Upprop mot SVT!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Låst
Jannika

Inlägg av Jannika »

cissii skrev:Rikard Olsson har väl aldrig varit den skarpaste kniven i min låda. Men det där var ju bara för mycket.
Men Rikard då! :shock: Och den där har jag hånglat med! :roll: Jag får försvara mig med ungt oförstånd och att han var lite snyggare på den tiden. :oops: :wink: :lol:

Kram :heart: Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men JANNIKA då! :shock: :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:
cissii skrev:Rikard Olsson har väl aldrig varit den skarpaste kniven i min låda. Men det där var ju bara för mycket.
Men Rikard då! :shock: Och den där har jag hånglat med! :roll: Jag får försvara mig med ungt oförstånd och att han var lite snyggare på den tiden. :oops: :wink: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Jag älskar det här forumet. Tack för dagen skratt :wink:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Söööta Jannika!

:shock: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Dagens fniss helt klart!

:heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Jannika skrev:

Men är inte har gay?! :shock: Det trodde jag, har jag hört det nånstans eller var det bara ett infall från min sida? 8)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

oakarin skrev:Uj, uj, uj, det var ju inte riktigt det här jag hade tänkt mig då jag skrev inlägget häromdagen... :roll:
:D Det skakade om många, mig också:
oakarin skrev: Igår satt jag och slötittade på frågeprogrammet "Vem vet mest" på SVT. Jag tycker att programledaren kan kasta ur sig lite konstiga saker ibland, men igår tog han priset! Frågan löd:
"Vilken Wahlgren är känd för sina barnuppfostransråd och står bakom sova-hela-natten-kuren?"
"Anna", svarade den tävlande.
"Ja, Anna, är det ju som.....heh...förstört så många barn, heh. Ja, stackare", säger då programledaren med ett flin på läpparna.
Tack, oakarin :heart: för att du uppmärksammade mig på detta.
oakarin skrev:Det gör mig genuint ledsen att höra att det finns människor som på allvar tror att Anna Wahlgren har en attityd som uppmanar till barnmisshandel. Jag är ledsen att jag startade den här tråden som bara lett till en ond spiral.
Var inte ledsen. Jag är dig tacksam och jag tänker agera nu. Trådkapningar händer men vi återgår ju till ämnet, inte sant :wink:

Ärekränkningsbrott är straffbelagda enl Brottsbalken Kap 5:
blivandemamman skrev:Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.
Jag har blivit kallad barnamörderska i pressen av både svenska och norska läkare. På Newsmill har jag blivit kallad änglamakerska. Det grova förtal nätmobben ägnat sig åt i åratal kunde ha knäckt en oxe. Barnläkarförbundets bannbulla till samtliga BVC och samtliga svenska media är djupt kränkande.

Jag har inte gjort någon anmälan. Någon gång. Än.

Detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Frågeprogram är populära. Rickard Olsson är populär. Halva Sverige "vet" nu att AW är hon som FÖRSTÖRT SÅ MÅNGA BARN. Flinet sanktionerar bara "faktum". Det blir en skojsig etikett.

Den är inte skojsig för mig. Vi talar ärekränkningsbrott.

* Jag anmäler till Granskningsnämnden för Radio och TV för klander.
* Jag anmäler till Justitiekanslern för skadestånd.
* Jag polisanmäler enligt BrB Kap 5 för åtal.

Så tack för kraft och stöd ni ger mig, ni kära :heart: NU FÅR DET VARA NOG :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
oakarin

Inlägg av oakarin »

Go, girl, go! :D
Du ska veta att du har stöd hos många, många som ser Barnaboken och Sova hela natten som användbara böcker vars råd andas respekt och vördnad inför barnen. Som står på barnens sida. (Och som konstigt nog tydligen kan läsas av vissa som f-n läser Bibeln... :roll: )

Jag tycker att du gör helt rätt. Jag är inte längre ledsen att jag startade denna tråd om det i slutändan kan leda till något gott.

Förresten, "Plutteli", min kommentar om att jag hoppades attt debatten skulle präglas av respekt baserades mer på mina tidigare erfarenheter av trådkapningar där det blev en himmelens holabalo och där man verkligen kränkte Anna som person. Jag kan tänka mig att det inte blir aktuellt nu, Annas inlägg säger väl allt. Nu får det vara nog.
Maya född med planerat kejsarsnitt 25/6 2008. Beräknad till 4/7 men låg i säte så det blev snitt.
plutteli

Inlägg av plutteli »

oakarin skrev:Go, girl, go! :D
Du ska veta att du har stöd hos många, många som ser Barnaboken och Sova hela natten som användbara böcker vars råd andas respekt och vördnad inför barnen. Som står på barnens sida. (Och som konstigt nog tydligen kan läsas av vissa som f-n läser Bibeln... :roll: )

Jag tycker att du gör helt rätt. Jag är inte längre ledsen att jag startade denna tråd om det i slutändan kan leda till något gott.

