Men Rikard då!cissii skrev:Rikard Olsson har väl aldrig varit den skarpaste kniven i min låda. Men det där var ju bara för mycket.
Kram
Jannika skrev:Men Rikard då!cissii skrev:Rikard Olsson har väl aldrig varit den skarpaste kniven i min låda. Men det där var ju bara för mycket.Och den där har jag hånglat med!
Jag får försvara mig med ungt oförstånd och att han var lite snyggare på den tiden.
![]()
![]()
![]()
KramJannika
Men är inte har gay?!Jannika skrev:Men Rikard då!cissii skrev:Rikard Olsson har väl aldrig varit den skarpaste kniven i min låda. Men det där var ju bara för mycket.Och den där har jag hånglat med!
Jag får försvara mig med ungt oförstånd och att han var lite snyggare på den tiden.
![]()
![]()
![]()
KramJannika
oakarin skrev:Uj, uj, uj, det var ju inte riktigt det här jag hade tänkt mig då jag skrev inlägget häromdagen...![]()
Tack, oakarinoakarin skrev: Igår satt jag och slötittade på frågeprogrammet "Vem vet mest" på SVT. Jag tycker att programledaren kan kasta ur sig lite konstiga saker ibland, men igår tog han priset! Frågan löd:
"Vilken Wahlgren är känd för sina barnuppfostransråd och står bakom sova-hela-natten-kuren?"
"Anna", svarade den tävlande.
"Ja, Anna, är det ju som.....heh...förstört så många barn, heh. Ja, stackare", säger då programledaren med ett flin på läpparna.
Var inte ledsen. Jag är dig tacksam och jag tänker agera nu. Trådkapningar händer men vi återgår ju till ämnet, inte santoakarin skrev:Det gör mig genuint ledsen att höra att det finns människor som på allvar tror att Anna Wahlgren har en attityd som uppmanar till barnmisshandel. Jag är ledsen att jag startade den här tråden som bara lett till en ond spiral.
Jag har blivit kallad barnamörderska i pressen av både svenska och norska läkare. På Newsmill har jag blivit kallad änglamakerska. Det grova förtal nätmobben ägnat sig åt i åratal kunde ha knäckt en oxe. Barnläkarförbundets bannbulla till samtliga BVC och samtliga svenska media är djupt kränkande.blivandemamman skrev:Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.
Jag har aldrig skrivit något ont om Anna som person, och kommer heller aldrig att göra, tvärt om.oakarin skrev:Go, girl, go!![]()
Du ska veta att du har stöd hos många, många som ser Barnaboken och Sova hela natten som användbara böcker vars råd andas respekt och vördnad inför barnen. Som står på barnens sida. (Och som konstigt nog tydligen kan läsas av vissa som f-n läser Bibeln...)
Jag tycker att du gör helt rätt. Jag är inte längre ledsen att jag startade denna tråd om det i slutändan kan leda till något gott.
Förresten, "Plutteli", min kommentar om att jag hoppades attt debatten skulle präglas av respekt baserades mer på mina tidigare erfarenheter av trådkapningar där det blev en himmelens holabalo och där man verkligen kränkte Anna som person. Jag kan tänka mig att det inte blir aktuellt nu, Annas inlägg säger väl allt. Nu får det vara nog.
kiki skrev: oakarin, jag anmälde oxå, förstås, men har inte fått nåt svar, förstås 8)
Hej plutteli!plutteli skrev:
Men det spelar ju ingen roll, för man är ju tydligen en mobbare för att man kritiserar er.
(Och som sagt, eftersom flera här uttryckte ogillande mot tidigare gruppnamn har jag bytt namn på gruppen till "Vi som vågar kritisera SHN och BarnaBoken" så, Annas namn är helt borttaget från gruppenamnet!)