Maria, Catarina, Luvisen (har jag glömt någon?)!!
Jag blev visst inte så aktiv här i går natt som jag hade planerat. Somnade så fort jag la huvudet på kudden, när jag inte ramsade eller pumpade ur mina sprängfyllda tuttar som värker så ut av bara heXXXXte!
Fantastiskt att få läsa era inlägg här på morgonkvisten och se hur ni peppar varandra! Jag fortsätter gärna att skriva i den här tråden. NI ÄR SÅ DUKTIGA TJEJER!!
Var helt slut efter gårdagens natt och dag. Gjorde alla kardinalfel man kan göra under dagen tror jag. Läkarbesök för sonen på ena sidan stan, optikern för mig och sedan möta upp andra mamman på andra sidan stan och sen iväg på kurs för min del. Snacka om att överaktivera sitt barn och sig själv.
Dagsschemat började bra med god aptit och sömn på klockslaget men sen mot kvällen urartade allt och när min fru tog över och vi skiljdes åt på bussen så var sonen sjukt hungrig och trött trots mellanmål och lång eftermiddagslur. Det blev sjukligt gallskrik hela den 20 minuters långa bussresan hem och tydligen hade en gammal tant sagt till min fru att "Det måste vara något fel på pojken). Suck! Alla tror verkligen att de är experter på andras barn. jag gick iväg till min kurs med en klump i magen och kände mig som världens sämsta mamma som påbörjat kurning under dessa omständigheter. Min fru var arg och besviken på mig för att hon tyckte att jag körde över henne och bestämde över hennes huvud att vi skulle börja kura.
Väl hemma var jag försenad och sonen hade jagat upp sig eftersom han hade längtat efter mig. Han kom i säng 1.5 timmar för sent och vi tänkte att nu går allt åt skogen. Men konstigt nog så funkade natten över förväntan. Ja visst, han vaknade sex gånger, kl. 22.00, 00.20, 02.20, 04.48, 06.00, 07.08 och sedan väckte vi honom under hysteriskt sjungande av Kicki Danielsons gamla slagdänga "God morgon, är du riktigt vaken än..God morgon, har du läst nåt glatt i tidningen, nej det var väl länge sen...är du riktigt vaken än" Ha, ha, det är verkligen ett tips. Knäpp text och käck så in i bomben.
Hur som helst så buffade jag bara kort vid läggning och sedan ramsade jag varje gång fram till kl. 02.20 då han för första gången skrek helt hysteriskt och jag inte hade hjärta att stå emot. Men jag höll det kort. Vakenperioderna var betydligt kortare denna natt, ca 5 min och en gång när jag inte orkade resa mig upp utan ropade: "God natt, god natt nu är det natt, god natt, god natt min lilla skatt" från soffan så somnade han om av sig själv på stört. Jag trodde inte mina öron. Det är verkligen häftigt att han svarar på ramsan.
Nu till nästa situation. Ska era partners (för de som har någon) ta över i natt? Min fru är jättenervös och är säker på att han kommer att svara annorlunda när det inte är min röst som ropar. Det kan hon ju kanske ha rätt i. Hur ska man göra här? Jag antar att det bästa är att bara köra på och så blir det en vana till slut att vi alternerar?
Hur ser era dagscheman ut? Jag har lite svårt att bestämma mig för när eftermiddagsmålet ska ligga i förhållande till eftermiddagsluren.
Vi får inte vara för hårda mot oss själva. Det finns ju en anledning till att vi är i behov av att kura och det är ju att våra små älsklingar har det jobbigt med sömnen. Det vore ju konstigt om allt funkade på en gång då. Jag tror dock att man vinner på att förkorta och minimera buffandet. Märkte genast att min son älskade buff och solfjäder och det är ju bra...om det inte blir en ny fixidé.
Hjälp vad jag skrev mycket. Någon som orkade läsa allt, he, he?
Kärlek!
Johanna (och sonen som sover middag)