Förresten, "Plutteli", min kommentar om att jag hoppades attt debatten skulle präglas av respekt baserades mer på mina tidigare erfarenheter av trådkapningar där det blev en himmelens holabalo och där man verkligen kränkte Anna som person. Jag kan tänka mig att det inte blir aktuellt nu, Annas inlägg säger väl allt. Nu får det vara nog.
Jag har aldrig skrivit något ont om Anna som person, och kommer heller aldrig att göra, tvärt om.
Och vad gäller böckerna: Vi i min grupp har inget emot böcker per se, det är råden som kommer här i forumet samt ett och annat utspel av Anna i media som skapat vår uppfattning! Vi är faktiskt flera av de mest aktiva i gruppen som läst och använt oss av valda delar ur både SHN och Barnaboken! Men det spelar ju ingen roll, för man är ju tydligen en mobbare för att man kritiserar er.

(Och som sagt, eftersom flera här uttryckte ogillande mot tidigare gruppnamn har jag bytt namn på gruppen till "Vi som vågar kritisera SHN och BarnaBoken" så, Annas namn är helt borttaget från gruppenamnet!)
Mamma till S 080818 och V 110126
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

kiki skrev: oakarin, jag anmälde oxå, förstås, men har inte fått nåt svar, förstås 8)
:D Tack, kiki :heart:

En annan oss närstående forumist och vän fick svar:

:arrow: "Det blev en olycklig formulering i all hast." (Ragnhild Fjällhed, projektledare.)

Tror inte SVT kommer undan riktigt så billigt.

Nimrah

Inlägg av Nimrah »

plutteli skrev:
Men det spelar ju ingen roll, för man är ju tydligen en mobbare för att man kritiserar er.

(Och som sagt, eftersom flera här uttryckte ogillande mot tidigare gruppnamn har jag bytt namn på gruppen till "Vi som vågar kritisera SHN och BarnaBoken" så, Annas namn är helt borttaget från gruppenamnet!)
Hej plutteli!

Det är inte kritik eller olika åsikter som kränker, sårar eller mobbar. Utan sådant som det före detta namnet som däremot indirekt sa att AWs "metoder" och alltså de som följde dessa per automatik ledde till barnmisshandel. Bra att du jobbar för en trevligare ton!

(Jag läste på gruppens sida och jag fann samma formulering där i informationen om grupen och i inläggen)

Kram på er alla och det var på tiden AW! :heart: !

/nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Hege

Inlägg av Hege »

Här kommer mitt inlägg i debatten.

Man får tolka lite, och inte tro att jag jämför kriminella med bebisar, och vice versa.

Mitt starkaste argument för SHN och den påstådda "hårdheten", är att vinsten på lång sikt blir så stor. Jag har alltid menat att är man på väg någonstans, då får man hålla målet i sikta.

Varsågod, artikel från SvD i dag:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/vi ... 251351.svd
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Hege :heart:

Förvånar mig att Rickard Olsson ännu inte ringt och bett om ursäkt, därtill nödd och tvungen av SVT, som naturligtvis hoppas slippa vidare bråk (ni vet: Rickard Olsson som FÖRSTÖRT SÅ MÅNGA KVINNOR... Ja, STACKARE :roll: )

:arrow: Mitt brev till Justitiekanslern, som jag postar i dag efter att ha ringt dit och fått veta hur jag skulle göra:

*I Frågeprogrammet "Vem vet mest" i SVT måndagen den 8 februari ställde programledaren Rickard Olsson följande fråga:

- Vilken Wahlgren är känd för sina barnuppfostransråd och står bakom Sova hela natten-kuren?

- Anna, svarade den tävlande.

- Ja, Anna är det ju som förstört så många barn, sa programledaren, och tillade: Ja, stackare!

:arrow: Jag har anmält detta ärekränkningsbrott till polisen enligt BrB kap. 5.

Jag har också anmält programmet till Granskningsnämnden för Radio och TV.

Jag begär skadestånd från SVT på 250,000 kronor för offentlig ärekränkning.*

:arrow: Expressen hade redan fått nys på saken. En rar 26-åring ringde nyss. Tyvärr hade han ju inte mycket till aning om någonting, eftersom han inte hade barn själv, men på Olssons "påhopp" hade han blivit grundligt uppmärksammad, och nu undrade han vad jag tänkte göra åt det.

Jag sa vad jag tänkte göra åt det (och har gjort), Men jag spar på det stora krutet till en äldre och mer erfaren reporter, om man säger :wink: :lol:

För NU ÄR DET NOG.

miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

annawahlgren skrev:För NU ÄR DET NOG.
:thumbsup: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:heart: :thumbsup: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Rickard känner sig som ett offer :? kanske han skulle ha tänkt på det innan han pratar kränkande om sina medmänniskor...

http://www.expressen.se/Nyheter/1.18805 ... skamt-i-tv
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Låst

Återgå till "Kackelforum"