Natten som gick var faktiskt ganska bra, Sigge vaknade vid tvåtiden och tyckte att det skulle sitta fint med en slurk tuttemjölk. Vagnade honom ett par drag vilket räckte för att få honom på andra tankar.
Emil vaknade tjugo över fyra och ropade MAAAAMMA x 1000, lite torrgråt och uppehåll för kontroll av mammans reaktion.

Han är lite lurig den killen. Jag ramsade rejält, väldigt bestämt och totalt punktsättande. Han blev tyst och somnade om.
Kvart i fem tog jag upp Sigge, dockade fast honom vid bröstet och så åt han i sömnen. Mycket praktiskt.

Efter 20 min sa han tack och godnatt. Något blöjbyte blev aldrig aktuellt, han gnydde och somnade om utan att ens ha öppnat ögonen.
När jag skulle väcka Emil på morgonen var han inte i sängen,

nej för där låg katten Molly

Man vet aldrig vem sonen är när man väcker honom men i morse jamade han och strök sig emot mig.

Vår katt heter Molly och Emil gillar henne skarpt, så skarpt att han numerar brukar "vara" mjao.
Sigge var samma gamla vanliga Sigge när jag väckte honom, det känns tryggt.
Vi har haft en härligt dag idag. När vi var ute på fm kom kusinerna förbi, D 10 år, T 13 år och J 17 år. De frågade om Emil skulle hänga med och klättra i bergen (läs: kullarna i bokskogen 8) ), visst skulle han det, inom tre sekunder var han på väg med hela gänget. Plötsligt mindes han sin mamma, han vände sig om, ropade Mamma och så fick jag en slängkyss innan han drog vidare med gänget.
Sigge låg och sov ute i trädgården, verkade inte ha någon lust att klättra i några berg.
Gänget kom in, massor av blöta kläder och glada barn. J tog in Sigge och plockade av honom kläderna. Sen satte sig alla vid köksbordet och målade med fingerfärg. D sa att det var så bra att leka med Emil för då fick man göra sånt man egentligen inte gör i hans ålder typ måla med fingerfärg.
Jag satt i soffan, ammade Sigge och njöt av hela situationen.
Kusinerna stannade på lunch. Emil och J gjorde pannkakssmet, D och T roade Sigge som hade så roligt att han skrattade hela tiden. Jag dukade bordet och sen fick jag steka pannkisar så svetten lackade, men det gjorde jag gärna.
Efter maten gick Emil och sov middag, utan protester och han somnade inom tre sekunder med magen full av lycka och pannkisar.
J klädde på Sigge och så rullades han ut på altanen där han tog sin middagslur under bar himmel. Ja det lät väl vackert men sanningen är att det var så molnigt så någon egentlig himmel såg man inte.
Sen frågade jag vem som ville diska och vilka som skulle gå ut med hundarna. D paxade för disken, de andra två gick en runda med hundarna som blev glada över att få komma ut i skogen. D började diska och insåg att han tagit nitlotten, han skulle ju diska ALL disk och det hade han nog inte riktigt räknat med.
Själv vek jag lite tvätt och njöt och njöt och njöt.

Sen spelade vi spel ända tills grabbarna skulle vakna. Kusinerna drog hemåt och jag väckte Emil som var sig själv

, la honom i soffan och så fick han titta på Nalle Puh medans jag tog in Sigge. Vi tillbringade en timme i soffan tillsammans med Nalle Puh. Det var härligt.
På kvällarna går allt i ett här hemma. Emil och jag äter kvällsmat medans Sigge sover sista kvällsluren. Sen är det bad för Emils del, därefter välling i soffan framför tv:n. Det här är en av de härligaste stunderna på hela dagen när man får ligga i soffan med Emil och gosa samtidigt som vi ivrigt diskuterar det aktuella barnprogammet.
Tandborstning, bus och nattning av Emil. Matning av hundarna och så får de gå ut i trädgården en stund. Väcker Sigge som är vrålhungrig, äter som en häst och då en ganska stor sådan.

Badar Sigge, han får på sig blöja och pyjamas och sen är det nattslurk tills det är mer än överfullt i lilla sonen. Nattning av liten i vagnen.
Klockan är nio och då är det i princip tyst i huset och jag har egen mammatid att slå hål på. Det är stort!
Kram Susan