lite oreda.Jack är född 8 maj, så han har nästan precis "fyllt", så det kanske är dumt att ändra schemat ännu? Kanske om 2 veckor, så jag börjar jobba och Martin tar över och ska vara föräldrarledig till augusti.
Det är inte helt lätt att veta vad som beror på 8-månaders ångesten och vad som beror på schemat i sig.
Självklart kan man köra 20-08 istället för 19-07. Känn efter om han är kvällspigg eller kvällstrött och välj utifrån det.I ditt schemaförslag, läggs Jack en halvtimme tidigare, skulle vi kunna lägga på en halvtimme på morgonen istället? Martin tycker det verkar bättre
Jag tänker att det kanske blir extra tungt för barnet om du slutar med amning samtidigt som du försvinner till jobbet? kanske en idé att sluta amma någon vecka innan du börjar jobba. På så sätt får ni en avvänjningsperiod innan du är "helt borta". Du kan självklart köra gröt om du föredrar det. Välling och gröt har samma innehåll men serveras på olika vis. Kan vara mysigt och lättsamt att börja dagen med en flaska men om ni föredrar gröt så är det självklart inga problem. Fil och smörgås går ju också braSedan funderar jag över morgnarna då jag slutar amma. Tänker nog göra det i samband med att jag börjar jobba, finns ändå inte så mycket mjölk nu. Men i ditt schemaförslag tog du bort gröten och ersatte med välling. Kan jag bara köra gröt istället, eller har du några speciella argument till att du föreslog välling?
=D>Natten gick fint! Han vaknade ett par gånger men somnade om själv! Till fmluren idag somnade han på 10 min och sover fortfarande (10 min till väckning!)