Hanna 4,5 månad och hennes kommande kur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Elle

Re: Hanna 4,5 månad och hennes kommande kur

Inlägg av Elle »

Hej Jonna!

Ursäkta att du fått vänta på svar men det är ju mitt i semestertider.

Här hemma har vi haft samma natt för båda juvelerna. Men jag vet andra som lägger småsyskon först och smyger sedan in med storesyskon när det är sovdags. Vi föredrar att göra bus och skoj tillsammans och lägga dem ihop. Här hemma förberedde vi ihopflyttandet genom att barnen var delaktiga i inflyttning av lillasysters säng, bäddning mm. Sedan hade vi stort inflyttningskalas!!

De första kvällarna var det en del snack och stoj men sedan har det gått hur bra som helst. Det är så härligt att höra dem ligga och prata igenom dagen innan de somnar gott. Vi har aldrig upplevt att de stör varandra, de vet ju att vi finns där och tar hand om dem om de behöver hjälp, vid ex sjukdom el dyl.

I och med att er stora juvel är så pass gammal så prata igenom hur det ska vara from nu. Ex att man ligger i sin säng hela natten och morgonen är när klockan ringer etc.

Gå via "sök" så hittar du flera trådar som berör ihopflyttning av syskon.

Lycka till!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
jonna_t

Inlägg av jonna_t »

Hej Elle och tusen tack för ditt svar!

Javisst, i semestertider ska man absolut ha tålamod - men det är paradoxalt nog ju också då som man som familj har tiden och utrymmet att genomföra förändringar av detta slag! :D (Ni är guld värda, alla ni som svarar så bra och ni är en stor trygghet för så många...)

Vi gjorde slag i saken för några nätter sen ändå, gick på magkänslan och med SHN:s goda resultat på lillasyster i ryggen så kände vi bara: genomför! Det har nu gått några nätter sedan ihopflyttning och det funkar rätt bra får jag säga. Elias fick hjälpa till att bädda sin säng och det är inte förenat med några protester att gå och lägga sig där. Hanna har haft några uppvak som ramsats, då vaknar faktiskt inte han. Jag tror det kommer flyta på bra! Ska läsa lite fler trådar om ihopflyttning.

/jonna
Hanna, född 25 sept -10, kurad feb-11
Elias, född 30 mars - 09
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

=D> =D> /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar