Äntligen är det vår tur!
Hej, började fundera på en sak angående ramsan. Har för mig att jag läst någonstans att barnet måste vara mottagligt till den. Ska man ramsa tills han blir helt tyst, eller bör han vara tyst när man påbörjar ramsan? Spelar det någon roll? Jag tänker igår, blev han ju lite ledsen så fort jag gick från sängen och skrek när jag ramsade, vilket han fortsatte med lite olika hur länge. Jag vill bara att min sambo vet precis hur han ska göra och att jag kan stödja honom på bästa sätt! 
Vår familj förtjänar att njuta!
Lilla E juni -10, kurstart 3/12-10
Stora O juni -08, kurstart 18/3-09
Hej,
i kväll var det pappas tur och jag må erkänna att jag var lite nervös, men försökte verkligen att inte visa det. Oskar har varit riktigt gnällig hela dagen och supermammig. Vi busade och skrattade ihop alla tre, och sedan drog vi ner rullgardinen, jag sa god natt och Oskar och pappa fick släcka lilla lampan. Sedan la sambon ner, vilket Oskar protesterade emot, men han la honom tillrätta, med några buffar och en avslutande solfjäder. Gick ut med en tydlig och hög ramsa. Oskar protesterade och svor i sex minuter, sambon ger en påminnelse x6, följt av en bekräftelse tre minuter senare då Oskar är nästan helt tyst. Vad händer? Jo han somnar!! Tio minuters läggning!

i kväll var det pappas tur och jag må erkänna att jag var lite nervös, men försökte verkligen att inte visa det. Oskar har varit riktigt gnällig hela dagen och supermammig. Vi busade och skrattade ihop alla tre, och sedan drog vi ner rullgardinen, jag sa god natt och Oskar och pappa fick släcka lilla lampan. Sedan la sambon ner, vilket Oskar protesterade emot, men han la honom tillrätta, med några buffar och en avslutande solfjäder. Gick ut med en tydlig och hög ramsa. Oskar protesterade och svor i sex minuter, sambon ger en påminnelse x6, följt av en bekräftelse tre minuter senare då Oskar är nästan helt tyst. Vad händer? Jo han somnar!! Tio minuters läggning!
nu hoppar lilla jag in. har hängt med i eran tråd nu är det dax för ett inlägg!
ååååh! vad glad jag blir för eran skull! GRATTIS!!!! livet är fantastiskt!
kram lilla mia
ååååh! vad glad jag blir för eran skull! GRATTIS!!!! livet är fantastiskt!
kram lilla mia
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Tack för all uppmuntran! I går kväll tog det sex minuter att lägga Oskar. Han vaknade till två gånger i natt och frågade vad som stod på, lugnades dock nästan direkt av pappas påminnelse och bekräftelse, sweet! Det är så kul att det går framåt, hoppas att det fortsätter nu! 
-
ilindstrom
Tackar tackar. I kväll var det jag som la Oskar. Han protesterade, i max 30 sekunder, sen la han sig i fotändan och somnade sött. Efter tio minuter gick jag in och lyfta honom tillrätta. Att bara kunna göra en sån grej utan att vara orolig för att han vaknar och att cirkusen sätter igång, är ju helt otroligt.
Spelar det förresten någon roll om vi alternerar under en natt att ge påminnelse och bekräftelse? Ex. igår så vaknade jag innan min sambo och fick väcka honom så att han skulle ge sonen påminnelsen, bara för att det var hans natt. Jag hade nog kunnat göra det istället, så att Oskar slapp vänta på den en stund, eller?
Spelar det förresten någon roll om vi alternerar under en natt att ge påminnelse och bekräftelse? Ex. igår så vaknade jag innan min sambo och fick väcka honom så att han skulle ge sonen påminnelsen, bara för att det var hans natt. Jag hade nog kunnat göra det istället, så att Oskar slapp vänta på den en stund, eller?
Heja heja!! Va duktiga ni är alla tre!!! :thumbsup:
Klart att vem som helst av er kan ge påminnelse/bekräftelse!! Attityden är ju det som är det viktigaste.. Så glad jag blir av att läsa dina rapporter om läggningarna!!!
Fortsätt såhär och var rädd om resultatet så kommer ni snart gå i mål
Klart att vem som helst av er kan ge påminnelse/bekräftelse!! Attityden är ju det som är det viktigaste.. Så glad jag blir av att läsa dina rapporter om läggningarna!!!
Fortsätt såhär och var rädd om resultatet så kommer ni snart gå i mål
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Hej, natt fem är passerad. Oskar somnade så himla fint, men vaknade vid 1.15 och skrek lite. Jag fick påminna två gånger och ge bekräftelsen i två omgångar innan han tystnade. Det tog bara ca tio minuter dock. Är det vanligt att det blir så här? Han vaknade kvart i sju, vi skyndade in och gjorde glad morgon. Då hade han bajsat också, lille stinky. Jag hoppas att han inte vill göra morgon tidigare nu, kl sju har vi ju ändå satt. Är iaf jätteglad, och nästan pigg nu! 8)
-
Lua
Hej!
Bra jobbat och härligt att höra att ni är glada :thumbsup:
Att de små liven vaknar till är inte ovanligt. Jättebra jobbat med ramsan!
Kram Lua.
Bra jobbat och härligt att höra att ni är glada :thumbsup:
Att de små liven vaknar till är inte ovanligt. Jättebra jobbat med ramsan!
En gång är ingen gång! Två gånger är en dålig vanaCelia skrev:Han vaknade kvart i sju, vi skyndade in och gjorde glad morgon. Då hade han bajsat också, lille stinky. Jag hoppas att han inte vill göra morgon tidigare nu, kl sju har vi ju ändå satt.
Kram Lua.
Kl är 5.15 och i har försökt få Oskar att somna om i 45 minuter nu... Han har lugnat sig i omgångar och jag har bekräftat två gånger, men han jagar snabbt upp sig igen. Nyss gick jag in och solfjädrade, då stod han upp och var nästan omöjlig att lägga tillrätta. Han skriker och låter riktigt ledsen nu. Vet inte hur jag ska lugna. Han skrek även kort vid 21-tiden och en längre stund vid 23-tiden. Är det här det berömda bakslaget eller? Vad bör man göra?!