Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Den här veckan

Inlägg av inger »

onsdag: gym 45 min
torsdag: små joggade lu´gnt tempo en timme och tio minuter
söndag: simmade ca 500-700 meter

Jeansen är fortfarande för trånga. Jag får på mig om man gör som vissa gjorde i tonåren lägger mig ner på sängen och drar in magen.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
gladamamman
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 13 nov 2008, 11:53

Inlägg av gladamamman »

anna skrev: Men senaste året (?) har det smugit sig in en glädje i träningen! :D
Mitt mål är att komma dit.

Denna veckan har jag ... i alla fall varit ute och promenerat snabbt ca 20-25 min måndag, tisdag och torsdag. Något DVD-gympapass har det inte blivit. Men med tanke på att jag inte har tränat nånting alls de senaste 15 åren (och innan det bara väldigt sporadiskt), så tycker jag att det är bra så här i början.

Jag börjar redan känna mig lite piggare och det är det som är anledningen till att jag måste börja röra på mig. Sen hör det säkert till saken att jag har ätit frukost, ordentlig lunch och "kvällsmat"/middag varje dag de sista veckorna. De sista åren har jag oftast hoppat över frukosten och ibland också glömt att äta lunch om jag har mycket att göra på jobbet. Det är klart att i längden så funkar ju inte det.

Nu handlar ju den här tråden om träning, men för egen del gör jag ett tillägg om Mat. Mat OCH Motion. Det ska jag satsa på i år.

:D
Mamma till 2004-08 och 2006-07
Liten_med_Mindre
Inlägg: 184
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 21:26

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Förra veckans sammanställning - 2 simpass och 2 mammayogapass. Rätt ok.

Ser knackigare ut denna vecka, måste nog yoga lite ikväll efter tvättandet. Hittills inget aktivt gjort, om man inte räknar rundorna till kylskåpet där fudgesåsen står. *rodnar*

Visst borde jag väl kunna hålla på med simmandet fram till förlossning om det känns bra?
Mammayoga ska man ju kunna köra under förlossning, så det tvivlar jag inte på ska funka.
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag simmade på lördagen, och födde på söndagen, så det går fint! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Man kan väl simma och bada så länge inte vattnet ha gått, skulle jag tro. Bara det känns bra.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Liten_med_Mindre
Inlägg: 184
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 21:26

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Jomen, det BLEV simning igår. Jag lufsade iväg först, och sen maken. Inser nog att jag kanske ska simma lite lugnare, för det gjorde lite ont i magen. Men det är ju så skoj att ösa på.

När maken kom hem och var lite stolt över sina snabbt simmade 600m hade jag inte hjärta att säga att jag simmat 800 på ungefär samma tid. :-D Fast jag fick ju simma till vattengympans svensktopp, medan han hade klassiskt och nedsläkt i lokalen. Påverkade säkert tempot...

Tack för input om simning. Ska fortsätta, men liiite lugnare.
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Veckan

Inlägg av inger »

Måndag kvälljoggade jag 30 min ca
Tisdag tränade jag på gym 45 min och onsdag joggade jag 30 min

Nu jobbar jag natt några pass hinner/orkar inte träna mer denna vecka, kommer fortfarande inte i jeansen äter fortfarnde en del skräp halv chokladkaka nu på nattpasset som exempel.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Veckan

Inlägg av inger »

Måndag kvälljoggade jag 30 min ca
Tisdag tränade jag på gym 45 min och onsdag joggade jag 30 min

Nu jobbar jag natt några pass hinner/orkar inte träna mer denna vecka, kommer fortfarande inte i jeansen äter fortfarnde en del skräp halv chokladkaka nu på nattpasset som exempel.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

må: vagnpromenad 30 min
ons: jogging 6km+armar,mage, vagnpromenad 50 min
to: vagnpromenad 50 min
fre: vagnprom. 30 min
lö: jogging 4 km
sö: styrka 30 min

Hade tänkt springa en lång runda på sö men här var det -20 grader :shock: Det blev istället en liten stund pulkabacke med barnen då det blivit lite varmare.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
lördag: Rygg, triceps och mage på gym
söndag: Ben på gym
:arrow: #pass åtd: 8 st, Snit/v: 2 pass

