Hej Tant Brun,
har läst din tråd och min spontana känsla blir som följer:
Märk att jag inte har någon medicinsk kunskap eller vet hur i "rävsaxen" ni sitter gällande er dotters vikt.
Det jag däremot vet och som kan vara en hjälp i ert tankearbete och er inställning som kanske kan hjälpa lilla O är att inte göra en varg av det här med maten så att hon känner det. Om ni är tveksamma med maten och i och med att dottern nu snart är över ett år, GRATTIS i förskott förresten.

,
så kan ni ju alltid lyssna hos en dietist altenativt annan barnläkare. Vi har både BVC och dess läkare som vi tycker är otroligt slappa, flata och ibland verkar ganska okunniga. Bla gjordes ett pricktest på vår lilla E av en läkare för att eliminera matallergi - BVC-sköterskan sa sedan att de inte är tillförlitliga på så små barn...
Så går på er egen känsla och var inte rädda för att lyssna runt. Nu bara jag spekulerar: sämre sömn, lite oroligare schema till det som funkade förut, värmen som varit etc kanske bara har skapat en sämre aptit. Kanske kan återinförandet av schemat och attityden och säkerheten göra att hon blir mer sugen på mat? Annat som ni kanske redan testat tills ni storknar är ju frisk luft, massor av fysisk motion - sånt som får magen att kurra...
Läs gärna i Barnaboken om ni har den, annars låna på Biblan eller köp. Där finns mycket matnyttigt om både aptiten och matproblem.
Verkligen lycka till och gå på er känsla!!! Jag hoppas att jag kunde vara liiiite till hjälp i alla fall...
Varma