Måste bara höra gällande dagsurerna. Jag har ju som sagt ändrat till 20 minuter lur på fm och det fungerar bra men när sonen ska väckas är det jätte svårt. Han sover så djupt och jag skrattar och tjjoar och är glad för när jag väcker honom men han gråter och blir jätte ledsen och vill sova mer
Efter kuren-massor med frågor och tankar
Re: Efter kuren-massor med frågor och tankar
Hej Sanna 
Måste bara höra gällande dagsurerna. Jag har ju som sagt ändrat till 20 minuter lur på fm och det fungerar bra men när sonen ska väckas är det jätte svårt. Han sover så djupt och jag skrattar och tjjoar och är glad för när jag väcker honom men han gråter och blir jätte ledsen och vill sova mer
Går detta över eller tar det lite tid innan det sätter sig?

Lihon 15 Juli-10 (påbörjad kur 16 april-11)
-
frk Carlsson
Re: Efter kuren-massor med frågor och tankar
Sigge kunde oxå vara sådär ibland just på fm-luren...vissa ggr har tog vi upp honom sovandes för att han helt enkelt inte vaknat, trots att vi t om "ruskat" i honom lite lätt och tänt lampan och allt. Jag antar att det har med dagsformen att göra helt enkelt
. Schemaändringar brukar ta ngr dgr på sig.Regeln är väl eg att man bör ge dem lika många dgr som kuren är på (11 dygn) för att anpassa sig. Jag tycker dock att det har gått snabbare för Sigge, men det är säkert individuellt.
Han blev oxå ledsen när man väckte de gångerna han sov så hårt, men det är ingen fara med det tänker jag, bara man är som vanligt
. Vi brukade vara noga med att ta det lilla lugna ett tag efter uppstigningen och gå runt och titta på grejer, dricka vatten etc. Då tog det ofta slut ganska så snabbt.
Men, på det stora hela ang. din fråga, så tänker jag alltså att det nog mer är dagsformen /ngn extra trött period bara.
/Sanna
Han blev oxå ledsen när man väckte de gångerna han sov så hårt, men det är ingen fara med det tänker jag, bara man är som vanligt
Men, på det stora hela ang. din fråga, så tänker jag alltså att det nog mer är dagsformen /ngn extra trött period bara.
/Sanna