Tack, Anna&Viktor! Vad skoj med en DVD som rekommenderas. Svårt att veta vilka som är bra. Den får jag inhandla när träningen går i stå. I ärlighetens namn så har jag inga ursäkter, och att hitta motivationen kan jag strunta i :wink: . Gäller att få igång en rutin helt enkelt. Jag skjuter bara upp träningen för jag tänker att jag hinner få in två gympass på helgen när mannen är hemma. Så kommer minsta lilla emellan och med gymmets snåla öppettider på lördagar, så misslyckas jag med min lågt ställda träningsdos/vecka :roll: . Till veckan som kommer lovar jag att köra ett pass armhävningar och magträning hemma under veckan. Jag har pilatesboll, så magträning gör jag minst lika bra hemma. Just do it!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jaha. Ännu en vecka utan något fysiskt arbete. Men jag har ätit penicillin. Och har faktiskt känt lite hjärtklappning av minsta lilla, så jag tror jag gjort rätt.

Gick upp för de 100 trappstegen i fredags och det funkade. Idag tog jag ett varv runt kvarteret för att få lite luft.

Denna veckan ska jag pröva maskinerna på jobbet och komma igång.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra att du vilat LO/!

Jag har gjort 4 pass denna vecka! :D

mån: motionscykel 45 min
ons: joggade 5 km
tors:pilatesmix
lör:motionscykel 40 min + mage & armar

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Anna&Viktor
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 17 jan 2007, 10:15
Ort: Nyköping

Inlägg av Anna&Viktor »

Blev 4 pass denna vecka här med!

tis: hoppade in som vikarie och ledde jympa
tor: sprang först omkring på gården och drog 3,5 åringen på boben tills jag var sjöblöt i svett, sen 25-minuters DVD-passet (3,5-åringen brevid som också vill bli stark, en härlig syn :). Sen kom maken hem oväntat tidigt från jobbet för att jag skulle hinna träna... det var ju så omtänksamt, så jag var ju bara tvungen att gå på jympa...
sön: ledde jympa

Har blivt lite för mycket jympande så mina gamla skador gör sig påminda. Foglossningskänningar OCH tidigare överbelastningsskada i foten :( Bläää, så typiskt när det börjar kännas roligt att träna.
//Anna
Viktor född 060924
Felix född 090617 (BF 090628)
Sagasmamma
Inlägg: 320
Blev medlem: fre 03 apr 2009, 18:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Sagasmamma »

har skolkat lite med rapportering, mest för att jag skolkat lite med träningen med... :oops: Men nu så har vi börjat med små lunchpromenader på jobbet och äntligen började yogan igår 1h45m till ovan kropp och jag har ont överallt idag. Men skönt trött.

och målet om att lyfta mig själv är kanske inte så långt bort kanske? visserligen kan jag inte sitta i lotusställning längre, och det är liksom en förutsättning, men jag kunde faktiskt balansera på händerna med knäna på armbågarna en stund (även om det var vingligt)!

Förövrigt känns det som att fötterna blivit större, höftleden felledad och armarna kortare (eller är det benen som blivit längre?) -men det kanske är vanliga biverkningar av graviditet ;) :shock:
(utöver den uppenbara förändringen att en något flubbig mammamage är i vägen när man böjer sig fram)
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)
Lillebror 21 september 2012
Trebarn
Inlägg: 162
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 23:04
Ort: Haninge

Jag tror banne mig jag behöver den här tråden!

Inlägg av Trebarn »

Hej! Får man va me??

Jag tror banne mig jag behöver den här tråden...
Jag har kommit igång litegrann efter tre graviditeter (och inga mer planerade). Har köpt kort på SATS och börjat styrketräna och gå en del pass. Sen har det blivit en hel del snöskottning, annars är jag dålig på varjedagsträning...

Så vad har jag för mål:

Att bli piggare
Att få lite fastare bål/rygg, minska centimetrarna runt magen...

Medel so far:

:arrow: Gym-träning två ggr/v, pass eller styrketräning
:arrow: 50 Sit-ups varje dag. (Har gjort upp med en kompis, vi sms:ar varandra varje dag när vi är färdiga, det blir en bra pepp.)
:arrow: Minst en rask promenad/vecka


Det här får nog räcka om jag är realistisk. Så nu är jag med, rapporterar första gången på söndag alltså!

Heja alla!
Trebarn
brorsan 0507
syrran 0703 kurad vid 11 månader
Lillasyrran 0812 vinglig SM från start...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"